پیشنهاد فیلم آخر هفته(93) DLfars
( )
کتاب صوتی
با نود و سومین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
مدت زمان: 90 دقیقه
زبان: فارسی
کشور سازنده: ایران
ژانر: اجتماعی , ایرانی
کارگردان: همایون غنی زاده
نویسنده: همایون غنی زاده
ستارگان: علی نصیریان , صابر ابر , هدیه تهرانی ,
خلاصه داستان: فیلم ایرانی مسخره باز درباره جوانی به نام دانش، شیفته بازیگری است که در یک سلمانی به همراه شاپور کار میکند و شبها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری مشغول می شود. مانفرد که دوست و کارچاقکن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و می گوید که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب خریده است… دانلود انتخاب کاربر دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ دانلود کیفیت bluray
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
The Departed
ساخته فوقالعاده اسطوره زندهٔ سینما، مارتین اسکورسیزی که فیلمی جنایی و پلیسی با نام «رفتگان» را در کارنامهٔ درخشان کاری خود دارد. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو، مت دیمون، مارک والبرگ و جک نیکلسن حضور داشتند و قرار بود برد پیت نیز نقشی را ایفا کند که این اتفاق نیافتاد و وی تهیهکنندگی پروژه را برعهده گرفت. داستان فیلم اسکورسیزی در مورد شخصیتی با نام کاستیگان بود که اگرچه پلیس تازهواردی است، اما او در اولین مأموریت مهمش باید بهعنوان مأمور مخفی وارد حلقهٔ مافیای شخصیت قدرتمند فرانک کاستلو شود و این بهمعنای غرقشدن در منجلابِ جرموجنایت است. او از یک طرف باید برای مخفی نگه داشتنِ هویتش دست بههر کاری بزند و از طرفی دیگر رقصیدن بهساز شیطان او را حسابی از لحاظ روانی بههم میریزد. اسکورسیزی در فیلم خود، مرز میان قهرمان و ضدقهرمان را محو میکند، تماشاچی را در انتخاب شخصیت صفر و یکی همیشگی گیج رها میکند، پلیسِ خوب و معمولی را معرفی میکند و درکنارش پلیسِ بد و معمولی هم دارد و هیچکس سفید یا سیاه مطلق نیست. در شخصیتهای آنتاگونیست نیز بازی با الگوهای قدیمی را شاهد هستیم و گانگستر ترسناک، ولی انسانی را ملاقات میکنیم که همچون همه محدویتهایی دارد، نقص دارد. پلیس هم نقص دارد، فساد دارد، قهرمانبازی هم دارد. فیلم «رفتگان» گالری تمام عناصر و ویژگیهایی است که فیلمهای اسکورسیزی را اینقدر باورپذیر و عمیق میکنند؛ از تدوین تند و سریع و استادانهاش گرفته تا فیلمنامهٔ ویلیام موناهان و آخرین بازی فراموشنشدنی جک نیکلسن و البته شاید بتوان گفت یکی از اولین بازیهای فراموشنشدنی لئوناردو دی کاپریو فیلم «رفتگان» گالری تمام عناصر و ویژگیهایی است که فیلمهای اسکورسیزی را اینقدر باورپذیر و عمیق میکنند. از تدوین تند و سریع و استادانهاش گرفته تا فیلمنامهٔ ویلیام موناهان و آخرین بازی فراموشنشدنی جک نیکلسن و البته شاید بتوان گفت یکی از اولین بازیهای فراموشنشدنی لئوناردو دی کاپریو. فیلم «رفتگان» علاوهبر تحسین منتقدان، بهموفقیت تجاری نیز دست پیدا کرد و نتیجهٔ بودجه ۹۰ میلیون دلاری فیلم، فروشی ۲۹۲ میلیون دلاری بود. این فیلم در اسکار چهار جایزهٔ بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی را از آن خود کرد. اسکار کارگردانی برای «رفتگان»، تنها اسکار کارنامهٔ مارتین اسکورسیزی تا بهامروز است. اسکورسیزی در سخنرانی پسا بردِ اسکار خود از این گفت که افراد بسیار زیادی دوست داشتند او یک بار برنده اسکار شود و این جایزه برای آنها است. گفتنی است فیلم «رفتگان» براساس فیلم کرهایِ Infernal Affairs (امور دوزخی) ساخته شده است.The Silence of the Lambs
بسیاری از منتقدان و سینمادوستان، فیلم «سکوت برهها» بهکارگردانی جاناتان دمی را یکی از ترسناکترین ساختههای سینمای هالیوود میدانند. بله، فیلمی پلیسی و جنایی که میتواند ترس بهدل تماشاچی بیاندازد. شخصیت هانیبال لکتر در فیلم «سکوت برهها» که آنتونی هاپکینز تکرارنشدنی نقش آن را ایفا کرد، جای سخن بسیار دارد. هانیبال لکتر اهریمن است، اهریمنی آرام، کاریزماتیک و فوقالعاده باشخصیت و متین، البته از پشت میلههای زندان! هانیبال لکتر همان شخصیت شروری است که نفس بیننده را در سینه حبس میکند. قصد، نیت و شخصیتِ حقیقی که در پشت آن چهرهٔ آرام نهفته است، ترس را بهجان همهٔ شخصیتهای فیلم میاندازد و تماشاچی نیز مبهوت دیالوگهای این شخصیت و البته نگاه یخزده که همزمان تشنهٔ گوشت و خون قربانیاش است، میشود. جالب اینجا است که این شخصیت منفی قرار است بهکمک شخصیت کلاریس استارلینگ که یکی از نیروهای FBI است و جودی فاستر نقش آن را ایفا میکند، بیاید تا با همکاری با وی، از پشت میلههای زندان، قاتلی سریالی با لقب بیل بوفالو را دستگیر کنند. فیلم «سکوت برهها» براساس رمانی با همین عنوان، نوشته توماس هریس ساخته شد. فیلم «سکوت برهها» پنج جایزهٔ اصلی مراسم اسکار، یعنی جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگران زن و مرد را از آن خود کرد. همچنین جاناتان دمی برای کارگردانی این فیلم، برنده جایزهٔ خرس نقرهای جشنوارهٔ فیلم برلین شد. فیلم «سکوت برهها» با بودجه ساخت ۱۹ میلیون دلاری، حدود ۲۷۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. کافی است ابتدای فیلم «سکوت برهها» را بهیاد بیاورید که شخصیت کلاریس استارلینگ در آسانسور محلی که برای کارش تعلیم میدید، در میان مردان درشتهیکل و قدرتمند اطراف خود، تا چه اندازه کوچکجثه و ضعیف بهنظر میرسد، اما نه، وی برهٔ داستان نبود و خود در جایگاه شکارچی شخصیتی چون هانیبال لکتر قرار میگیرد از شخصیت مارج گاندرسون در فیلم «فارگو» با نقشآفرینی فرانسیس مک دورمند گفتیم، درکنار وی باید از شخصیت کلاریس استارلینگ با نقشآفرینی جودی فاستر نیز تمجید ویژهای داشته باشیم که شخصیتی باهوش، شجاع و پرتلاش را بهزیبایی بهنمایش گذاشت. کافی است ابتدای فیلم «سکوت برهها» را بهیاد بیاورید که شخصیت کلاریس استارلینگ در آسانسور محلی که برای کارش تعلیم میدید، در میان مردان درشتهیکل و قدرتمند اطراف خود، تا چه اندازه کوچکجثه و ضعیف بهنظر میرسد، اما نه، وی برهٔ داستان نبود و خود در جایگاه شکارچی شخصیتی چون هانیبال لکتر قرار میگیرد. جالب است بدانید سازمان جهانی امور زنان در گزارشی اعلام کرده است نیروهای زن ۱۵٪ نیروهای پلیس را تشکیل میدهند و این عدد در شهرهای بزرگ به ۲۰٪ میرسد، اما تعداد زنانی که در دپارتمانهای اصلی پلیس حضور دارند، تنها ۶٪ است. طبیعتاً پلیسشدن اولویت بسیاری از زنان نیست و فیلمی که جاناتان دمی ساخت، زمینهساز حضور زنان برای ایفای نقش شخصیتهای پلیسی شد، آن هم در بالاترین سطح و چقدر خوب وی این کار را انجام داد. این فیلم نیز چون فیلم «فارگو»، آنچنان اِلمانهای کلاسیک پلیسی در خود نداشت، اما دستبردن کارگردان در ترسی که پلیسها دارند، اتفاقاتی که در ذهن آنها بهعنوان یک پلیس میافتد و بسیار متفاوت از آن چیزی است که مردم فکر میکنند و در موقعیت کاملاً رئال قراردادن این قشر و توجه بهجزئیات روانی، «سکوت برهها» را بهیکی از بهترین فیلمهای تاریخ دنیای فیلمهای پلیسی و جنایی تبدیل کرده است.The French Connection
دههٔ ۷۰ میلادی، دههٔ تغییرات اساسی در هالیوود بود و این صنعتِ سینمایی در بیشتر ژانرها روی بهساخت آثاری واقعگرایانه آورد و رئالیسم نقش اصلی را در این دهه ایفا میکرد. فیلم «ارتباطِ فرانسوی» نمونهای عالی از واقعگرایی در آن دهه است و یکی از برترین آثار پلیسی هالیوود بهحساب میآید. کارگردانی فیلم «ارتباطِ فرانسوی» را ویلیام فریدکین، کارگردان، تهیهکننده و فیلمنامهنویس معروف برعهده داشت و فیلمنامهٔ این فیلم را ارنست تایدیمن و با اقتباس از کتابی با همین عنوان، اثر اثر رابین مور نوشته شده است. داستان این فیلم در مورد شخصیت کارآگاه جیمی دویل با همراهی دستیارش بادی روسو است که از محمولهٔ هروئینی که قرار است بهشهر نیویورک وارد شود، مطلع میشوند و قصد دارند جلوی این اتفاق را بگیرند. از طرفی، رئیس فرانسویِ قاچاقچیان با نام آلن شارنیه قصد دارد بههر قیمتی شده، محموله را بهمقصد برساند. ساختهای کلاسیک که بهقصهٔ مبارزهٔ چند مأمور متفاوت قانون با خلافکاران و مخصوصاً دستهای از قاچاقچیان هروئین در نیویورک میپردازد. مراحل ساخت این فیلم نیز در شهر نیویورک انجام شد و زیبایی این شهر بزرگ در دههٔ ۷۰ بهتصویر کشیده شد. شاید ابتدای فیلم «ارتباطِ فرانسوی» خیلی هیجانانگیز نباشد، اما رفتهرفته اِلمانهای پلیسی وارد کار میشوند و خیلی زود هیجان فیلم بهحد اعلاء میرسد. صحنههای اکشن عالی، تعقیبوگریزهای جذاب که نظیر آن کم پیدا میشود و بهتر بگوییم، گویی تنها برای همان دهه خلق شده بودند و بهتن فیلمهای دههٔ ۷۰ میخوردند و تماشاچی لذتی وصفناشدنی از تماشای هر لحظهٔ آنها میبرد، طراحی صحنه زیبا و قاببندیهایی اوون رویزمن که چشم را نوازش میدهند و البته یک پایانبندی بسیار خوب، فیلم «ارتباطِ فرانسوی» را بهیکی از بهترین فیلمهای پلیسی تاریخ سینما تبدیل کرده است که بازیگرانش چنان نقش شخصیتهای خود را واقعی بازی کردهاند، که گاه این حجم از واقعیت باورکردنی نیست و خب وقتی میگوییم رئالیسم و دههٔ ۷۰، دقیقاً منظورمان این فیلم است. فیلم «ارتباطِ فرانسوی» با تحسین منتقدان بسیاری همراه شد و اولین فیلم با درجهٔ R بود که توانست جایزهٔ اسکار بهترین فیلم را از زمان ارائه سیستم درجهبندی فیلمها بهدست آورد. جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز به جین هکمن رسید. این فیلم همچنین جوایز اسکار بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی را نیز بهدست آورد. تماشای شاهکار ویلیام فریدکین را از دست ندهید.Frankenweenie
کار کردن در شرکت دیزنی در شکل و شمایل معمولش، برای کارگردان شناخته شده سینما تیم برتون کسل کننده بود. بنابراین جای تعجبی ندارد که او بهجای ساختن انیمیشنهایی از حیوانات عاشق ناز و نوازش (فراموش نکنیم که او در ساخت انیمیشن «روباه و سگ شکاری» حضور داشت)، تمرکز خود را معطوف آثاری کرد که بیشتر برایش جذابیت داشتند. بهعنوان نمونه میتوان به استاپ موشن کوتاه و عجیب و غریبی با گویندگی «وینست پرایس» اشاره کرد که در مورد حمله هالووین به کریسمس بود. دیگر اثر او فیلمی نیم ساعته به نام «فرانکنوینی» (محصول ۱۹۸۴) است که موضوعی خاص داشت. داستان فیلم در مورد پسر جوانی بود که دوست و حیوان خانوادگی مورد علاقهاش یعنی اسپارکی را از دنیای مرگ به عالم زندگان بازمیگرداند. این فیلم بهصورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است و حال و هوای مرموزش شباهتی به آثار پرزرق و برق دیزنی ندارد. امری که درنهایت باعث شد تیم برتون بعد از اتمام ساخت این اثر از دیزنی اخراج شود! همچنین اکران این فیلم مدتها به تعویق افتاد و درنهایت زمانی به سینماها راه یافت که نسخه VHS آن در سال ۱۹۹۲ پخش شد. اگر صادقانه به ماجرا نگاه کنیم، دلیل نگرانی و آشفتگی دیزنی را بهسادگی درک خواهیم کرد. فیلم فرانکن وینی از همان ابتدا و با مرگ اسپارکی حال و هوایی بسیار عجیب و ترسناک به خود میگیرد. تکنیک ساخت این فیلم هم تأثیر خود را گذاشته و باعث شده است که تماشای آن بیننده را مضطرب کند. شاید یکی از دلایل ایجاد این حس همان ظاهر عجیب اسپارکی باشد که گویی همچون فرانکشتاین، تکههای بدنش به هم دوخته شدهاند. به عبارتی این پرسش به ذهن بیننده خطور میکند که آیا ممکن است قهرمان داستان ما حیوانات مرده دیگری را نبش قبر کرده و از تکههای بدن آنها برای سرپا کردن اسپارکی استفاده کرده باشد؟ شیوه کارگردانی خاص برتون هم باعث شده است فیلم مملو از زوایای دراماتیک و گاهی اغراق شده باشد. امری که فیلم را در هالهای ترسناک فرو برده است. سالها بعد برتون باردیگر از درون مایهی اصلی این فیلم استفاده کرده و استاپ موشن دیگری با همین خط داستانی را ساخت که در عین سحرانگیز بودن، سرگرم کننده هم بود. بهخصوص زمانیکه دیگر بچهها نیز شروع به زنده کردن جسد حیوانات خانگی خود میکنند. بااینحال باید پذیرفت این نسخه نتوانست به اندازه لایو اکشن اصلی و ارجینال خود، قدرت ترس را به نمایش بگذارد.فیلم ایرانی مسخره باز
سال انتشار: 1399مدت زمان: 90 دقیقه
زبان: فارسی
کشور سازنده: ایران
ژانر: اجتماعی , ایرانی
کارگردان: همایون غنی زاده
نویسنده: همایون غنی زاده
ستارگان: علی نصیریان , صابر ابر , هدیه تهرانی ,
خلاصه داستان: فیلم ایرانی مسخره باز درباره جوانی به نام دانش، شیفته بازیگری است که در یک سلمانی به همراه شاپور کار میکند و شبها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری مشغول می شود. مانفرد که دوست و کارچاقکن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و می گوید که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب خریده است… دانلود انتخاب کاربر دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ دانلود کیفیت bluray
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها