TG222

پیشنهاد فیلم آخر هفته(۳۹) DLfars


( )


( )
Bookmark (0)
Please login to bookmark Close

کتاب صوتی

با سی و نهمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars می‌پردازیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی می‌شوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما می‌پردازیم، همراه ما باشید.


  Aliens

نام بردن از جیمز کامرون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین فیلم‌سازهای سینمای مدرن، یکی از قابل دفاع‌ترین و منطقی‌ترین ادعاهایی است که می‌توان درباره‌ی یک کارگردان هالیوودی کرد. ولی خالق یکی از فیلم‌های رکورددار بیشترین جایزه‌ی اسکار در تاریخ برگزاری این مراسم سالانه، در تصویرسازی‌هایش بیشتر از هر چیز دیگر، به آفرینش اکشن‌هایی که تمپوی‌شان قطع نمی‌شود و همیشه بر پایه‌ی حرکات حساب‌شده و باورپذیر دوربین جلو می‌روند، شهره است. کامرون کسی است که حتی در فیلم CGIمحوری مانند «آواتار» (Avatar)، برخلاف ۹۰ درصد آثار سینمایی مشابه، اکشن واقع‌گرایانه و درگیرکننده‌ای را ارائه می‌دهد که بدون وابستگی به قدرتمند یا ضعیف ظاهر شدن عناصر داستانی، توانایی خیره کردن مخاطب و جلب توجه او را دارد. به همین خاطر، دومین قسمت از سری«بیگانه» (Alien) که مجله‌ی سینمایی «امپایر» (Empire) از آن به عنوان دومین فیلم اکشن برتر تمام ادوار یاد کرده است، همچنان و بعد از نزدیک به سی سال گذشتن از زمان اکران، یکی از بهترین فیلم‌های زیرژانر خودش به حساب می‌آید و می‌تواند مخاطبان را شیفته‌ی ثانیه‌هایش کند. البته مانند هر دنباله‌ای برای یک مجموعه‌ی محبوب سینمایی که توسط شخصی به جز خالق اصلی‌اش مراحل ساخت خود را پشت سر بگذارد، Aliens هم منتقدان زیادی داشته و دارد. کسانی که معتقدند اثر ترسناک، میخکوب‌کننده و لایق تحسین ریدلی اسکات، آن‌قدر عالی بود که احتیاجی به هیچ دنباله‌ای نداشته باشد. اما وقتی که جیمز کامرون به عنوان کارگردان یکی از فیلم‌های کالت سینمای علمی‌تخیلی یعنی «ترمیناتور» (The Terminator)، دست روی قصه‌ی خاص اسکات که با محوریت القای وحشت فضایی به مخاطبانش پیش می‌رفت گذاشت و آن را تبدیل به فیلمی جنگی کرد، هم ابعاد دنیای «بیگانه» کیلومترها بزرگ‌تر از قبل شدند و هم زنومورف‌ها، در فرهنگ عامه جایگاه بالاتری پیدا کردند. به خاطر حضور درخشان و فراموش‌ناشدنی‌شان در ماجرای جدید الن ریپلی (با نقش‌آفرینی سیگورنی ویور) که در نقطه‌ی آغازین قصه‌ی Aliens، شاتل او پس از ۵۷ سال شناور ماندن در فضا نجات می‌یابد.


  Melancholia این یکی را با احتیاط نگاه کنید. لارس فون تریه که از وی به عنوان مهم‌ترین فیلم‌ساز دانمارکی حال حاضر یاد می‌کنند، می‌تواند بعد از دیدن آثارش، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌سازهای جهان برای دسته‌ای از بینندگان شود. ولی در عین حال، این احتمال هم وجود دارد که بعد از آشنایی کامل با او، از خودش و مفاهیم جریان‌یافته در فیلم‌هایش تنفر داشته باشید. همان‌طور که خیلی‌های دیگر از او و ساخته‌هایش را مطلقا زیر سوال می‌برند. فون تریه همان‌قدر که فیلم‌ساز تحسین‌شده‌ای است، فیلم‌سازی مواجه با انتقادهای جدی و بسیار تند هم هست. بالاخره داریم درباره‌ی کسی صحبت می‌کنیم که منتقدان زیادی او را به زن‌ستیز بودن متهم کرده‌اند، ستاره‌های محبوبی مثل نیکول کیدمن فشارهای او به بازیگرانش را زجرآور می‌دانند و در جشنواره‌ی کن سال ۲۰۱۱، بعد از نمایش فیلمش گفت که می‌تواند آدولف هیتلر را درک کند و به همین دلیل، او را از جشنواره بیرون انداختند! اما واقعیت غیر قابل انکار آن است که چه در نهایت عاشق سینمای فون تریه بشوید و چه هرگز نخواهید حتی یک فیلم دیگر به کارگردانی او را تماشا کنید، اگر تا به امروز اثری از او را ندیده‌اید، باید در برداشتن قدم اول دقت زیادی به خرج بدهید. چرا که فون تریه فیلم‌سازی است که بسیاری از آثارش، همیشه در مقالاتی که تاریک‌ترین و سیاه‌ترین فیلم‌های سینمایی را طبقه‌بندی می‌کنند، رتبه‌ی بالا و جایگاه سفت‌وسخت خودشان را دارند و اگر در همان قدم اول سراغ ساخته‌ی نادرستی از او بروید، بعید نیست که دیگر هرگز نخواهید فرصتی را به محصولات دیگر خلق‌شده توسط او بدهید. پس اگر به دلیل شنیده‌های‌تان از اطراف یا خواندن همین توصیفات، قصد آشنایی با کارنامه‌ی این فیلم‌ساز جنجالی را دارید، تقریبا باید مطمئن باشید که برای شروع این کار، راهی بهتر از دیدن «مالیخولیا» (Melancholia) با بازی‌های کیرستن دانست، کیفر ساترلند، شارلوت رمپلینگ و جان هرت، نمی‌یابید. یک درام علمی‌تخیلی آخرالزمانی و روان‌کاوانه که در عین پیچیدگی انکارناپذیرش، احتمالا برای اکثر افراد، عامه‌پسندترین فیلم فون تریه به حساب می‌آید و منتقدان آن را از نظر صوتی و تصویری، به اشکال گوناگونی مورد تحسین قرار داده‌اند. از طرفی با توجه به سطح کاری بالای اکثر اعضای تیم تولید Melancholia که از کارگردان و فیلم‌بردار شروع می‌شود و به تدوین‌گر و بازیگران می‌رسد، خوش‌بختانه هنگام نشستن پای دقایق این اثر، با محصول درگیرکننده‌ای روبه‌رو هستیم که انصافا وقت تماشاگرش را هدر نمی‌دهد. درباره‌ی خلاصه‌ی داستان فیلم هم همین‌قدر بدانید که Melancholia به دو خواهر، گیاهی مقدس و قرار گرفتن کل کره‌ی زمین در خطر نابودی می‌پردازد. چرا بیشتر از این چیزی نمی‌گویم؟ چون یکی از لذت‌های اکثر فیلم‌های فون تریه، وارد شدن به آن‌ها با کمترین دانش قبلی و غرق شدن در جنون خاص خودشان است.


  The Score آخرین فیلم بلندی که مارلون براندو در آن به نقش‌آفرینی پرداخت، The Score به کارگردانی فرانک اوز بود که با وجود رابرت دنیرو و ادوارد نورتون در گروه بازیگران، از این حیث، در وضعیت فوق‌العاده‌ای قرار داشت. The Score که از آن به عنوان یکی از کمتردیده‌شده‌ترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ نیز یاد کرده‌اند، یک محصول سرقتی سرگرم‌کننده با نویسندگی و کارگردانی قابل قبول است که اگر قبلا بهترین فیلم‌های این زیرژانر را دیده باشید، می‌تواند در آخر هفته، ۲ ساعت خوب از اوقات فراغت‌تان را به خودش اختصاص دهد. داستان فیلم، از جایی آغاز می‌شود که نیک ولز (با اجرای رابرت دنیرو)، شروع به نقشه کشیدن برای به سرانجام رساندن یک عملیات دزدی تقریبا غیرممکن می‌کند و در این راه، از همه‌ی هم‌دستانش و مخصوصا یک جوان نابغه در دزدی‌های مختلف به اسم جک (با بازی ادوارد نورتون) کمک می‌گیرد. شخصی که مکس (با نقش‌آفرینی مارلون براندو)، یعنی دوست و همکار قدیمی نیک، باعث همراهی‌اش با وی می‌شود و به صورت غیرمستقیم، یکی از قوانین او را می‌شکند. قانونی که سبب می‌شد نیک همیشه به تنهایی رهبری پروژه‌های دزدی‌اش را برعهده بگیرد و زیر سوال رفتنش، وی را نگران می‌کند. نتیجه هم چیزی نیست جز این که فاصله گرفتن نیک از نامزدش، وادار شدن او به همکاری کامل با یک دزد تازه و نقشه‌های متفاوت او و همچنین شدت سختی پروژه، از The Score فیلمی با محوریت سخت‌ترین دزدی وی می‌سازد. فیلمی که مشخصا می‌توان موقع دیدنش روی برخی نقص‌های آن دست گذاشت و به درستی از اشکالاتش انتقاد کرد اما در عین حال، علاقه‌مندان به گروه خواستنی نقش‌آفرین‌هایش و دوست‌داران سبک داستانی خود را ابدا ناامید نحواهد کرد.


  Beauty and the Beast با این که اکنون نسخه‌های گوناگون موجود از داستان «دیو و دلبر» به قدری زیاد شده‌اند که شاید مخاطبان جدیدتر این قصه، ابدا زمانی را به تماشای نسخه‌ی اصلی انتشاریافته از آن در سال ۱۹۹۱ یا اولین انیمیشن تاریخ که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد اختصاص ندهند، ولی اگر می‌خواهید نهایت زیبایی این داستان را با ذره‌ذره‌ی وجودتان احساس کنید، باید همچنان قبل و بعد از همه‌ی اقتباس‌های دیگر، به سراغ همان محصول بروید و اجازه بدهید که در خانه‌ی جادویی‌اش که در آن ظروف تزئینی و ساعت دیواری هم شخصیت‌پردازی و نمادسازی‌های خاص خودشان را یدک می‌کشند، گم‌تان کند. باید اجازه بدهید که Beauty and the Beast با داستان عاشقانه و حقیقتا متفاوتی که دارد، بارها و بارها کاری کند که برای جمع شدن همه‌ی نقاط قوت آثار والت دیزنی پرون دقایقش هیجان‌زده شوید، کاراکترهای متعددش را از عمیق‌ترین نقاط قلب‌تان دوست داشته باشید و انقدر از قصه گفتن‌های فانتزی‌گونه‌اش لذت ببرید که وقتی تمام شد، حداقل تا چند دقیقه نخواهید آن را از از مرکز ذهن‌تان بیرون بیاورید. اما یکی از موارد غیر قابل تقلید این انیمیشن در نسخه‌های لایو اکشن آن، سبک هنری جاه‌طلبانه‌ای است که با رنگ‌آمیزی‌ها و افکت‌های جایگزین‌ناپذیرش، Beauty and the Beast را به نقطه‌ای رساند که حتی اشخاص کاملا مخالف با فیلم‌های انیمیشنی، توانستند عاشق آن شوند. طوری که اسم فیلم، به نوعی حکم صحبت غیرمستقیم درباره‌ی کاری را پیدا کرد که این اثر با بیننده‌اش می‌کند. به این معنی که حتی اگر در فرم یک غول بی شاخ و دم هم مقابل داستان‌های خیالی این‌گونه گارد گرفته باشید، ساخته‌ی والت دیزنی انقدر توانایی در مشت گرفتن احساسات‌تان را دارد که بعد از تماشایش، آن را هرگز از یاد نبرید.


  فیلم ایرانی عروس و ملوس ?سال انتشار:   ۱۳۹۳
⏰مدت زمان: ۸۸ دقیقه 
?زبان: فارسی
?کشور سازنده:  ایران 
? ژانر: اجتماعی , ایرانی , کمدی ?کارگردان:  فرید کلهر
✍️نویسنده: فرید کلهر
?ستارگان:  مهران رجبی , محسن قاضی مرادی , پرستو صالحی , خلاصه داستان: در فیلم ایرانی عروس و ملوس قصه دختر جوانی است که به خاطر علاقه بسیار به گربه اش خواستگاران متعددی را از دست داده و موفق به ازدواج نمی شود و در نهایت با پیدا شدن سر و کله خواستگاری دیگر قصه با اتفاقات جدیدی روبرو می شود که…


  فیلم ایرانی ترانه ?سال انتشار:   ۱۳۹۷
⏰مدت زمان: دقیقه 
?زبان: فارسی
?کشور سازنده:  ایران 
? ژانر: اجتماعی , ایرانی ?کارگردان:  مهدی صاحبی
✍️نویسنده: مهدی صاحبی
?ستارگان:  الهه حصاری, امیررضا دلاوری, اندیشه فولاوند, مریم معصومی, بابک انصاری, نازنین فراهانی, سیاوش چراغی پور , خلاصه داستان: داستان فیلم ایرانی ترانه در مورد یک دختر دانشجویی است که زندگی مشترکش با یک سری مشکلات مواجه شده است تا جایی که برای تامین زندگی اش فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب میکند و در این مسیر گرفتار یک سری افراد میشود که او را تا پای مرگ جلو میبرد….. دانلود فیلم ترانه با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها


در ادامه خوشحال می‌شویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز می‌توانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.

برای تماشا یا دانلود به اشتراک ویژه نیاز دارید


ورود یا عضویت در رسانه بزرگ دی ال فارس div>


دیدگاه ها
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آموزشهای پیشنهادی
فیلم و دانلود کردم چه طور زیرنویس و به فیلم اضافه کنم

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم و با زبان اصلی و صدای دوبله فیلم رو به صورت مجزا دانلود کردم ، چه طور صوت دوبله رو به فیلم اضافه کنم؟

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم چند زبانه است. چه طور صوت دوبله رو تغییر بدم؟

آموزش تغییر صوت فیلم های دوبله

در مورد امکانات پخش آنلاین نیاز به راهنمایی دارم!

راهنمای پخش آنلاین

برچسب ها
;
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x
()
x