کتاب صوتی
با چهلمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
Vice فیلم Vice به نویسندگی و کارگردانی آدام مککی که مخاطبان او را به خاطر The Big Short به یاد میآورند، اثری شدیدا سیاسی و گرهخورده به بخشهایی از تاریخ است و همین موضوع نقدهای نوشتهشده بر آن را کاملا تحت تاثیر خود قرار میدهد. بهگونهای که اکثر منتقدان نمرهای بسیار بالاتر یا بسیار پایینتر از میانگین نمرات را به آن اهدا کردهاند و در اکثر بحثهای خود نه فرم که محتوای Vice را آن هم از نظر زاویهی دید سیاسی فیلمساز به باد توهین یا ستایش میگیرند. بهگونهای که عملا باید پذیرفت این اثر پرستارهی مککی، به دلایلی نهچندان مرتبط با ارزشهای سینمایی خود، شاید به غلط نتوانست استقبالی که لیاقت آن را داشت، دریافت کند. هرچند که فارغ از این حرفها هم Vice اثر فوقالعادهای نیست. اما با جابهجایی صحیح بین کمدی و لحظات درام به شکلی که مخاطب را به یاد ساختههای قبلی کارگردان خود میاندازد، لحظاتی را به وجود میآورد که علاقهمندان به درامهای سیاسی و برداشتشده از واقعیت از آن لذت میبرند. فیلم با دست گذاشتن روی بخش و فردی کلیدی از تاریخ معاصر آمریکا، به کارهای بحثبرانگیز یک انسان شناختهشده در نگاه دستهای از مردم میپردازد و نحوهی اثرگذاری شخص مورد نظر روی کشور خود و روابط سیاسی آن کشور با دنیا را نمایش میدهد. همهی اینها هم در دل روایتی هوشمندانه ارائه میشوند که با تغییرات بهجای لحن داستانگویی در سکانسهای مختلف، در حد و اندازهی خود از پس جلب نظر مخاطب عام هم برمیآید و از خستهکنندگی فاصله میگیرد. هرچند که فیلم اگر بیشتر به درونریزیهای کاراکترهای اصلی خود میپرداخت، یقینا میتوانست بیننده را به شکلی جدیتر تحت تاثیر قرار دهد. در گروه بازیگران Vice میتوان نامهای بزرگی همچون استیو کارل، ایمی آدامز، کریستین بیل و صد البته سم راکول در نقش جرج دبلیو. بوش را دید که هیچکدام بیدلیل و فقط به خاطر سنگین کردن وزنهی ستارههای سینمایی اثر در آن حضور پیدا نکردهاند. آدام مککی با تکیه بر تواناییهای منحصربهفرد هرکدام از این بازیگران تحسینشده، کاراکترهایی واقعی را به خوبی در مقابل دوربین اثر خود زنده میکند و شرایطی را فراهم میآورد که حتی اگر اصلا خودتان را مخاطب چنین فیلمهایی نمیدانید ولی به این نقشآفرینهای دوستداشتنی علاقه دارید، کموبیش شانس لذت بردن از تماشای یکبارهی Vice را داشته باشید.
I Am Mother بدون شک یکی از قدرندیدهترین فیلمهای پخششده از نتفلیکس در ماههای اخیر را میشود I Am Mother، اولین فیلم بلند کارگردانیشده توسط گرانت اسپیوتراسترالیاییتبار دانست. فیلمی با گروه بازیگران بسیار محدود که نخستین فیلم بلند کارنامهی فیلمنامهنویس خود یا همان مایکل لوید گرین نیز محسوب میشود. I Am Mother که موفق به کسب میانگین امتیازات ۹۰ از ۱۰۰ در وبسایت راتن تومیتوز شده است، قدم به قلب یک پایگاه عجیبوغریب در نقطهای ناشناخته از زمین میگذارد. پایگاهی که تنها امید بشرِ منقرضشده برای بازگشت به زندگی است و یک ربات مادر در آن باید هزاران جنین فریزشده را در طول سالها پرورش بدهد و اینچنین نسل تازهای از انسانها را خلق کند. اما این ربات که انجام چنین وظیفهای را بر خود سخت میبیند، تصمیم میگیرد اول فقط یکی از بچهها را بزرگ کند و وقتی او به میزان لازم رشد کرد، آرامآرام سراغ پرورش دادن مابقی انسانها برود. این ایدهی جالب هم با پرداخت مناسب سازندگان، فضای رازآلود فیلم و قدرت قابلتوجه اثر در تعلیقزایی درون برخی سکانسهای بهخصوص، I Am Mother را تبدیل به محصول جذابی برای عاشقان فیلمهای علمیتخیلی با محوریت روابط انسانها با اندرویدها و نابود شدن مطلق نسل آدمها و تولد دوبارهی آنها میکند. راستی اگر Million Dollar Baby به کارگردانی کلینت ایستوود و مخصوصا نقشآفرینیِ هیلاری سوانک برندهیاسکار در آن فیلم را بهشدت دوست دارید، احتمالا وقتی بفهمید بازیگر نقش مو کوشلا در این فیلم حضوری جدی دارد، میل بیشتری به تماشای I Am Mother پیدا میکنید.
Instant Family Instant Family یک درامدی (کمدیدرام) واقعی است؛ به این معنی که دقیقا همانگونه که باید میشود با برخی از سکانسهای آن خندید و با برخی از سکانسهای آن به خاطر شادی یا غم اشک ریخت. فیلمی که به مسئلهای مهم در دنیای ما میپردازد و با برداشت از یک داستان حقیقی ساخته شده است. فیلمی که مارگ والبرگ، رُز بِرن، اکتاویا اسپنسر و بعضی بازیگران کمتر شناختهشدهی دیگر را در بعضی از خواستنیترین جلوههایشان در خود جای داده است و از استعدادِ بازیگریِ نقشآفرینِ تازهنفسی به اسم ایزابلا مونر (بازیگر فیلم در حال اکران Dora and the Lost City of Gold) نیز نهایت بهره را میبرد. این فیلم به خانوادهای دونفره میپردازد که فشارهای مالی و جنس کار هر دو عضو آن سبب شده است بچهدار شدن آنها بهشدت به تعویق بیافتد. طی اتفاقی ناگهانی نیز آنها تصمیم میگیرند که بهجای بچهدار شدن، سراغ نجات دادن یا حداقل بهتر کردن زندگی یک کودک بیسرپرست بروند و اینچنین خانوادهای بزرگتر داشته باشند. فیلم هم با اینکه در نمایش چرایی رسیدن دو شخصیت اصلی به این تصمیم خاص و کلیدی عالی نیست، در نمایش بهجای تکتک عواقب این تصمیم میدرخشد. طوری که مخاطب تمام غمها و شادیهای واردشده به زندگی این آدمها به خاطر تصمیم بزرگشان را درک کند و همانقدری که مشغول تحسین کردن کاراکترها است، آنها را زیر سؤال ببرد. Instant Family مدام با قرار دادن موانعی عظیمتر بر سر راه کاراکترهای خود به آنها اجازهی رشد شخصیتی را میدهد و خیلی زودتر از آنچه که فکرش را میکنید، شما را به همذاتپنداری با اکثر پروتاگونیستهای اصلی و فرعی خود میرساند. لحظات کامیک فیلم هم به خوبی جواب میدهند و به هیچ عنوان عیار و ارزش ثانیههای جدی آن را پایین نمیآورند. نتیجه هم میشود فیلمی که نگاه تماشاگر به برخی انسانها را به شکلی صحیح و لایق تحسین بهبود میبخشد و قلبتان را در آغوش میگیرد و حداقل برای چند ساعت، آن را آرامتر از قبل میکند.
The Third Man وقتی یکی از معتبرترین مجلات سینمایی دنیا از یک فیلم بهعنوان «بهترین فیلم بریتانیایی تمام ادوار» یاد میکند، نباید دیدن اثر مورد بحث را به تعویق انداخت. The Third Man به کارگردانی کارول رید و با فیلمبرداریهای خیرهکنندهی رابرت کِرَسکر را میگویم که خوشبختانه چهار سال قبل با رزولوشن 4K هم منتشر شد تا مخاطبان جوانتر و سختگیر به کیفیت تصاویر فیلمهای قدیمی شانس بیشتری برای درک ارزشهای سینمایی آن داشته باشند. از افتادن سایهی عظیم یک مرد در خیابانی خالی روی ساختمانی بلند تا صحنهای که چنگ انداختن چند انگشت به یک دریچهی قرارگرفته روی زمین را نشان میدهد، همه و همه را باید مواردی دانست که شاید با خواندن دربارهی حضور آنها در The Third Man هیجانزده نشوید، اما وقتی این فیلم را ببینید، حکم برخی از به یاد ماندنیترین تصاویری را که تا به امروز در جهان هنر هفتم دیدهاید، پیدا خواهند کرد. چون The Third Man همانقدر که در فیلمنامه گزیدهگوی و معرکه است و در بازیگری با نقشآفرینهایی همچون اورسون ولز، جوزف کاتن و آلیدا ولی میدرخشد، در تصویرسازی هم در ردهی بسیار بالایی قرار میگیرد. چون نه هیچوقت زاویهی خاص دوربین در نگاه انداختن به سوژهها را بیدلیل انتخاب میکند و نه هرگز بدون منطق سراغ نمایش تصویری کموبیش استعاری از حضور یک مرد در اعماق تونلی تاریک میرود. همهی قاببندیها و تکتک جزئیات به کار رفته در طراحی صحنه، در The Third Man دائما در خدمت مابقی عناصر سازندهی اثر هستند و همین کاری میکند که اگر عاشق برترین فیلمهای کلاسیک تاریخ سینما هستید، تماشا و حتی بازبینی دقیق The Third Man برای شما نه یک گزینهی جذبکننده که یک ضرورت باشد!
فیلم ایرانی افسون گل سرخ ?سال انتشار: 1392
⏰مدت زمان: 73 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی , ایرانی , درام ?کارگردان: سید مجتبی حسینی
✍️نویسنده: سید مجتبی حسینی
?ستارگان: شهرام عبدلی , سمانه پاکدل , مصطفی اعلایی , خلاصه داستان: در فیلم ایرانی افسون گل سرخ پدر و مادر شیرین در حال جدا شدن هستند. از طرفی شیرین نگران سرپرستی خواهرش است، بعد از مشکلاتی که برای شیرین بوجود می آید تصمیم به مهاجرت می گیرد و…
فیلم ایرانی یک قناری یک کلاغ ?سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی , ایرانی ?کارگردان: اصغر عبداللهی
✍️نویسنده: اصغر عبداللهی
?ستارگان: حبیب رضایی, هنگامه قاضیانی , خلاصه داستان :مردی در یک لحظه غفلت و در عصبانیت با تفنگ به همسرش شلیک میکند و به چشم او آسیب میزند. خانواده و دوستان آن مرد به او هشدار میدهند که همسرش اگر در خانه مانده برای انتقام از اوست. سکوت میان زن و مرد مزمن و مداوم شده تا روزی فرا میرسد که باید تکلیف این سکوت یک ساله روشن شود… دانلود فیلم یک قناری یک کلاغ با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
Vice فیلم Vice به نویسندگی و کارگردانی آدام مککی که مخاطبان او را به خاطر The Big Short به یاد میآورند، اثری شدیدا سیاسی و گرهخورده به بخشهایی از تاریخ است و همین موضوع نقدهای نوشتهشده بر آن را کاملا تحت تاثیر خود قرار میدهد. بهگونهای که اکثر منتقدان نمرهای بسیار بالاتر یا بسیار پایینتر از میانگین نمرات را به آن اهدا کردهاند و در اکثر بحثهای خود نه فرم که محتوای Vice را آن هم از نظر زاویهی دید سیاسی فیلمساز به باد توهین یا ستایش میگیرند. بهگونهای که عملا باید پذیرفت این اثر پرستارهی مککی، به دلایلی نهچندان مرتبط با ارزشهای سینمایی خود، شاید به غلط نتوانست استقبالی که لیاقت آن را داشت، دریافت کند. هرچند که فارغ از این حرفها هم Vice اثر فوقالعادهای نیست. اما با جابهجایی صحیح بین کمدی و لحظات درام به شکلی که مخاطب را به یاد ساختههای قبلی کارگردان خود میاندازد، لحظاتی را به وجود میآورد که علاقهمندان به درامهای سیاسی و برداشتشده از واقعیت از آن لذت میبرند. فیلم با دست گذاشتن روی بخش و فردی کلیدی از تاریخ معاصر آمریکا، به کارهای بحثبرانگیز یک انسان شناختهشده در نگاه دستهای از مردم میپردازد و نحوهی اثرگذاری شخص مورد نظر روی کشور خود و روابط سیاسی آن کشور با دنیا را نمایش میدهد. همهی اینها هم در دل روایتی هوشمندانه ارائه میشوند که با تغییرات بهجای لحن داستانگویی در سکانسهای مختلف، در حد و اندازهی خود از پس جلب نظر مخاطب عام هم برمیآید و از خستهکنندگی فاصله میگیرد. هرچند که فیلم اگر بیشتر به درونریزیهای کاراکترهای اصلی خود میپرداخت، یقینا میتوانست بیننده را به شکلی جدیتر تحت تاثیر قرار دهد. در گروه بازیگران Vice میتوان نامهای بزرگی همچون استیو کارل، ایمی آدامز، کریستین بیل و صد البته سم راکول در نقش جرج دبلیو. بوش را دید که هیچکدام بیدلیل و فقط به خاطر سنگین کردن وزنهی ستارههای سینمایی اثر در آن حضور پیدا نکردهاند. آدام مککی با تکیه بر تواناییهای منحصربهفرد هرکدام از این بازیگران تحسینشده، کاراکترهایی واقعی را به خوبی در مقابل دوربین اثر خود زنده میکند و شرایطی را فراهم میآورد که حتی اگر اصلا خودتان را مخاطب چنین فیلمهایی نمیدانید ولی به این نقشآفرینهای دوستداشتنی علاقه دارید، کموبیش شانس لذت بردن از تماشای یکبارهی Vice را داشته باشید.
پیشنهاد فیلم آخر هفته(40) DLfars
I Am Mother بدون شک یکی از قدرندیدهترین فیلمهای پخششده از نتفلیکس در ماههای اخیر را میشود I Am Mother، اولین فیلم بلند کارگردانیشده توسط گرانت اسپیوتراسترالیاییتبار دانست. فیلمی با گروه بازیگران بسیار محدود که نخستین فیلم بلند کارنامهی فیلمنامهنویس خود یا همان مایکل لوید گرین نیز محسوب میشود. I Am Mother که موفق به کسب میانگین امتیازات ۹۰ از ۱۰۰ در وبسایت راتن تومیتوز شده است، قدم به قلب یک پایگاه عجیبوغریب در نقطهای ناشناخته از زمین میگذارد. پایگاهی که تنها امید بشرِ منقرضشده برای بازگشت به زندگی است و یک ربات مادر در آن باید هزاران جنین فریزشده را در طول سالها پرورش بدهد و اینچنین نسل تازهای از انسانها را خلق کند. اما این ربات که انجام چنین وظیفهای را بر خود سخت میبیند، تصمیم میگیرد اول فقط یکی از بچهها را بزرگ کند و وقتی او به میزان لازم رشد کرد، آرامآرام سراغ پرورش دادن مابقی انسانها برود. این ایدهی جالب هم با پرداخت مناسب سازندگان، فضای رازآلود فیلم و قدرت قابلتوجه اثر در تعلیقزایی درون برخی سکانسهای بهخصوص، I Am Mother را تبدیل به محصول جذابی برای عاشقان فیلمهای علمیتخیلی با محوریت روابط انسانها با اندرویدها و نابود شدن مطلق نسل آدمها و تولد دوبارهی آنها میکند. راستی اگر Million Dollar Baby به کارگردانی کلینت ایستوود و مخصوصا نقشآفرینیِ هیلاری سوانک برندهیاسکار در آن فیلم را بهشدت دوست دارید، احتمالا وقتی بفهمید بازیگر نقش مو کوشلا در این فیلم حضوری جدی دارد، میل بیشتری به تماشای I Am Mother پیدا میکنید.
Instant Family Instant Family یک درامدی (کمدیدرام) واقعی است؛ به این معنی که دقیقا همانگونه که باید میشود با برخی از سکانسهای آن خندید و با برخی از سکانسهای آن به خاطر شادی یا غم اشک ریخت. فیلمی که به مسئلهای مهم در دنیای ما میپردازد و با برداشت از یک داستان حقیقی ساخته شده است. فیلمی که مارگ والبرگ، رُز بِرن، اکتاویا اسپنسر و بعضی بازیگران کمتر شناختهشدهی دیگر را در بعضی از خواستنیترین جلوههایشان در خود جای داده است و از استعدادِ بازیگریِ نقشآفرینِ تازهنفسی به اسم ایزابلا مونر (بازیگر فیلم در حال اکران Dora and the Lost City of Gold) نیز نهایت بهره را میبرد. این فیلم به خانوادهای دونفره میپردازد که فشارهای مالی و جنس کار هر دو عضو آن سبب شده است بچهدار شدن آنها بهشدت به تعویق بیافتد. طی اتفاقی ناگهانی نیز آنها تصمیم میگیرند که بهجای بچهدار شدن، سراغ نجات دادن یا حداقل بهتر کردن زندگی یک کودک بیسرپرست بروند و اینچنین خانوادهای بزرگتر داشته باشند. فیلم هم با اینکه در نمایش چرایی رسیدن دو شخصیت اصلی به این تصمیم خاص و کلیدی عالی نیست، در نمایش بهجای تکتک عواقب این تصمیم میدرخشد. طوری که مخاطب تمام غمها و شادیهای واردشده به زندگی این آدمها به خاطر تصمیم بزرگشان را درک کند و همانقدری که مشغول تحسین کردن کاراکترها است، آنها را زیر سؤال ببرد. Instant Family مدام با قرار دادن موانعی عظیمتر بر سر راه کاراکترهای خود به آنها اجازهی رشد شخصیتی را میدهد و خیلی زودتر از آنچه که فکرش را میکنید، شما را به همذاتپنداری با اکثر پروتاگونیستهای اصلی و فرعی خود میرساند. لحظات کامیک فیلم هم به خوبی جواب میدهند و به هیچ عنوان عیار و ارزش ثانیههای جدی آن را پایین نمیآورند. نتیجه هم میشود فیلمی که نگاه تماشاگر به برخی انسانها را به شکلی صحیح و لایق تحسین بهبود میبخشد و قلبتان را در آغوش میگیرد و حداقل برای چند ساعت، آن را آرامتر از قبل میکند.
The Third Man وقتی یکی از معتبرترین مجلات سینمایی دنیا از یک فیلم بهعنوان «بهترین فیلم بریتانیایی تمام ادوار» یاد میکند، نباید دیدن اثر مورد بحث را به تعویق انداخت. The Third Man به کارگردانی کارول رید و با فیلمبرداریهای خیرهکنندهی رابرت کِرَسکر را میگویم که خوشبختانه چهار سال قبل با رزولوشن 4K هم منتشر شد تا مخاطبان جوانتر و سختگیر به کیفیت تصاویر فیلمهای قدیمی شانس بیشتری برای درک ارزشهای سینمایی آن داشته باشند. از افتادن سایهی عظیم یک مرد در خیابانی خالی روی ساختمانی بلند تا صحنهای که چنگ انداختن چند انگشت به یک دریچهی قرارگرفته روی زمین را نشان میدهد، همه و همه را باید مواردی دانست که شاید با خواندن دربارهی حضور آنها در The Third Man هیجانزده نشوید، اما وقتی این فیلم را ببینید، حکم برخی از به یاد ماندنیترین تصاویری را که تا به امروز در جهان هنر هفتم دیدهاید، پیدا خواهند کرد. چون The Third Man همانقدر که در فیلمنامه گزیدهگوی و معرکه است و در بازیگری با نقشآفرینهایی همچون اورسون ولز، جوزف کاتن و آلیدا ولی میدرخشد، در تصویرسازی هم در ردهی بسیار بالایی قرار میگیرد. چون نه هیچوقت زاویهی خاص دوربین در نگاه انداختن به سوژهها را بیدلیل انتخاب میکند و نه هرگز بدون منطق سراغ نمایش تصویری کموبیش استعاری از حضور یک مرد در اعماق تونلی تاریک میرود. همهی قاببندیها و تکتک جزئیات به کار رفته در طراحی صحنه، در The Third Man دائما در خدمت مابقی عناصر سازندهی اثر هستند و همین کاری میکند که اگر عاشق برترین فیلمهای کلاسیک تاریخ سینما هستید، تماشا و حتی بازبینی دقیق The Third Man برای شما نه یک گزینهی جذبکننده که یک ضرورت باشد!
فیلم ایرانی افسون گل سرخ ?سال انتشار: 1392
⏰مدت زمان: 73 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی , ایرانی , درام ?کارگردان: سید مجتبی حسینی
✍️نویسنده: سید مجتبی حسینی
?ستارگان: شهرام عبدلی , سمانه پاکدل , مصطفی اعلایی , خلاصه داستان: در فیلم ایرانی افسون گل سرخ پدر و مادر شیرین در حال جدا شدن هستند. از طرفی شیرین نگران سرپرستی خواهرش است، بعد از مشکلاتی که برای شیرین بوجود می آید تصمیم به مهاجرت می گیرد و…
فیلم ایرانی یک قناری یک کلاغ ?سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی , ایرانی ?کارگردان: اصغر عبداللهی
✍️نویسنده: اصغر عبداللهی
?ستارگان: حبیب رضایی, هنگامه قاضیانی , خلاصه داستان :مردی در یک لحظه غفلت و در عصبانیت با تفنگ به همسرش شلیک میکند و به چشم او آسیب میزند. خانواده و دوستان آن مرد به او هشدار میدهند که همسرش اگر در خانه مانده برای انتقام از اوست. سکوت میان زن و مرد مزمن و مداوم شده تا روزی فرا میرسد که باید تکلیف این سکوت یک ساله روشن شود… دانلود فیلم یک قناری یک کلاغ با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها