کتاب صوتی
با چهل و پنجمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
In The Loop وقتی کمدیهای سیاسی پای خود را از پرداختن به بخشی از سیستم حکومتی یک کشور فراتر میگذارند و مثل In The Loop همزمان سراغ به تصویر کشیدن عیوب نابخردانهی حاضر مثلا در ایالات متحدهی آمریکا و پادشاهی متحدهی بریتانیا میروند، نتیجه همیشه میتواند حداقل برای یک بار تماشا شدن توسط مخاطبانی مشخص، عالی از آب دربیاید. In The Loop بهعنوان اثری واقعا خندهآور در برخی لحظات، به سایمون فاستر میپردازد؛ وزیر امور داخلی ایالت که به اشتباه تصمیمی دربارهی جنگ در بخشی از دنیا میگیرد و ناگهان بدون اینکه علتش را بداند، دوستان زیادی در واشنگتن پیدا میکند. همهی اینها هم به شکلی بامزه منجر به شکلگیری ماجرایی کموبیش ملی برای گفتوگوی دو طرف مخالف و موافق برنامهی ردشده توسط او میشوند و فیلمنامهی In The Loop را به هجوی از اتفاقات افتاده در دولتهای بزرگ طی چند سال اخیر تبدیل میکنند. فیلمی که هم جدیت پنهان خود در پرداختن به موضوعات مد نظر سازندگان را دارد و هم آنطور که تماشاگر میخواهد، از پس لبخند نشاندن بر لب او و سرگرم کردنش برمیآید. هرچند که اصلیترین جلوه از توانایی خود را در فیلمنامه و اجراهای بازیگران و نه تصویرسازی و کارگردانی به نمایش گذاشته است.
Face-Off بهترین اثر ارائهشده از جان وو در سینمای هالیوود و نه در کل کارنامهی سینمایی او، به عقیدهی حجم قابل توجهی از تماشاگران و منتقدان فیلمی به جز Face/Off نیست. اثری پرشده از اکشنهای شکلگرفته بر پایهی شلیکهای بیپایان و استفادهی صحیح از تکنیکهایی همچون اسلوموشن که به عوض شدن جایگاه یک دزد و یک پلیس میپردازد. قصهای احتمالا الهامگرفته از «شاهزاده و گدا» اثر ادبی بزرگ مارک توین که پتانسیلهای نهفته در ایدهی خود را هدر نمیدهد و از آن چندین و چند دقیقه موشوگربهبازیهای جذاب دو شخصیت جذاب برای مخاطبان را بیرون میکشد. البته که فیلمنامهی اثر ابدا آنقدر در سطح بالایی قرار نمیگیرد که اگر قدرتهای اجرایی تیم سازنده، کارگردانی قوی وو و بازیهای دوستداشتنی کیج و تراولتا نبودند، Face/Off بتواند به موفقیت خاصی برسد. مخصوصا به این خاطر که دو بازیگر اصلی فیلم، گاهی دقیقا باید نقش یکدیگر را بازی کنند و همین موضوع تماشای نبرد خاص و توقفناپذیر آنها را غیر قابل اجتناب میکند. Face/Off احتمالا به عقیدهی حجم قابل توجهی از تماشاگران، چیزی بیشتر از یک فیلم اکشن سرگرمکنندهی درجهیک از نظر تولیدی در زمان ساخت خود نیست. اما حداقل وقتی آن را تماشا کنید، خود را مقابل یک بلاکباستر نسبتا متفاوت و دوستداشتنی میبینید که بیشتر از تلاش برای یافتن سوراخهای داستانی در فیلمنامهی آن، خواسته یا ناخواسته مشغول لذت بردن از دقایقش میشوید.
A Clockwork Orange «پرتقال کوکی» استنلی کوبریک، مثال بارز فیلمی است که از یک اثر ادبی لایق توجه اقتباس میکند و نهتنها از آن عقب نمیماند، بلکه تمام نکات مثبتش را چندین و چند مرحله پیشرفت میدهد. فیلمی شدیدا پرشده از اغراقهای بصری و بزرگسالانه که البته به تمامی آنها برای بیان صحیح داستان خود احتیاج دارد و خشونت را بهعنوان عنصری بینهایت زشت و شاید غیر قابل دفع از وجود انسان معرفی میکند. با اینکه در سینما و تلویزیون روز هم میتوان فیلمها و حتی سریالهایی را یافت که از کاراکتری مطلقا شیطانی در پایان تصویری کاملا قابل درک و به شکل ناراحتکنندهای همذاتپندارانه بیرون میکشند، A Clockwork Orange نقطهی کمال استفادهی بهجا، معنیدار و تماما صحیح از این تکنیک داستانی است. تازه اینها فارغ از تصویرسازیهای ماندگار کوبریک در این فیلم و نقشآفرینی میخکوبکننده و کمی اپرایی مالکوم مکداول هستند و تنها به اندکی از داشتههای فراوان فیلمنامهی محصول مورد بحث اشاره میکنند. A Clockwork Orange فیلمی نیست که بتوان خلاصهوار دربارهی آن صحبت کرد و تنها میتوان به مخاطب بزرگسال که خود را از نظر ذهنی هم آمادهی دیدن خشونت و سکانسهای خاص آن کرده است، وعده داد که احتمالا در «پرتقال کوکی» یکی از متفاوتترین شاهکارهای سینمایی تماشاکرده در عمر خود را به نظاره مینشیند.
Zodiac «زودیاک» (Zodiac) که سراغ ماجرای واقعی درگیری پلیس و سیستم قضایی با پروندههای قاتلی سریالی میرود که در دهههای شصت و هفتاد میلادی به فعالیت پرداخته است، بهمعنی واقعی کلمه فیلمی تماشایی به حساب میآید. اثری که دو کارآگاه با بازیهای مارک رافلو و آنتونی ادواردز و دو گزارشگر با نقشآفرینیهای جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور را بهعنوان کاراکترهای اصلی دارد و Zodiac Killer را که در شهر سان فرانسیسکو بهدنبال مردم میافتاد و آنها را به قتل میرساند، در جایگاه یکی از ترسناکترین قاتلهای سریالی تاریخ معرفی میکند. اما از آنجایی که در Zodiac با فیلمی به کارگردانی کارگردان «هفت» (Se7en) سر و کار داریم، ماجرا همانقدر که دربارهی این قاتل عجیبوغریب است، به نمایش گره خوردن مطلق زندگی برخی افراد به نابود کردن او نیز اهمیت میدهد. بهگونهای که در میان حقهبازیهای عجیبوغریب زودیاک و تلاش کارآگاهها برای یافتن حقیقت، گاهی مخاطب به عدم تفاوت زیرپوستی این آدمها با یکدیگر فکر کند و همانقدر که فیلمساز به نمایش قصه از دیدگاه کارآگاهها و گزارشگرها اهمیت میدهد، او نیز سراغ تفکر دربارهی دیدگاه قاتل سریالی عجیب قرارگرفته در مرکز داستان برود. نتیجه هم میشود شکلگیری اثر تماشایی و مهمی که راجر ایبرت هم آن را «همهی مردان رئیسجمهور» (All the President’s Men) در دنیای فیلمهای سینمایی با محوریت قاتلهای سریالی صدا میزند.
فیلم ایرانی آزاد به قید شرط 📀سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: 90 دقیقه
🔊زبان: فارسی
🌍کشور سازنده: ایران
🔥 ژانر : اجتماعی , ایرانی 🎬کارگردان: حسین شهابی
✍️نویسنده: حسین شهابی
🌟ستارگان: شقایق فراهانی , لیلا اوتادی , دیبا زاهدی , خلاصه داستان :فیلم ایرانی آزاد به قید شرط «کمال» که هنوز سالها به پایان محکومیت حبساش باقیمانده، بصورت مشروط از زندان آزاد میشود. او باید در بازگشت به اجتماع از نزاع و درگیری خودداری کند اما… دانلود فیلم آزاد به قید شرط با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
In The Loop وقتی کمدیهای سیاسی پای خود را از پرداختن به بخشی از سیستم حکومتی یک کشور فراتر میگذارند و مثل In The Loop همزمان سراغ به تصویر کشیدن عیوب نابخردانهی حاضر مثلا در ایالات متحدهی آمریکا و پادشاهی متحدهی بریتانیا میروند، نتیجه همیشه میتواند حداقل برای یک بار تماشا شدن توسط مخاطبانی مشخص، عالی از آب دربیاید. In The Loop بهعنوان اثری واقعا خندهآور در برخی لحظات، به سایمون فاستر میپردازد؛ وزیر امور داخلی ایالت که به اشتباه تصمیمی دربارهی جنگ در بخشی از دنیا میگیرد و ناگهان بدون اینکه علتش را بداند، دوستان زیادی در واشنگتن پیدا میکند. همهی اینها هم به شکلی بامزه منجر به شکلگیری ماجرایی کموبیش ملی برای گفتوگوی دو طرف مخالف و موافق برنامهی ردشده توسط او میشوند و فیلمنامهی In The Loop را به هجوی از اتفاقات افتاده در دولتهای بزرگ طی چند سال اخیر تبدیل میکنند. فیلمی که هم جدیت پنهان خود در پرداختن به موضوعات مد نظر سازندگان را دارد و هم آنطور که تماشاگر میخواهد، از پس لبخند نشاندن بر لب او و سرگرم کردنش برمیآید. هرچند که اصلیترین جلوه از توانایی خود را در فیلمنامه و اجراهای بازیگران و نه تصویرسازی و کارگردانی به نمایش گذاشته است.
پیشنهاد فیلم آخر هفته(45) DLfars
Face-Off بهترین اثر ارائهشده از جان وو در سینمای هالیوود و نه در کل کارنامهی سینمایی او، به عقیدهی حجم قابل توجهی از تماشاگران و منتقدان فیلمی به جز Face/Off نیست. اثری پرشده از اکشنهای شکلگرفته بر پایهی شلیکهای بیپایان و استفادهی صحیح از تکنیکهایی همچون اسلوموشن که به عوض شدن جایگاه یک دزد و یک پلیس میپردازد. قصهای احتمالا الهامگرفته از «شاهزاده و گدا» اثر ادبی بزرگ مارک توین که پتانسیلهای نهفته در ایدهی خود را هدر نمیدهد و از آن چندین و چند دقیقه موشوگربهبازیهای جذاب دو شخصیت جذاب برای مخاطبان را بیرون میکشد. البته که فیلمنامهی اثر ابدا آنقدر در سطح بالایی قرار نمیگیرد که اگر قدرتهای اجرایی تیم سازنده، کارگردانی قوی وو و بازیهای دوستداشتنی کیج و تراولتا نبودند، Face/Off بتواند به موفقیت خاصی برسد. مخصوصا به این خاطر که دو بازیگر اصلی فیلم، گاهی دقیقا باید نقش یکدیگر را بازی کنند و همین موضوع تماشای نبرد خاص و توقفناپذیر آنها را غیر قابل اجتناب میکند. Face/Off احتمالا به عقیدهی حجم قابل توجهی از تماشاگران، چیزی بیشتر از یک فیلم اکشن سرگرمکنندهی درجهیک از نظر تولیدی در زمان ساخت خود نیست. اما حداقل وقتی آن را تماشا کنید، خود را مقابل یک بلاکباستر نسبتا متفاوت و دوستداشتنی میبینید که بیشتر از تلاش برای یافتن سوراخهای داستانی در فیلمنامهی آن، خواسته یا ناخواسته مشغول لذت بردن از دقایقش میشوید.
A Clockwork Orange «پرتقال کوکی» استنلی کوبریک، مثال بارز فیلمی است که از یک اثر ادبی لایق توجه اقتباس میکند و نهتنها از آن عقب نمیماند، بلکه تمام نکات مثبتش را چندین و چند مرحله پیشرفت میدهد. فیلمی شدیدا پرشده از اغراقهای بصری و بزرگسالانه که البته به تمامی آنها برای بیان صحیح داستان خود احتیاج دارد و خشونت را بهعنوان عنصری بینهایت زشت و شاید غیر قابل دفع از وجود انسان معرفی میکند. با اینکه در سینما و تلویزیون روز هم میتوان فیلمها و حتی سریالهایی را یافت که از کاراکتری مطلقا شیطانی در پایان تصویری کاملا قابل درک و به شکل ناراحتکنندهای همذاتپندارانه بیرون میکشند، A Clockwork Orange نقطهی کمال استفادهی بهجا، معنیدار و تماما صحیح از این تکنیک داستانی است. تازه اینها فارغ از تصویرسازیهای ماندگار کوبریک در این فیلم و نقشآفرینی میخکوبکننده و کمی اپرایی مالکوم مکداول هستند و تنها به اندکی از داشتههای فراوان فیلمنامهی محصول مورد بحث اشاره میکنند. A Clockwork Orange فیلمی نیست که بتوان خلاصهوار دربارهی آن صحبت کرد و تنها میتوان به مخاطب بزرگسال که خود را از نظر ذهنی هم آمادهی دیدن خشونت و سکانسهای خاص آن کرده است، وعده داد که احتمالا در «پرتقال کوکی» یکی از متفاوتترین شاهکارهای سینمایی تماشاکرده در عمر خود را به نظاره مینشیند.
Zodiac «زودیاک» (Zodiac) که سراغ ماجرای واقعی درگیری پلیس و سیستم قضایی با پروندههای قاتلی سریالی میرود که در دهههای شصت و هفتاد میلادی به فعالیت پرداخته است، بهمعنی واقعی کلمه فیلمی تماشایی به حساب میآید. اثری که دو کارآگاه با بازیهای مارک رافلو و آنتونی ادواردز و دو گزارشگر با نقشآفرینیهای جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور را بهعنوان کاراکترهای اصلی دارد و Zodiac Killer را که در شهر سان فرانسیسکو بهدنبال مردم میافتاد و آنها را به قتل میرساند، در جایگاه یکی از ترسناکترین قاتلهای سریالی تاریخ معرفی میکند. اما از آنجایی که در Zodiac با فیلمی به کارگردانی کارگردان «هفت» (Se7en) سر و کار داریم، ماجرا همانقدر که دربارهی این قاتل عجیبوغریب است، به نمایش گره خوردن مطلق زندگی برخی افراد به نابود کردن او نیز اهمیت میدهد. بهگونهای که در میان حقهبازیهای عجیبوغریب زودیاک و تلاش کارآگاهها برای یافتن حقیقت، گاهی مخاطب به عدم تفاوت زیرپوستی این آدمها با یکدیگر فکر کند و همانقدر که فیلمساز به نمایش قصه از دیدگاه کارآگاهها و گزارشگرها اهمیت میدهد، او نیز سراغ تفکر دربارهی دیدگاه قاتل سریالی عجیب قرارگرفته در مرکز داستان برود. نتیجه هم میشود شکلگیری اثر تماشایی و مهمی که راجر ایبرت هم آن را «همهی مردان رئیسجمهور» (All the President’s Men) در دنیای فیلمهای سینمایی با محوریت قاتلهای سریالی صدا میزند.
فیلم ایرانی آزاد به قید شرط 📀سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: 90 دقیقه
🔊زبان: فارسی
🌍کشور سازنده: ایران
🔥 ژانر : اجتماعی , ایرانی 🎬کارگردان: حسین شهابی
✍️نویسنده: حسین شهابی
🌟ستارگان: شقایق فراهانی , لیلا اوتادی , دیبا زاهدی , خلاصه داستان :فیلم ایرانی آزاد به قید شرط «کمال» که هنوز سالها به پایان محکومیت حبساش باقیمانده، بصورت مشروط از زندان آزاد میشود. او باید در بازگشت به اجتماع از نزاع و درگیری خودداری کند اما… دانلود فیلم آزاد به قید شرط با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها