کتاب صوتی
با یازدهمین قسمت از مجموعه پیشنهادی فیلم DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
The King’s Speech فیلم King’s Speech محصول سال ۲۰۱۰ کشور بریتانیا به کارگردانی تام هوپر و نویسندگی دیوید ساندلر یک درام شخصیتمحور بر پایه ضعف شخصیت اصلی است. در اینگونه درامها شخصیت محوری در ابتدای داستان ترس، ضعف یا مشکلی شخصیتی دارد که او را آزار میدهد. اما در موقعیت داستانی با شرایطی مواجه میشود که میبایست در مقابل ضعف و ترس خود و در واقع در برابر خود قد علم کند. او وارد نبردی با خود میشود و با پیروزیاش، هم درام به پایان میرسد هم شخصیت به رشد و درکی تازه میرسد. آنچه که درام را جذاب میکند علاوه بر تلاش شخصیت برای مقابله با ترسش نوعی کندوکاو درون ذهن شخصیت است. مخاطب همراه با شخصیت اصلی درون خود رو میجوید تا ظاهر ترسش را کنار زده و متوجه دلیل واقعی ترس خود شود. در این نقطه اعتماد به نفس و نیرویی حاصل میشود که شخصیت را قدرتمند و برنده میکند. از اینرو اینگونه فیلمها درامهای روانشناختی نیز میتوانند باشند. جذابیت اینگونه درامها رابطه مستقیمی با شدت خطر مواجه موقعیت داستانی با شخصیت دارد. در سخنرانی پادشاه آلبرت (با بازی کالین فرث) فرزند کوچک پادشاه بریتانیا از لکنت زبان رنج میبرد. آنچه موقعیت داستان را جذاب میکند اختراع رادیو است. پدر آلبرت اولین پادشاه بریتانیا است که از طریق رادیو با مردمش سخن میگوید. پس پسرانش که شانس جانشینی او را دارند باید توانایی سخن گفتن رسا را آنگونه که عظمت سلطنت خدشه دار نشود داشته باشند. حال آلبرت یا باید فرار کند یا با ترسش مقابله کند تا شانس پادشاه شدن را به دست آورد. این نقطه آغاز یکی از پیچیدهترین و جذابترین درامهای چند سال اخیر سینما است.
The Hurt Locker کارگردانهای زن در هالیوود تا همین دههی اخیر جایگاه بالایی نداشتند، اما قضیهی کاترین بیگلو فرق میکند. او یکی از مهمترین کارگردانهای هالیوود است که از دههی ۹۰ جدی گرفته میشد و با کسب افتخارات فراوان برای فیلم The Hurt Locker، در سطح جهانی نیز بیش از پیش شناخته شد. The Hurt Locker حدود ده سال پیش اکران شد و بیگلو نیز دو فیلم بعد از آن ساخت، اما همچنان یکی از مهمترین آثار اوست. فیلم که جرمی رنر، آنتونی مکی، رالف فینس و گای پیرس را به عنوان بازیگران خود دارد داستان گروه خنثیسازی بمب آمریکا در جنگ عراق را روایت میکند. این گروه که هدف حملهی شورشیان قرار میگیرند، باید در طول جنگ بر سختیهای روانی فائق بیایند؛ سختیهایی که برای برخی از آنها غیرقابل تحمل و برای برخی دیگر اعتیاد آور است. The Hurt Locker شش جایزهی اسکار در هشتاد و دومین جوایز آکادمی، از جمله جایزهی بهترین فیلم را کسب کرد و بیگلو هم تاریخساز شد. تعجبی ندارد که امتیازها و نقدهای فیلم بسیار بالا باشند. در راتن تومیتوز از میان ۲۵۷ نقد، ۹۸ درصد آنها نقدهای مثبت هستند و در متاکریتیک هم فیلم نمرهی ۹۴ را از میان ۳۵ نقد کسب کرده است. در خلاصهی راتن تومیتوز میخوانیم: «The Hurt Locker یک حماسهی جنگی با بازیهای عالی، نماهایی تنشزا و پر از اکشن است. اثر کاترین بیگلو بهترین فیلم در مورد جنگ عراق است و خود را از تلاشهای اغراقشدهی گذشته جدا میکند.» راجر ایبرت The Hurt Locker را بهترین فیلم ۲۰۰۹ میداند و آن را هوشمندانه خطاب میکند، فیلمی که طوری ساخته شده تا بیننده دقیقا بداند هر شخصیت چه نقشی دارد، کجا قرار دارد، چرا آنجاست و چهکار میکند. بسیاری از منتقدان همچنین از بازی جرمی رنر استقبال کردند و او را یکی از نقاط قوت فیلم دانستند.
V for Vendetta در نسخهای به خصوص از بریتانیا که الن مور در داستان فوقالعادهاش برای این کشور در زمانی بعد از جنگ جهانی متصور شده، افرادی فاسد و ظالم به کمک پلیسها و نیروهای محافظتی وحشتناک، کنترل لندن را به دست گرفتهاند و زندگانی مردم را به سمت سیاهی مطلق میبرند. در این میان، پارتیزان و شورشگر ناشناسی که همیشه با یک ماسک خاص بر روی صورتش دیده شده و او را تنها «وی» صدا میزنند، بر علیه این انسانها ایستاده و بدون هیچ رحمی، به قتل ظالمان حاضر در لندن و نجات مردم از دست آنها میپردازد. این ماجرای فوقالعاده خاص، در دنیای پردههای نقرهای به کمک اقتباس کمنظیری که توسط سازندگان بزرگ سهگانهی خارقالعادهی «ماتریکس» یعنی واچوفسکیها نوشته شده و جیمز مکتیگ آن را کارگردانی کرده است، تبدیل به فیلم فوقالعادهاش شده که اگر از من بپرسید، هر انسان ساکن بر روی زمینی باید آن را تماشا کند. فیلمی که شاتهای تاریکش وسط خیابانهای لندن، با بازیهای فوقالعادهی نقشآفرینانش، حسی را به مخاطب منتقل میکنند که فقط در قصهگوییهای به خصوص جهان سینما، میتوان چیزی شبیه آن را پیدا کرد. داستان، همانگونه که گفتم، دربارهی یک پارتیزان عجیب و غریب است که البته در یکی از نبردهایش، با اِوی، دختر بیگناهی که توسط او نجات داده میشود برخورد میکند و وی را در مدت زمانی مشخص، تربیت کرده و آموزش میدهد. دختری با بازی فوقالعاده و ماندگار ناتالی پورتمن که پس از آموزش دیدن، تبدیل به یار همیشگی «وی» و کسی میشود که در نبردهایش، پا به پای او میجنگد. فارغ از این قصهی ظاهری شگفتانگیز و دوستداشتنی که چند بار نگاه کردن به تکتک دقایق آن هم جذاب و خواستنی به نظر میرسد، V for Vendetta یکی از فلسفیترین فیلمهایی است که میشود در سینمای قرن ۲۱ پیدا کرد. فیلمی که مفهوم قهرمان، دولتهای فاسد، انقلاب و پیروی از یک شخص را به بهترین شکل ممکن تصویر میکند و وسط شاتهای تاریک و بیپروایی که دارد، میتوان گم شد و دیالوگهای فوقالعاده شنید و سکانسپردازیهای بینظیر را تماشا کرد. در این که داستان با مسائلی حقیقی از جهان امروز ارتباطاتی دارد شکی نیست اما راستش را بخواهید، شگفتانگیزی فیلم در آن است که در قصهی خیالی خود، در جهان موازی خود و در جایی که دلمان میخواهد واقعیت نداشتن وجودش را باور کنیم، ترسهای پنهانشده در دنیای حقیقی خودمان و محیط دور و اطرافمان را با سیلیهایی پیاپی، به یادمان میآورد. پس فارغ از علایق سینماییتان و بدون توجه به هیچ چیز، حتما وقتی برای تماشای V for Vendetta کنار بگذارید. اگر هم قبلتر فیلم را دیدهاید، دوباره تماشایش کنید و این بار، با نگاهی عمیقتر لحظاتش را بنگرید و با خواندن تحلیلهای گوناگون، سعی کنید بیش از پیش آن را بشناسید. چون V for Vendetta، بیشتر از آن فیلم کمنقص و بزرگی باشد، فیلم مهمی است؛ مهم، به تمام معانی و تعاریفی که خودتان میشناسید.
فیلم ایرانی قاعده ی تصادف در قاعده تصادف، شهرزاد (ندا جبرائیلی، که نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره سی و یکم فجر شد) و دوستانش در مسیر به صحنه بردن اجرای نمایشی که ماهها برای آن تمرین کردهاند، با مشکلاتی مواجه میشوند که مسیر اجرای نمایش را به کلی تحت تاثیر قرار میدهد. مسیری که شهرزاد را وادار به تصمیم گیریهایی دشوار میکند. قاعده تصادف در مضمون، روایت شکاف فکری طبقه جوان هنرمند با نسل پیش از خود است. به عبارت دیگر فیلم راوی ضعف نسلهای مختلف در درک متقابل یکدیگر هم هست. این فیلم در جشنواره سی و یکم فجر برنده جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش بین الملل شده است. در هنگام تماشای این فیلم که به دلیل جابهجایی مداوم بازیگران در صحنه، دارای میزانسنهای بعضا پیچیدهای است، صداها (صدای بازیگران و صدای محیط) نقش مهمی در بسیاری از صحنههای فیلم دارند. برای علاقهمندان به تماشای فیلمهای ایرانی، قاعده تصادف، یک پیشنهاد خوب برای یکی از آخر هفتههاست.
فیلم ایرانی دعوتنامه ستارگان : حمیدرضا آذرنگ, شقایق فراهانی ,شهاب شادابی, میترا حجار, بهزاد جعفری , سامان صفاری , منظر لشگری حسینی , غزل فرید , سحر کریمی
تهیهکننده : مهرداد فرید
کارگردان : مهرداد فرید
نویسنده: مهرداد فرید وحمید چمنی خلاصه داستان : داستان زندگی یک جیب بر را روایت می کند که با جیب بری از جیب زایران حرم امام رضا امورات خود را می گذراند. بعد از گذشت چندی با رخ دادن اتفاقی وی از کار خود پشیمان می شود و… . دانلود فیلم دعوتنامه با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
The King’s Speech فیلم King’s Speech محصول سال ۲۰۱۰ کشور بریتانیا به کارگردانی تام هوپر و نویسندگی دیوید ساندلر یک درام شخصیتمحور بر پایه ضعف شخصیت اصلی است. در اینگونه درامها شخصیت محوری در ابتدای داستان ترس، ضعف یا مشکلی شخصیتی دارد که او را آزار میدهد. اما در موقعیت داستانی با شرایطی مواجه میشود که میبایست در مقابل ضعف و ترس خود و در واقع در برابر خود قد علم کند. او وارد نبردی با خود میشود و با پیروزیاش، هم درام به پایان میرسد هم شخصیت به رشد و درکی تازه میرسد. آنچه که درام را جذاب میکند علاوه بر تلاش شخصیت برای مقابله با ترسش نوعی کندوکاو درون ذهن شخصیت است. مخاطب همراه با شخصیت اصلی درون خود رو میجوید تا ظاهر ترسش را کنار زده و متوجه دلیل واقعی ترس خود شود. در این نقطه اعتماد به نفس و نیرویی حاصل میشود که شخصیت را قدرتمند و برنده میکند. از اینرو اینگونه فیلمها درامهای روانشناختی نیز میتوانند باشند. جذابیت اینگونه درامها رابطه مستقیمی با شدت خطر مواجه موقعیت داستانی با شخصیت دارد. در سخنرانی پادشاه آلبرت (با بازی کالین فرث) فرزند کوچک پادشاه بریتانیا از لکنت زبان رنج میبرد. آنچه موقعیت داستان را جذاب میکند اختراع رادیو است. پدر آلبرت اولین پادشاه بریتانیا است که از طریق رادیو با مردمش سخن میگوید. پس پسرانش که شانس جانشینی او را دارند باید توانایی سخن گفتن رسا را آنگونه که عظمت سلطنت خدشه دار نشود داشته باشند. حال آلبرت یا باید فرار کند یا با ترسش مقابله کند تا شانس پادشاه شدن را به دست آورد. این نقطه آغاز یکی از پیچیدهترین و جذابترین درامهای چند سال اخیر سینما است.
?پیشنهاد فیلم آخر هفته(11) DLfars
The Hurt Locker کارگردانهای زن در هالیوود تا همین دههی اخیر جایگاه بالایی نداشتند، اما قضیهی کاترین بیگلو فرق میکند. او یکی از مهمترین کارگردانهای هالیوود است که از دههی ۹۰ جدی گرفته میشد و با کسب افتخارات فراوان برای فیلم The Hurt Locker، در سطح جهانی نیز بیش از پیش شناخته شد. The Hurt Locker حدود ده سال پیش اکران شد و بیگلو نیز دو فیلم بعد از آن ساخت، اما همچنان یکی از مهمترین آثار اوست. فیلم که جرمی رنر، آنتونی مکی، رالف فینس و گای پیرس را به عنوان بازیگران خود دارد داستان گروه خنثیسازی بمب آمریکا در جنگ عراق را روایت میکند. این گروه که هدف حملهی شورشیان قرار میگیرند، باید در طول جنگ بر سختیهای روانی فائق بیایند؛ سختیهایی که برای برخی از آنها غیرقابل تحمل و برای برخی دیگر اعتیاد آور است. The Hurt Locker شش جایزهی اسکار در هشتاد و دومین جوایز آکادمی، از جمله جایزهی بهترین فیلم را کسب کرد و بیگلو هم تاریخساز شد. تعجبی ندارد که امتیازها و نقدهای فیلم بسیار بالا باشند. در راتن تومیتوز از میان ۲۵۷ نقد، ۹۸ درصد آنها نقدهای مثبت هستند و در متاکریتیک هم فیلم نمرهی ۹۴ را از میان ۳۵ نقد کسب کرده است. در خلاصهی راتن تومیتوز میخوانیم: «The Hurt Locker یک حماسهی جنگی با بازیهای عالی، نماهایی تنشزا و پر از اکشن است. اثر کاترین بیگلو بهترین فیلم در مورد جنگ عراق است و خود را از تلاشهای اغراقشدهی گذشته جدا میکند.» راجر ایبرت The Hurt Locker را بهترین فیلم ۲۰۰۹ میداند و آن را هوشمندانه خطاب میکند، فیلمی که طوری ساخته شده تا بیننده دقیقا بداند هر شخصیت چه نقشی دارد، کجا قرار دارد، چرا آنجاست و چهکار میکند. بسیاری از منتقدان همچنین از بازی جرمی رنر استقبال کردند و او را یکی از نقاط قوت فیلم دانستند.
V for Vendetta در نسخهای به خصوص از بریتانیا که الن مور در داستان فوقالعادهاش برای این کشور در زمانی بعد از جنگ جهانی متصور شده، افرادی فاسد و ظالم به کمک پلیسها و نیروهای محافظتی وحشتناک، کنترل لندن را به دست گرفتهاند و زندگانی مردم را به سمت سیاهی مطلق میبرند. در این میان، پارتیزان و شورشگر ناشناسی که همیشه با یک ماسک خاص بر روی صورتش دیده شده و او را تنها «وی» صدا میزنند، بر علیه این انسانها ایستاده و بدون هیچ رحمی، به قتل ظالمان حاضر در لندن و نجات مردم از دست آنها میپردازد. این ماجرای فوقالعاده خاص، در دنیای پردههای نقرهای به کمک اقتباس کمنظیری که توسط سازندگان بزرگ سهگانهی خارقالعادهی «ماتریکس» یعنی واچوفسکیها نوشته شده و جیمز مکتیگ آن را کارگردانی کرده است، تبدیل به فیلم فوقالعادهاش شده که اگر از من بپرسید، هر انسان ساکن بر روی زمینی باید آن را تماشا کند. فیلمی که شاتهای تاریکش وسط خیابانهای لندن، با بازیهای فوقالعادهی نقشآفرینانش، حسی را به مخاطب منتقل میکنند که فقط در قصهگوییهای به خصوص جهان سینما، میتوان چیزی شبیه آن را پیدا کرد. داستان، همانگونه که گفتم، دربارهی یک پارتیزان عجیب و غریب است که البته در یکی از نبردهایش، با اِوی، دختر بیگناهی که توسط او نجات داده میشود برخورد میکند و وی را در مدت زمانی مشخص، تربیت کرده و آموزش میدهد. دختری با بازی فوقالعاده و ماندگار ناتالی پورتمن که پس از آموزش دیدن، تبدیل به یار همیشگی «وی» و کسی میشود که در نبردهایش، پا به پای او میجنگد. فارغ از این قصهی ظاهری شگفتانگیز و دوستداشتنی که چند بار نگاه کردن به تکتک دقایق آن هم جذاب و خواستنی به نظر میرسد، V for Vendetta یکی از فلسفیترین فیلمهایی است که میشود در سینمای قرن ۲۱ پیدا کرد. فیلمی که مفهوم قهرمان، دولتهای فاسد، انقلاب و پیروی از یک شخص را به بهترین شکل ممکن تصویر میکند و وسط شاتهای تاریک و بیپروایی که دارد، میتوان گم شد و دیالوگهای فوقالعاده شنید و سکانسپردازیهای بینظیر را تماشا کرد. در این که داستان با مسائلی حقیقی از جهان امروز ارتباطاتی دارد شکی نیست اما راستش را بخواهید، شگفتانگیزی فیلم در آن است که در قصهی خیالی خود، در جهان موازی خود و در جایی که دلمان میخواهد واقعیت نداشتن وجودش را باور کنیم، ترسهای پنهانشده در دنیای حقیقی خودمان و محیط دور و اطرافمان را با سیلیهایی پیاپی، به یادمان میآورد. پس فارغ از علایق سینماییتان و بدون توجه به هیچ چیز، حتما وقتی برای تماشای V for Vendetta کنار بگذارید. اگر هم قبلتر فیلم را دیدهاید، دوباره تماشایش کنید و این بار، با نگاهی عمیقتر لحظاتش را بنگرید و با خواندن تحلیلهای گوناگون، سعی کنید بیش از پیش آن را بشناسید. چون V for Vendetta، بیشتر از آن فیلم کمنقص و بزرگی باشد، فیلم مهمی است؛ مهم، به تمام معانی و تعاریفی که خودتان میشناسید.
فیلم ایرانی قاعده ی تصادف در قاعده تصادف، شهرزاد (ندا جبرائیلی، که نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره سی و یکم فجر شد) و دوستانش در مسیر به صحنه بردن اجرای نمایشی که ماهها برای آن تمرین کردهاند، با مشکلاتی مواجه میشوند که مسیر اجرای نمایش را به کلی تحت تاثیر قرار میدهد. مسیری که شهرزاد را وادار به تصمیم گیریهایی دشوار میکند. قاعده تصادف در مضمون، روایت شکاف فکری طبقه جوان هنرمند با نسل پیش از خود است. به عبارت دیگر فیلم راوی ضعف نسلهای مختلف در درک متقابل یکدیگر هم هست. این فیلم در جشنواره سی و یکم فجر برنده جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش بین الملل شده است. در هنگام تماشای این فیلم که به دلیل جابهجایی مداوم بازیگران در صحنه، دارای میزانسنهای بعضا پیچیدهای است، صداها (صدای بازیگران و صدای محیط) نقش مهمی در بسیاری از صحنههای فیلم دارند. برای علاقهمندان به تماشای فیلمهای ایرانی، قاعده تصادف، یک پیشنهاد خوب برای یکی از آخر هفتههاست.
فیلم ایرانی دعوتنامه ستارگان : حمیدرضا آذرنگ, شقایق فراهانی ,شهاب شادابی, میترا حجار, بهزاد جعفری , سامان صفاری , منظر لشگری حسینی , غزل فرید , سحر کریمی
تهیهکننده : مهرداد فرید
کارگردان : مهرداد فرید
نویسنده: مهرداد فرید وحمید چمنی خلاصه داستان : داستان زندگی یک جیب بر را روایت می کند که با جیب بری از جیب زایران حرم امام رضا امورات خود را می گذراند. بعد از گذشت چندی با رخ دادن اتفاقی وی از کار خود پشیمان می شود و… . دانلود فیلم دعوتنامه با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها