TG222

پیشنهاد فیلم آخر هفته(56) DLfars


( )


( )
Bookmark (0)
Please login to bookmarkClose

No account yet? Register

کتاب صوتی

با پنجاه و ششمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars می‌پردازیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی می‌شوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما می‌پردازیم، همراه ما باشید.


  Metropolis یک شاهکار صامت از سینمای آلمان که نخستین بار در سال ۱۹۲۷ میلادی اکران شد و تا به امروز بارها و بارها در کشورهای متفاوت با نسخه‌هایی متفاوت و حتی مدت‌زمان‌هایی متفاوت روی پرده‌ی نقره‌ای رفته است؛ «متروپلیس» را به جرئت می‌شود یکی از آن آثار سینمایی باشکوهی دانست که با وجود تاثیر گرفتن از برخی آثار ادبی پیشین توانست حتی روی مدیوم‌هایی فراتر از سینما هم اثر بگذارد و به‌نوعی زبان یا حداقل لحن قصه گفتن در فضای داستان‌های علمی-تخیلی را دچار تغییرات قابل توجهی کند. از تصویر خاص ارائه‌شده در فیلم برای معرفی یک آرمان‌شهر در چند دهه‌ی بعد که هنوز پس از ۹۲ سال گذشتن از زمان پخش، فیلم‌های مختلف برای طراحی محیط‌های آینده‌نگرانه‌ی حاضر در خود از آن الهام می‌گیرند تا شاعرانگی خاص جریان‌یافته در دقیقه به دقیقه‌ی این محصول سینمایی که به منِ مخاطب می‌فهماند سینما چگونه در دورانی که امکان نوشتن و ضبط دیالوگ‌ها را نداشت توانست قصه بگوید و تبدیل به هنر هفتم شود. تازه علاوه‌بر تک‌تک دستاوردهای عظیم و انکارناپذیر اثر مورد بحث در بهره‌برداری از جلوه‌های ویژه غیرکامپیوتری (نخستین کامپیوتر دنیا که حداقل شباهت اندکی به تعریف کنونی ما از آن داشت، ۱۹ سال پس از اکران این فیلم به وجود آمد)، فیلم‌نامه‌ی غنی «متروپلیس» هم باعث می‌شود که حتی همین امروز بتوان پیام‌هایی جهان‌شمول و قابل درک برای اکثر افراد را لابه‌لای دقایق آن پیدا کرد. چون بسیاری از شخصیت‌هایش اهدافی بزرگ‌تر از زندگی شخصی خود را دنبال می‌کنند و دغدغه‌هایی مربوط‌به شرایط زندگی گروه بزرگی از مردم قرارگرفته درون این آرمان‌شهر نه‌چندان امیدوارکننده دارند.

پیشنهاد فیلم آخر هفته(56) DLfars




  Flipped راب راینر به‌عنوان کارگردانی که به ترتیب با The Princess Bride محصول سال ۱۹۸۷ میلادی و Stand by Me محصول سال ۱۹۸۶ میلادی یکی از بهترین اقتباس‌های انجام‌شده از روی آثار ویلیام گلدمن و کتاب‌های استیون کینگ را ارائه کرده است و از This Is Spinal Tap ساخته‌ی سال ۱۹۸۴ او به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ یاد می‌کنند، قطعا در قرن بیست‌ویکم نتوانست به اندازه‌ی سال‌های طلایی فعالیت سینمایی خود درخشان باشد. اما این باعث نشد که در سال ۲۰۱۰ راینر با یک فیلم عاشقانه، درام و کمدی که دو نوجوان حاضر در اواسط نیمه‌ی دوم دوران تحصیل در مدرسه را به‌عنوان شخصیت‌های اصلی داشت، دوباره یک اثر حال‌خوب‌کن و لایق یک بار تماشا را تحویل طرفداران سینمای خود ندهد. Flipped فیلمی درباره‌ی گره خوردن انسان‌هایی است که در ظاهر هیچ ویژگی مشترکی با یکدیگر ندارند و خوش‌بختانه راینر در طول آن این طرح کلیشه‌ای را به شکل شیرینی اجرا می‌کند. مخصوصا به این خاطر که برایس و جولی طی اوقات مختلف طوری با یکدیگر رفتار می‌کنند که همیشه می‌توان گذر سال‌های گوناگون برای هر دوی آن‌ها را در دل دقایق فیلم لمس کرد و حتی وقتی Flipped چه در فیلم‌نامه و چه در کارگردانی لنگ می‌زند، باز هم شیمی حاضر بین این دو کاراکتر و بازیگران‌شان مخاطب هدف را پای اثر نگه دارد. نتیجه هم آن است که ساخته‌ی نسبتا خوب راینر در عین اینکه بین فیلم‌های خارجی فهرست این هفته کمترین توجهات را از سوی منتقدها دریافت کرده است، احتمالا عامه‌پسندترین و شاید آرامش‌بخش‌ترین فیلم حاضر در این مقاله باشد.


  Biutiful گونسالس اینیاریتوی مکزیکی که هنوز تعداد فیلم‌های بلند خلق‌شده توسط وی به تعداد انگشت‌های دو دست هم نمی‌رسند، پس از آفرینش «بردمن یا (فضیلت غیرمنتظره‌ی جهل)» و The Revenant انقدر تبدیل به چهره‌ی درخشانی در جهان هنر هفتم شد که اکنون دیگر به سختی می‌توانید فردی را بیابید که اهل دنبال کردن فیلم‌های سینمایی سطح بالا باشد و او را نشناسد. بااین‌حال شگفت‌انگیزیِ (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance که درکنار فیلم بعدی ایناریتو موفقیت‌های کم‌وبیش تاریخ‌سازی را در فصل جوایز برای این کارگردان به ارمغان آورد، نباید باعث شود که به سراغ چهار فیلم مهم دیگر او نروید و نگذارید که شناختی دقیق‌تر از سینمای وی تقدیم‌تان شود. از بین این چهار فیلم هم به احتمال زیاد اکثر افراد بیشتر از دو مورد دیگر، جذب «بابل» (Babel) و فیلم Biutiful با نقش‌آفرینی به‌شدت ستایش‌شده‌ی خاویر باردم می‌شوند. مخصوصا این دومی که در فضایی نزدیک‌تر به The Revenant سراغ تمرکز روی مواجهه‌ی ترسناک یک مرد با بخش‌هایی به‌خصوص از زندگی می‌رود و اگر آن‌جا لئوناردو دی کاپریو باید به جنگ با طبیعت رام‌نشده و دست‌وپا زدن درون نبردهای نامنصفانه می‌رفت، این‌جا خاویر باردم گرفتار مریضی، اتهام‌های گوناگون و ترس از عدم موفقیت در ساخت و پرداخت یک آینده‌ی خوب برای فرزندانش شه است. Biutiful آن لحظاتی از زندگی را با دوربینِ غالبا شخصیت‌محور خود به تصویر می‌کشد که طی آن‌ها انسان همان‌قدر که غرق ترسیدن از وضعیت فعلی خود شده است، با به یاد آوردن روزهای سخت حاضر در آینده‌ای نه‌چندان دور هم بیش‌ازپیش وحشت می‌کند. همین هم شرایطی را فراهم می‌آورد که هم‌ذات‌پنداری با داستان‌گویی این فیلم اسپانیایی‌زبان، برای تعداد زیادی از انسان‌ها ممکن به نظر بیاید.


  The Treasure of the Sierra Madre برخی فیلم‌ها بدون شک روی مخاطب امروز همان تاثیری را ندارند که سال‌های سال قبل روی بینندگانی داشتند که با تماشای دستاوردهای بصری آن‌ها به‌معنی واقعی کلمه شگفت‌زده می‌شدند. اما برای بیننده‌ای که از شناخت تاریخ سینما لذت می‌برد و می‌خواهد کهن‌الگوهای داستان‌گویی در این مدیوم را بشناسد، تماشای یک فیلم کلاسیک صرفا نباید کاری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد تا ارزشمند شود و می‌تواند مثل ورق زدن صفحات اول یک کتاب برای فهم بهتر فصول دیگر آن به نظر برسد. با درنظرگرفتن همین نکته هم The Treasure of the Sierra Madre را می‌شود ساخته‌ای تحسین‌شده از کارگردان فیلم نوآر The Maltese Falcon دانست که به جریان یافتن حرص و طمع در وجود چند جست‌وجوگر طلا می‌پردازد. جان هیوستون با این فیلم و برخی از دیالوگ‌های اغراق‌آمیز آن فقط چگونگی رسیدن انسان به درجه‌ای جنون‌آمیز از پرستش ثروت را نشان نمی‌دهد و از این می‌گوید که اصلا در وهله‌ی اول، چرا یک آدم ممکن است از نظر فکری به نقطه‌ای برسد که در بیان استعاری برای در مشت گرفتن خروارها سکه‌ی طلا ابایی از فروختن روح خود نیز نداشته باشد. تازه علاوه‌بر تمامی نکات مثبت نام‌برده فیلم اکشن نامتعارف مورد بحث، پرشده از بازیگرانی است که با اجراهای قدرتمند شما را دل بحث‌های کاراکترهای فیلم غرق می‌کنند.


  فیلم ایرانی سرخ پوست 📀سال انتشار:  1397
⏰مدت زمان: ۱۰۰ دقیقه
🔊زبان: فارسی
🌍کشور سازنده: ایران
🔥 ژانر: اجتماعی , ایرانی
🎬کارگردان:  نیما جاویدی ✍️نویسنده: نیما جاویدی
🌟ستارگان: نوید محمدزاده , پریناز ایزدیار , مانی حقیقی ,
  خلاصه داستان: در خلاصه داستان فیلم سرخ پوست آمده است، سال ۱۳۴۶، سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است کامل آنجا را تخلیه کنند. ولی در طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که یکی از زندانیان به نام احمد سرخ‌پوست ناپدید شده. طی تحقیقات، جاهد مطمئن می شود که سرخ‌پوست از زندان خارج نشده است.در این میان، سوسن کریمی مددکار زندان به دیدن جاهد آمده و به وی می‌گوید که حکم سرخ‌پوست از حبس به اعدام تغییر کرده‌است. جاهد که حکم ترفیع خود را در خطر می‌بیند به همراه نیروهای خود، تمام زندان را برای پیدا کردن سرخ‌پوست جست‌وجو می‌کنند. در حال حاضر فیلم سرخ‌پوست چهارمین فیلم پرفروش غیرکمدی تاریخ سینمای ایران است. لینک های دانلود فیلم سرخ پوست

دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود کیفیت BLURAY
دانلود همه کیفیت ها


در ادامه خوشحال می‌شویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز می‌توانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
لینک های دانلود فوری
برای تماشا یا دانلود به اشتراک ویژه نیاز دارید
ورود یا عضویت در رسانه بزرگ دی ال فارس nded">


دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آموزشهای پیشنهادی
فیلم و دانلود کردم چه طور زیرنویس و به فیلم اضافه کنم

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم و با زبان اصلی و صدای دوبله فیلم رو به صورت مجزا دانلود کردم ، چه طور صوت دوبله رو به فیلم اضافه کنم؟

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم چند زبانه است. چه طور صوت دوبله رو تغییر بدم؟

آموزش تغییر صوت فیلم های دوبله

در مورد امکانات پخش آنلاین نیاز به راهنمایی دارم!

راهنمای پخش آنلاین

برچسب ها
;
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x