کتاب صوتی
با شصت و نهمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
Pirates of the Caribbean کمتر کسی انتظارش را داشت؛ انتظار اینکه فیلمی الهامگرفته از یک پارک بازی تبدیل به پنجگانهای بسیار سودآور شود، کاراکترهایی عالی و مخصوصا یک پروتاگونیست خاکستری ماندگار و فراموشناشدنی را خلق کند، بازیگر مهمی مثل جانی دپ را به جوایزی تازه برساند، چند ماه مخاطبان را هیجانزده در انتظار یکی از قسمتهایش نگه دارد و این وسط پرخرجترین فیلم تاریخ را هم در دل خود جا بدهد. کاپیتان جک اسپارو بهعنوان شخصیتی عجیب، جذبکننده و بامزه همهی داشتههای سری فیلمهای Pirates of the Caribbean را تشکیل نداده است و آنها قصههای دزد دریاییمحور متعدد، پیچشهای داستانی جذاب، شخصیتپردازیهای دیگر قابلتوجه و فضاسازیها، کارگردانیها و موسیقیهای متن فوقالعادهای را نیز یدک میکشند. بااینحال وقتی به عقب مینگریم و بین آلبوم موسیقی متن باشکوه هانس زیمر و تمام داشتههای دیگر آثار مورد بحث دنبال اصلیترین دلیل موفقیت «دزدان دریایی کارائیب» میگردیم، شاید موردی غیر از اجرای دقیق دپ را نیابیم؛ کسی که حتی در ضعیفترین سکانسهای مجموعه با حضور خود در مقابل دوربین و به نمایش گذاشتن میزان غرق شدنش در کاراکتر توجه کامل مخاطب را جلب میکرد و توانست آرامآرام تعریف شاید تازهای از ضدقهرمان را برای گروهی از مخاطبهای عام ارائه دهد. این را هم که دپ با وجود دریافت نامزدیهای متعدد به خاطر جک اسپارو هم اسکار را کسب نکرد، بگذارید به پای تمام کملطفیهای دیگری که جهان هنر هفتم در حق وی داشته است. اما درنهایت هرچه که بشود و حتی اگر دیزنی بهصورت کاملا موفقیتآمیز «دزدان دریایی کارائیب» را با تیم دیگری هم ریبوت کند، کمتر کسی جک گنجشکهی جانی دپ را فراموش خواهد کرد. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl 2003
Bamboozled اسپایک لی که در سال ۲۰۱۸ میلادی با تازهترین فیلم بلندش یا همان BlacKkKlansman نشان داد هنوز هم از پس راضی کردن مخاطبان هدف خود و داوران برگزارکنندهی مراسمهای جوایز سینمایی برمیآید، در سال ۲۰۰۰ و پس از اکران Bamboozled باید فشارهای زیادی را تحمل میکرد. این فیلم طنز جنجالبرانگیز ماجرای زندگی یک نویسندهی سیاهپوست فعال در تلویزیون با بازی دیمون وینز را روایت میکند که از خود تنفر دارد و یک برنامهی تلویزیونی سرگرمکننده با محتواهایی بسیار نژادپرستانه را میسازد. در همین حین Bamboozled فیلمی دربارهی نیاز هنرمند به دیده شدن و تلاشهای دوباره و دوبارهی برخی تولید کنندهها برای رسیدن به جایگاههای بالاتر نیز محسوب میشود. اما اصلیترین حرف آن که فضای مستندگونهی اثر به خوبی روی انتقالش به ذهن مخاطبِ بادقت اثر میگذارد، چیزی نیست جز گفتن از آن که گاهی موارد زشت و کریهی همچون نژادپرستی اینقدر در مدل فکری، برنامهسازیها و نگاه مردم ریشه دواندهاند که حتی وقتی فرهنگ تلاش به پس زدنشان میکند، ناخواسته از یک زوایهی دیگر مشغول تبلیغ کردن آنها شده است. Bamboozled اگر توسط یک فیلمساز سفیدپوست خلق میشد، احتمالا توانایی پایان دادن به کارنامهی کاری وی در همان نقطه را داشت. اما گذر زمان کاری کرد که بهتر بتوانیم نظرش راجع به چگونگی شکلگیری انواع تازهای از بردهداری در قرن بیستویکم را درک کنیم. از همه تلختر و شاید تحسینبرانگیزتر هم این است که مشکلات عظیم به تصویر کشیدهشده درون اثر مورد بحث هنوز هم دنیای ما را اشغال کردهاند و هنوز هم فیلم فضایی قابل فهم برای تماشاگر روز و مرتبط با رخدادهای واقعی حاضر درون جهان واقعی دارد.
Rosemary’s Baby نخستین فیلم کارگردانیشده توسط پولانسکی در هالیوود، احتمالا معروفترین ساختهی سینمایی وی، یک فیلم ترسناک تا ابد درخشان و اقتباسی وفادار به رمانی با اسم مشابه. این فیلم که از آن بهعنوان قسمت دوم سهگانهی «آپارتمان» رومن پولانسکی یاد میکنند، رزماری را در نقش شخصیت اصلی دارد؛ زنی که همراهبا همسر خود به آپارتمانی در نیویورک میرود. اما دنیای زیبای او به سرعت با خودکشی مرموز یک همسایهی جوان خراب میشود و در همین حین به سرعت زمان مواجههی وی با حاملگی از راه میرسد؛ حاملگی فرزندی که رزماری به خاطر یک کابوس میترسد که نکند وی بهمعنی حقیقی کلمه بچهی خود شیطان باشد. با گذر زمان رزماری به این باور میرسد که دیگر ساکنان ساختمان شیطانپرستانی هستند که میخواهند فرزند متولدنشدهی او را از چنگش دربیاورند. این فیلم که آغازگر مسیری بود که به تولید The Exorcistها و Omenها منجر شد، به ترس توقفناپذیر برخی زنان از مفهوم مادری کردن برای کودک میپردازد و در فضایی استعاری و قدرتمند بیننده را درگیر میکند. پولانسکی طوری این فیلم را همزمان ریشهدار در واقعیتهایی همچون تفکرات ناخواستهی دوران حاملگی و عناصر ماوراالطبیعه جلو میبرد که گاهی بیننده هم مدام از خود میپرسد که باید کدام سوی داستان را بپذیرد؟ از کجا معلوم که تمام اتفاقات واقعا در حال رخ دادن نباشند؟ چه میشود اگر این سکانسها فقط تفکرات شخصیت اصلی را به تصویر بکشند؟ Rosemary’s Baby استادانه تعلیق میسازد و وحشتآفرینی تقریبا بدون نمایش تهدید و با تکیه روی تخیلات تماشاگر را درس میدهد. این فیلم کلاسیک باشکوه حق زیادی به گردن سینما دارد و شاید بتوان با بارها و بارها تماشای آن تمام اصول طراحی صحنه، درگیر کردن سینمارو با قصه و کشاندن او به سمت پذیرش همذاتپنداری کامل با شخصیت اصلی را آموخت.
A Shaun The Sheep Farmageddon با اینکه احتمالا هیچوقت برای کسی سؤال نشده بود که اگر کودکی فرازمینی قدم به مزرعهی برهی ناقلا (!) و همراهان او بگذارد، چه اتفاقی خواهد افتاد، احتمالا هیچکس هم از شنیدن پاسخ این پرسش ناراحت نمیشود. A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon در ادامهی حرکت سری انیمیشنی Shaun the Sheep درون مسیری منحصربهفرد که در آن ترسی از خوشجلوه و پر سر و صداتر بودن دیگر محصولات رقیب وجود ندارد، تبدیل به یک فیلم خلاقانهی دیگر میشود. قصهی آن هم به تلاش آشنای یک کودک فرازمینی برای بازگشت به سیارهی خود و نبرد او و برهی ناقلا (!) با افرادی مربوط است که میخواهند جلوی وی را بگیرند و از تکنولوژیهای فضایی بهرهبرداریهای سودجویانهی خود را داشته باشند. Farmageddon فیلمی کاربلد در ارجاع به آثار برتر و شناختهشدهی مشابه از نظر داستانی در سینما، اثری باهوش در استفاده از کمدیهای بصری و انیمیشنی برخوردار از یک تدوین شگفتانگیز است. دیدن فیلمی مثل A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon نهتنها چرایی اهمیت آشنایی تماشاگر روز با زیباییهای بیپایان انیمیشنهای استاپ-موشن را به یاد میآورد، بلکه اجازهی لمس سرگرمیهایی متفاوت را هم به کودکان این نسل میدهد؛ همزمان با خاطرهبازی عالی برای مخاطبی که سالها پیش به هر شکلی با Shaun the Sheep آشنایی پیدا کرد.
فیلم ایرانی شاه کش 📀سال انتشار: ۱۳۹۸
⏰مدت زمان: ۹۰ دقیقه
🔊زبان: فارسی
🌍کشور سازنده: ایران
🔥 ژانر: اجتماعی , ایرانی
🎬کارگردان: وحید امیرخانی ✍️نویسنده: وحید امیرخانی
🌟ستارگان: مهناز افشار , هادی حجازی فر , فرید سجادی حسینی ,
خلاصه داستان: داستان فیلم ایرانی شاه کش از این قرار است که گوزن قرمز از پشت صخرهی یخزده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود میکند میاندازد. گرگ، از سرما سرفهای میکند. گوزن قرمز: میخواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه میخواد چی کار کنه. گوزن قرمز: اینا که نمیدونن میخوان چی کار کنن خطرناکترن… من برمیگردم. لینک های دانلود فیلم شاه کش دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود کیفیت BLURAY
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
Pirates of the Caribbean کمتر کسی انتظارش را داشت؛ انتظار اینکه فیلمی الهامگرفته از یک پارک بازی تبدیل به پنجگانهای بسیار سودآور شود، کاراکترهایی عالی و مخصوصا یک پروتاگونیست خاکستری ماندگار و فراموشناشدنی را خلق کند، بازیگر مهمی مثل جانی دپ را به جوایزی تازه برساند، چند ماه مخاطبان را هیجانزده در انتظار یکی از قسمتهایش نگه دارد و این وسط پرخرجترین فیلم تاریخ را هم در دل خود جا بدهد. کاپیتان جک اسپارو بهعنوان شخصیتی عجیب، جذبکننده و بامزه همهی داشتههای سری فیلمهای Pirates of the Caribbean را تشکیل نداده است و آنها قصههای دزد دریاییمحور متعدد، پیچشهای داستانی جذاب، شخصیتپردازیهای دیگر قابلتوجه و فضاسازیها، کارگردانیها و موسیقیهای متن فوقالعادهای را نیز یدک میکشند. بااینحال وقتی به عقب مینگریم و بین آلبوم موسیقی متن باشکوه هانس زیمر و تمام داشتههای دیگر آثار مورد بحث دنبال اصلیترین دلیل موفقیت «دزدان دریایی کارائیب» میگردیم، شاید موردی غیر از اجرای دقیق دپ را نیابیم؛ کسی که حتی در ضعیفترین سکانسهای مجموعه با حضور خود در مقابل دوربین و به نمایش گذاشتن میزان غرق شدنش در کاراکتر توجه کامل مخاطب را جلب میکرد و توانست آرامآرام تعریف شاید تازهای از ضدقهرمان را برای گروهی از مخاطبهای عام ارائه دهد. این را هم که دپ با وجود دریافت نامزدیهای متعدد به خاطر جک اسپارو هم اسکار را کسب نکرد، بگذارید به پای تمام کملطفیهای دیگری که جهان هنر هفتم در حق وی داشته است. اما درنهایت هرچه که بشود و حتی اگر دیزنی بهصورت کاملا موفقیتآمیز «دزدان دریایی کارائیب» را با تیم دیگری هم ریبوت کند، کمتر کسی جک گنجشکهی جانی دپ را فراموش خواهد کرد. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl 2003
پیشنهاد فیلم آخر هفته(69) DLfars
Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest 2006Pirates of the Caribbean: At World’s EndPirates of the Caribbean: On Stranger TidesPirates of the Caribbean: Dead Men Tell No TalesBamboozled اسپایک لی که در سال ۲۰۱۸ میلادی با تازهترین فیلم بلندش یا همان BlacKkKlansman نشان داد هنوز هم از پس راضی کردن مخاطبان هدف خود و داوران برگزارکنندهی مراسمهای جوایز سینمایی برمیآید، در سال ۲۰۰۰ و پس از اکران Bamboozled باید فشارهای زیادی را تحمل میکرد. این فیلم طنز جنجالبرانگیز ماجرای زندگی یک نویسندهی سیاهپوست فعال در تلویزیون با بازی دیمون وینز را روایت میکند که از خود تنفر دارد و یک برنامهی تلویزیونی سرگرمکننده با محتواهایی بسیار نژادپرستانه را میسازد. در همین حین Bamboozled فیلمی دربارهی نیاز هنرمند به دیده شدن و تلاشهای دوباره و دوبارهی برخی تولید کنندهها برای رسیدن به جایگاههای بالاتر نیز محسوب میشود. اما اصلیترین حرف آن که فضای مستندگونهی اثر به خوبی روی انتقالش به ذهن مخاطبِ بادقت اثر میگذارد، چیزی نیست جز گفتن از آن که گاهی موارد زشت و کریهی همچون نژادپرستی اینقدر در مدل فکری، برنامهسازیها و نگاه مردم ریشه دواندهاند که حتی وقتی فرهنگ تلاش به پس زدنشان میکند، ناخواسته از یک زوایهی دیگر مشغول تبلیغ کردن آنها شده است. Bamboozled اگر توسط یک فیلمساز سفیدپوست خلق میشد، احتمالا توانایی پایان دادن به کارنامهی کاری وی در همان نقطه را داشت. اما گذر زمان کاری کرد که بهتر بتوانیم نظرش راجع به چگونگی شکلگیری انواع تازهای از بردهداری در قرن بیستویکم را درک کنیم. از همه تلختر و شاید تحسینبرانگیزتر هم این است که مشکلات عظیم به تصویر کشیدهشده درون اثر مورد بحث هنوز هم دنیای ما را اشغال کردهاند و هنوز هم فیلم فضایی قابل فهم برای تماشاگر روز و مرتبط با رخدادهای واقعی حاضر درون جهان واقعی دارد.
Rosemary’s Baby نخستین فیلم کارگردانیشده توسط پولانسکی در هالیوود، احتمالا معروفترین ساختهی سینمایی وی، یک فیلم ترسناک تا ابد درخشان و اقتباسی وفادار به رمانی با اسم مشابه. این فیلم که از آن بهعنوان قسمت دوم سهگانهی «آپارتمان» رومن پولانسکی یاد میکنند، رزماری را در نقش شخصیت اصلی دارد؛ زنی که همراهبا همسر خود به آپارتمانی در نیویورک میرود. اما دنیای زیبای او به سرعت با خودکشی مرموز یک همسایهی جوان خراب میشود و در همین حین به سرعت زمان مواجههی وی با حاملگی از راه میرسد؛ حاملگی فرزندی که رزماری به خاطر یک کابوس میترسد که نکند وی بهمعنی حقیقی کلمه بچهی خود شیطان باشد. با گذر زمان رزماری به این باور میرسد که دیگر ساکنان ساختمان شیطانپرستانی هستند که میخواهند فرزند متولدنشدهی او را از چنگش دربیاورند. این فیلم که آغازگر مسیری بود که به تولید The Exorcistها و Omenها منجر شد، به ترس توقفناپذیر برخی زنان از مفهوم مادری کردن برای کودک میپردازد و در فضایی استعاری و قدرتمند بیننده را درگیر میکند. پولانسکی طوری این فیلم را همزمان ریشهدار در واقعیتهایی همچون تفکرات ناخواستهی دوران حاملگی و عناصر ماوراالطبیعه جلو میبرد که گاهی بیننده هم مدام از خود میپرسد که باید کدام سوی داستان را بپذیرد؟ از کجا معلوم که تمام اتفاقات واقعا در حال رخ دادن نباشند؟ چه میشود اگر این سکانسها فقط تفکرات شخصیت اصلی را به تصویر بکشند؟ Rosemary’s Baby استادانه تعلیق میسازد و وحشتآفرینی تقریبا بدون نمایش تهدید و با تکیه روی تخیلات تماشاگر را درس میدهد. این فیلم کلاسیک باشکوه حق زیادی به گردن سینما دارد و شاید بتوان با بارها و بارها تماشای آن تمام اصول طراحی صحنه، درگیر کردن سینمارو با قصه و کشاندن او به سمت پذیرش همذاتپنداری کامل با شخصیت اصلی را آموخت.
A Shaun The Sheep Farmageddon با اینکه احتمالا هیچوقت برای کسی سؤال نشده بود که اگر کودکی فرازمینی قدم به مزرعهی برهی ناقلا (!) و همراهان او بگذارد، چه اتفاقی خواهد افتاد، احتمالا هیچکس هم از شنیدن پاسخ این پرسش ناراحت نمیشود. A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon در ادامهی حرکت سری انیمیشنی Shaun the Sheep درون مسیری منحصربهفرد که در آن ترسی از خوشجلوه و پر سر و صداتر بودن دیگر محصولات رقیب وجود ندارد، تبدیل به یک فیلم خلاقانهی دیگر میشود. قصهی آن هم به تلاش آشنای یک کودک فرازمینی برای بازگشت به سیارهی خود و نبرد او و برهی ناقلا (!) با افرادی مربوط است که میخواهند جلوی وی را بگیرند و از تکنولوژیهای فضایی بهرهبرداریهای سودجویانهی خود را داشته باشند. Farmageddon فیلمی کاربلد در ارجاع به آثار برتر و شناختهشدهی مشابه از نظر داستانی در سینما، اثری باهوش در استفاده از کمدیهای بصری و انیمیشنی برخوردار از یک تدوین شگفتانگیز است. دیدن فیلمی مثل A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon نهتنها چرایی اهمیت آشنایی تماشاگر روز با زیباییهای بیپایان انیمیشنهای استاپ-موشن را به یاد میآورد، بلکه اجازهی لمس سرگرمیهایی متفاوت را هم به کودکان این نسل میدهد؛ همزمان با خاطرهبازی عالی برای مخاطبی که سالها پیش به هر شکلی با Shaun the Sheep آشنایی پیدا کرد.
فیلم ایرانی شاه کش 📀سال انتشار: ۱۳۹۸
⏰مدت زمان: ۹۰ دقیقه
🔊زبان: فارسی
🌍کشور سازنده: ایران
🔥 ژانر: اجتماعی , ایرانی
🎬کارگردان: وحید امیرخانی ✍️نویسنده: وحید امیرخانی
🌟ستارگان: مهناز افشار , هادی حجازی فر , فرید سجادی حسینی ,
خلاصه داستان: داستان فیلم ایرانی شاه کش از این قرار است که گوزن قرمز از پشت صخرهی یخزده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود میکند میاندازد. گرگ، از سرما سرفهای میکند. گوزن قرمز: میخواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه میخواد چی کار کنه. گوزن قرمز: اینا که نمیدونن میخوان چی کار کنن خطرناکترن… من برمیگردم. لینک های دانلود فیلم شاه کش دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود کیفیت BLURAY
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها