TG222 1

پیشنهاد فیلم آخر هفته(92) DLfars


( )


( )
Bookmark (0)
Please login to bookmark Close

کتاب صوتی

با نود و دومین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars می‌پردازیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی می‌شوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما می‌پردازیم، همراه ما باشید.


  01 تمام چیزهایی که از یک فیلم پلیسی درجه یک می‌خواهید، فیلم «مخمصه» در خود دارد. تیمِ بازیگری بی‌نهایت قوی که هرکدام هم یکی از بهترین نقش‌های زندگی خود را ایفا کردند. کارگردانی قدرتمند مایکل مان که خوب می‌داند دنیای خیر و شر را چطور درهم‌آمیزد، سیاهی و سفیدی را محو یا جابه‌جا کند، روی خلق صحنه‌های ماندگار تاریخ سینما که در این فیلم دیدم، وسواس داشته باشد و وسواس خود را به‌کل تیم کاری منتقل کند. «مخمصه» با شب شروع می‌شود و با شب تمام می‌شود، در دِل شب، آنتاگونیست و پروتاگونیست داستان روبه‌روی هم می‌نشینند و چشمان آن‌ها و خیر‌ه‌شدن به‌انسانی دیگر که هوش و نبوغی وحشتناک همچون خودشان دارد، قدرت و جایگاه جداگانهٔ دزد و پلیس را همچون یخی آب می‌کند. مایکل مان با ‌دنیای خاکستری خود معروف است و پیش از فیلم Collateral (وثیقه) که شخصیت وینسنت در دِل شب به‌شکار می‌رفت و همه‌چیز این فیلم و حتی موهای وینسنت خاکستری بود، «مخمصه»‌ای را ساخت که تمام قواعد فیلم‌های کلاسیک دزد و پلیسی را شکست. آنتاگونیست سفیدپوش می‌شد و کاریزمایی فوق‌العاده داشت، به‌خاطر انسانیتی ذاتی که داشت. پروتاگونیست زندگی خود را نمی‌توانست جمع کند و درمانده و گاه ضعیف و سیاه‌پوش می‌شد، اما همچون رقیبِ خود، هیچ‌گاه پا پس نمی‌کشید. از صحنه‌های اکشن فیلم هرچه بگوییم کم است، از دقت در اجرای این صحنه‌های بی‌نظیر که شخصیتی که وال کیلمر ایفا می‌کند چنان حرفه‌ای و سریع خشاب اسلحهٔ خود را عوض می‌کند که این صحنه در FBI تدریس می‌شود. تعقیب‌وگریزهای هیجانی فیلم، از ماشین گرفته تا پروتاگونیست به‌دنبال آنتاگونیست، در دِل تاریکی و آن هم با حجم بالا در فیلم تقریباً سه ساعته گنجانده شده است. دیالوگ‌ها بی‌نظیر که هر شخصیت چندتا از آن‌ها را دارد و یکی از معروف‌ترین آن‌ها، دیالوگ نیل مک‌کالی است که می‌گوید: «همیشه باید آماده باشی تا هر چیزی رو که داری بتونی توی سی ثانیه ترک کنی» و اتصال این دیالوگ‌ها به‌کلیت فیلم و ارجاع این دیالوگ نیل مک‌کالی به‌صحنهٔ وداعِ تلخ با معشوقه‌اش، هنگامی که همه‌چیز فرومی‌افتد. موسیقی که تماشاچی را تشنهٔ ادامهٔ داستان نگه می‌دارد، فیلم‌برداری عالی صحنه‌هایی که درآوردن آن‌ها در فیلمی با این حجم از اکشن و تعقیب‌وگریز، اصلاً آسان نیست و فیلمبرداری که همهٔ هنر و تکنیک‌های خود را برای خلق آن‌ها استفاده می‌کند و البته تدوین تمیز که یک لحظه فیلم را از نفس نمی‌اندازد؛ همه‌چیز در بالاترین سطح است.

پیشنهاد فیلم آخر هفته(92) DLfars



02 نخستین فیلم بلند کارگردانی‌شده توسط تارکوفسکی که شامل چند شات فراموش‌ناشدنی تاریخ سینمای اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی می‌شود، کوتاه‌ترین فیلم بلند غیرمستند او به حساب می‌آید. «کودکی ایوان» تنها به ۹۵ دقیقه برای شکستن مخاطب و سر پا کردن دوباره‌ی بخشی از تفکرات او احتیاج دارد و با تمرکز روی فردی بی‌گناه که در یک دنیای گره‌خورده به جنگ آسیب می‌بیند، طعنه‌های زیادی به جوامع مدرن می‌زند؛ وقتی که نشان می‌دهد زندگی مثلا پیشرفته‌ی بزرگ‌ترها، تنها عرصه را بر کوچک‌ترها تنگ ساخته است. Ivan’s Childhood سیاه‌وسفید و بی‌اندازه دیدنی است و از جایی به بعد حتی با نمایش دویدن یک پسر در جنگل هم اشک‌های زیادی را جاری می‌کند. هنگامی که سینما مخصوصا در کشور روسیه آن‌چنان هدفی غیر از تقدیس جنگ را نمی‌شناخت،‌ این اثر برنده‌ی شیر طلایی جشنواره ونیز از دردها سخن به میان آورد؛ تا شاید نسلی از فیلم‌سازها را برای بیان حقایق تلخ بیشتر راجع به جنایات انسانی به جنب‌وجوش بیاندازد. فیلم‌سازهای شناخته‌شده‌ای چون اینگمار برگمان و کریشتوف کیشلوفسکی از Ivan’s Childhood نکاتی قابل‌توجه را آموختند و در بعضی از آثار خود پیاده کردند. پس از تماشای این فیلم، سخت می‌توان کاپیتان خولین، ایوان، کاتاسونیچ و ستوان گالتسف را از یاد برد. هرچه‌قدر هم که تلفظ اسامی آن‌ها سخت به نظر بیاید!

03 فیلمی که درکنار «پالپ فیکشن» شامل بهترین سکانس‌های کمدی سیاه تارانتینو می‌شود. فیلمی که از ابتدا تا انتها بحث‌برانگیز است و طی تمامی دقایق از این بحث‌برانگیز بودن استفاده‌های هوشمندانه‌ای می‌کند. فیلمی که قدرت ستاره‌ای بازیگرهای خود را دور نمی‌ریزد، در کمترین دقایق عمیق‌ترین شخصیت‌ها را می‌سازد، شاید هدفمندترین استفاده از خشونت عریانِ کم‌وبیش کارتونی را بین آثار تارانتینو داشته باشد و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، شامل بعضی از ارزشمندترین تقلیدهای او در استفاده‌ی مجدد از قاب‌بندی‌های معروف تاریخ سینما می‌شود. Inglourious Basterds چه وقتی جلوه‌ی در حال سوختن پرده‌ی سینما را نشان می‌دهد و به کاراکتر خود فرصت قهقهه زدن را می‌بخشد و چه در افتتاحیه‌ای حدودا ۱۱ دقیقه‌ای که نفس را در سینه حبس می‌کند، تکان‌دهنده و عالی است. این فیلم گاهی کمدی، گاهی شدیدا تعلیق‌زا، گاهی اکشن، گاهی فقط سرگرم‌کننده و گاهی عاشقانه است. عجیب‌ترین نقطه‌ی قوت این اثر غرق‌کننده‌ی فیلم‌ساز مورد بحث تا امروز هم آن است که از ترکیب چنین عناصر متضادی، یک فیلم یک‌پارچه و محترم را درمی‌آورد. «حرام‌زاده‌های لعنتی» معمولا در رتبه‌بندی‌ها به‌عنوان برترین ساخته‌ی نویسنده و کارگردان خود معرفی نشده است. ولی اگر بخواهید یک فرد علاقه‌مند به سینما را برای ۷ سال به یک جزیره بفرستید و بگویید از هر کارگردان فقط می‌تواند یک فیلم را با خود به آن‌جا ببرد، Inglourious Basterds دلایل و شانس زیادی برای انتخاب شدن دارد.

04 سینمای هایائو میازاکی همیشه آن قله‌ی عجیب پرشده از غم‌وشادی است که چه با رسیدن به آن بخندید و چه به ایستادن روی آن گریه کنید، همیشه موقع حرکت به سمتش می‌دانید که به‌زودی روی قله قرار می‌گیرید. The Wind Rises هم از این لحاظ تفاوتی با آثار دیگر او ندارد و یک تجربه‌ی داستانی تاریک‌وروشن را نشان می‌دهد که البته امید در تمامی ثانیه‌های آن جریان یافته است. باتوجه‌به میزان پیشرفت جیبلی در ساخت تصاویر انیمه‌ها، The Wind Rises از لحاظ بصری خیره‌کننده‌ترین ساخته‌ی میازاکی از آب درآمد و در همین حین، داستان‌گویی خود را نیز با تاکید روی نتایج غیرمنتظره‌ی تصمیمات درست تقدیم تماشاگر کرد. اما هدف میازاکی این‌جا زیر سؤال بردن رویاها و تصمیمات قلبی نیست. بلکه او می‌گوید گاهی ما با گرفتن تصمیماتی که منجر به بهترین نتایج نمی‌شوند، هیچ اشتباهی نکرده‌ایم. نگاه انسانی و محترمانه‌ی میازاکی به شخصیت‌های خود مخاطب را هم آرام‌تر و شجاع‌تر می‌کند. زیرا هم پیامدهای تلخ یک تصمیم شیرین را به تصویر می‌کشد و هم به‌دنبال بهانه برای گرفتن انگشت اتهام به سوی انسان خوش‌قلب نمی‌گردد. میازاکی همیشه انسانیت را کم‌نظیر قضاوت کرده است. اما در The Wind Rises هم مثل تک‌تک آثار لایق توجه خود، هیچ تمایلی به قضاوت انسان ندارد.

در ادامه خوشحال می‌شویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز می‌توانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
لینک های دانلود فوری
برای تماشا یا دانلود به اشتراک ویژه نیاز دارید
ورود یا عضویت در رسانه بزرگ دی ال فارس nded">


دیدگاه ها
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آموزشهای پیشنهادی
فیلم و دانلود کردم چه طور زیرنویس و به فیلم اضافه کنم

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم و با زبان اصلی و صدای دوبله فیلم رو به صورت مجزا دانلود کردم ، چه طور صوت دوبله رو به فیلم اضافه کنم؟

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم چند زبانه است. چه طور صوت دوبله رو تغییر بدم؟

آموزش تغییر صوت فیلم های دوبله

در مورد امکانات پخش آنلاین نیاز به راهنمایی دارم!

راهنمای پخش آنلاین

برچسب ها
;
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x
()
x