پیشنهاد فیلم آخر هفته(36) DLfars
( )
کتاب صوتی
با سی و ششمین قسمت از مجموعه پیشنهادی فیلم DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
Merry Christmas, Mr. Lawrence دیوید بویی بهعنوان یکی از بزرگترین نمادهای موسیقی در جهان، فرصت حضور در فیلمهایی گوناگون در جایگاه بازیگر را هم داشت. فیلمهایی که شاید نقشآفرینی وی در آنها هرگز از نظر کیفی به سطح درخشش موسیقیایی وی در جهان نزدیک هم نشد، اما بدون شک Merry Christmas, Mr. Lawrence به کارگردانی ناگیسا اوشیما، یکی از بهترین آنها بود. یک درام جنگی زیبا که کاراکترهایی مختلف و قرار گرفتن هرکدام از این افراد در تنگناهای مخصوص به زندگی آنها را به تصویر میکشید و در بسیاری دقایق، به نمایش شکست دو انسان در ارتباط برقرار کردن صحیح با یکدیگر میپرداخت. داستان Merry Christmas, Mr. Lawrence با محوریت جک چلیرز پیش میرود. یک اسیر جنگی در دوران جنگ جهانی دوم که در جایگاه یکی از سربازان بریتانیا، به دست نیروهای ژاپنی میافتد. البته در زندانی که رئیس اصلی آن مردی است که در نوع خود شدیدا باشرافت به حساب میآید. همهی اینها اما در ترکیب با انتظارات نیروهای ژاپنی از فرماندهان و ورود یک مترجم به کمپ به هدف کمک به فهمیده شدن حرفهای جک، فیلمی را میسازد که همچنان هماندازه با میانگین امتیازات ۸۰ از ۱۰۰ خود در راتن تومیتوز عالی است. اثری که شاید علاوهبر سرگرمکننده بودن، به مخاطب بیاموزد که گاهی این فقط باور غلط انسانها مبنی بر غیر قابل درک بودن عقایدشان برای یکدیگر است که جلوی رسیدن آنها به یک زندگی شیرینتر و صلحآمیزتر را میگیرد.
For All Mankind مستند تحسینشدهی اَل راینرت با موسیقی متن برایان اینو که کریستوفر نولان آن را فیلمی ضروری برای طرفداران «میانستارهای» (Interstellar) میداند، در سال ۱۹۸۹ اکران شد. مستندی برای شرح تمام فعالیتهای برنامهی فتح فضا با فضاپیماهای آپولو در دهههای شصت و هفتاد میلادی که در تکتک ثانیههای آن از ویدیوهای رسمی ضبطشده توسط خود ناسا استفاده شده است. همین هم For All Mankind را تبدیل به اثری ۸۰ دقیقهای میکند که در دل ثانیههای آن میشود تصاویری ناب از مأموریتهای آپولو و مصاحبههایی شنیدنی با افراد حاضر در آن مأموریتها را تماشا کرد؛ تا مخاطب با دیدن تمامی این موارد به بهترین درک ممکن از چگونگی ایستادن انسان روی کرهی ماه از زاویهی دید مسافران این سفر افسانهای برسد. جالبتر آن که راینرت برای خلق این اثر باشکوه مجبور به انتخاب و تدوین هشتاد دقیقه از دل یک میلیون و ۸۲۸ هزار متر فیلم سلولوئید (نوارهای ثبت تصاویر فیلمها) شده بود! با همهی اینها از آنجایی که For All Mankind چگونگی قدم گذاشتن بشر روی بزرگترین قمر زمین را نشان میدهد، تماشای آن فقط به درد مخاطبانی میخورد که مثل دبیران مورف در «میانستارهای» این سفر را خیالی و یک دروغ عظیم برای آزار دادن شوروی توسط آمریکا در دوران جنگ سرد در نظر نمیگیرند.
Close Encounters Of The Third Kind ۴۲ سال قبل استیون اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ سینما، فیلمی با فیلمنامهی اختصاصی خودش ساخت که فقط گذر زمان ارزشمندی آن را برای مخاطبان تشدید کرد. اثری که در آن بیگانههایی به زمین سفر کردند و پس از دیده شدن توسط انسانها و اثر گذاشتن روی زندگی آنها، قصد اصلی خود از این اقامت را نشان دادند؛ ارتباط برقرار کردن. سکانسی در اوایل فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» وجود دارد که ناتوانی انسانهایی متعلق به ملیتهای گوناگون در صحبت کردن با یکدیگر را به تصویر میکشد. سکانسی که سبب میشود مخاطب بفهمد اسپیلبرگ سفر فضاییها به کرهی خاکی را در حقیقت بهعنوان استعارهای از ناتوانی ما آدمها در شناخت و درک یکدیگر به کار برده است. او در این فیلم آنقدر روی دغدغههای یک پدر تنها تحت فشار تمرکز میکند که از نظر معناسرایی در این حوزه، دست کمی از «کلهپاککن» (Eraserhead) دیوید لینچ نداشته باشد. انقدر روی تصویرسازیهای خیرهکننده وقت میگذارد که زیبایی جلوههای ویژهی آن دست کمی از کیفیت خیرهکنندهی جلوههای ویژهی Star Wars که در همان سال اکران شد، نداشته باشد و درنهایت آنقدر روی پرورش مفاهیم عمیق و مذهبی و نمادسازیهای تصویری در این فیلم سرمایهگذاری میکند که Close Encounters Of The Third Kind، در پایان بتواند از این نظر تنه به تنهی قسمت اول «بیگانه» (Alien) بزند. البته با این تفاوت که فیلم اسپیلبرگ، درنهایت از تمامی آن فیلمها خوشبینانهتر دنیا را نگاه میکند و پذیرش ناشناختهها را نه عنصری ترسناک که بخشی شگفتانگیز از زندگی به شمار میآورد. پس باتوجهبه پخش شدن نسخهی بهبودیافتهی این شاهکار به مناسبت چهل سالگی آن، اکنون بهترین زمان ممکن برای بازبینی یا تماشای Close Encounters Of The Third Kind برای اولینبار است. اثری که باعث میشود بفهمید چرا اسپیلبرگ از دههها قبل، یکی از محترمترین بلاکباسترهای هنرشناس جهان سینما است و چرا اشخاصی مانند لئوناردو دیکاپریو وی را پروفسور هنر هفتم خطاب میکنند.
Rushmore چند کارگردان زنده میشناسید که با دومین فیلم سینماییشان، استعدادی مثل جیسون شورتزمن را به دنیا معرفی کنند و شرایط لازم برای بازگشت جانانهی نقشآفرین شناختهشدهای همچون بیل مری به سطح اول سینمای هنری را فراهم بیاورند؟ وس اندرسون با آن نگاه یکتا و سبک تصویرمحورش، هیچگاه در فیلمهایش ابایی از اشارهی مستقیم به منابع الهام استفادهشده برای ساخت آثار خود نداشت. او برای ساخت فیلمهای بزرگی به مانند Rushmore، انواع و اقسام جریانهای سینمایی پراهمیت را زیر ذرهبین میبرد و در آخر موفق به آفرینش اثری منحصربهفرد، مخصوص به خودش و پختهشده توسط آنها میشد؛ مثل بسیاری از شخصیتهای فیلمهایش که آنها نیز پیش از رسیدن به خودشناسی، میخواهند شبیه آدمهایی بهخصوص باشند و گاهی درنهایت، موفق به شکل دادن بهترین نسخه از خودشان میشوند. به همین خاطر است که راشمور در مقام یکی از ویژهترین فیلمهای زیرژانر دوران بلوغ، بارها به آثار شناختهشدهی هالیوودی همچون The Graduate ارجاع میدهد و حتی تماشاگر حرفهایتر را به یاد قواعد فیلمسازی در سینمای موج نوی فرانسه میاندازد. با کارگردانی زیبایی که شما را در یک کلاس درس بهخصوص غرق میکند و روابط احساسی متفاوت و جسورانهی حاضر درون قصه را به بهترین شکل، به تصویر میکشد. Rushmore به نوجوان شدیدا با استعدادی میپردازد که همزمان با تجربهی یک زندگی کاملا موفقیتآمیز، در فضایدِرامِدی (کمدی درام) قصه، به سمت نابود کردن خودش میرود. چرا که برتری واضح او به هم سنوسالهایش سبب میشود که هم خودش و هم دوستان و بزرگترها و آشنایانی که دارد، وی را بزرگتر از سن حقیقیاش ببینند. این جنس از شخصیتپردازی در ترکیب با نبرد احساسی و تماما کلیشهزداییشدهی او با دوست همیشگیاش بر سر جلب توجه شخصی خاص در مدرسه نیز Rushmore را در مقام یکی از بزرگسالانهترین فیلمهای زیرژانر خود جای میدهد. فیلمی که به اندازهی Bottle Rocket شجاعانه، به اندازهی The Royal Tenenbaums آشنا و در عین حال نوآورانه و به اندازهی Moonrise Kingdom در فراتر گذاشتن پایش از حد و مرز ذهنی مخاطبان، جسورانه به نظر میرسد.
فیلم ایرانی صبح خاکستر ?سال انتشار: 1394
⏰مدت زمان: 74 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,اکشن ,ایرانی
?کارگردان: حسن ناظر
✍️نویسنده: حسن ناظر
?ستارگان: پیمان آذین , سزار شکیر , زینب شکیر , خلاصه داستان: در فیلم ایرانی صبح خاکستر فرشاد که به تازگی ازدواج کرده به همراه همسرش در یک حادثه بمب گذاری در شهر لندن کشته می شود. مهران برادر او که فرمانده یکی از گروهان های تکاوری ارتش ایران است از این موضوع با خبر می شود. مهران برای گرفتن انتقام خون برادرش از گروه های تروریستی لندن به کشور انگلستان سفر می کند و در این راه با ماجراهای مختلفی روبرو می شود و…
فیلم ایرانی شعله ور ?سال انتشار: 1398
⏰مدت زمان: 90 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی
?کارگردان: حمید نعمتالله
✍️نویسنده: حمید نعمتالله و هادی مقدم دوست
?ستارگان: امین حیایی , زری خوشکام , دارا حیایی , خلاصه داستان: فیلم ایرانی شعله ور چیزی که بیش از همه سختی ها و آشفتگی ها، ذهن و زندگی فرید را درگیر و دچار فشار کرده این است که عددی نشده است و این احساس، همه زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و … دانلود فیلم شعله ور با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
Merry Christmas, Mr. Lawrence دیوید بویی بهعنوان یکی از بزرگترین نمادهای موسیقی در جهان، فرصت حضور در فیلمهایی گوناگون در جایگاه بازیگر را هم داشت. فیلمهایی که شاید نقشآفرینی وی در آنها هرگز از نظر کیفی به سطح درخشش موسیقیایی وی در جهان نزدیک هم نشد، اما بدون شک Merry Christmas, Mr. Lawrence به کارگردانی ناگیسا اوشیما، یکی از بهترین آنها بود. یک درام جنگی زیبا که کاراکترهایی مختلف و قرار گرفتن هرکدام از این افراد در تنگناهای مخصوص به زندگی آنها را به تصویر میکشید و در بسیاری دقایق، به نمایش شکست دو انسان در ارتباط برقرار کردن صحیح با یکدیگر میپرداخت. داستان Merry Christmas, Mr. Lawrence با محوریت جک چلیرز پیش میرود. یک اسیر جنگی در دوران جنگ جهانی دوم که در جایگاه یکی از سربازان بریتانیا، به دست نیروهای ژاپنی میافتد. البته در زندانی که رئیس اصلی آن مردی است که در نوع خود شدیدا باشرافت به حساب میآید. همهی اینها اما در ترکیب با انتظارات نیروهای ژاپنی از فرماندهان و ورود یک مترجم به کمپ به هدف کمک به فهمیده شدن حرفهای جک، فیلمی را میسازد که همچنان هماندازه با میانگین امتیازات ۸۰ از ۱۰۰ خود در راتن تومیتوز عالی است. اثری که شاید علاوهبر سرگرمکننده بودن، به مخاطب بیاموزد که گاهی این فقط باور غلط انسانها مبنی بر غیر قابل درک بودن عقایدشان برای یکدیگر است که جلوی رسیدن آنها به یک زندگی شیرینتر و صلحآمیزتر را میگیرد.
پیشنهاد فیلم آخر هفته(36) DLfars
For All Mankind مستند تحسینشدهی اَل راینرت با موسیقی متن برایان اینو که کریستوفر نولان آن را فیلمی ضروری برای طرفداران «میانستارهای» (Interstellar) میداند، در سال ۱۹۸۹ اکران شد. مستندی برای شرح تمام فعالیتهای برنامهی فتح فضا با فضاپیماهای آپولو در دهههای شصت و هفتاد میلادی که در تکتک ثانیههای آن از ویدیوهای رسمی ضبطشده توسط خود ناسا استفاده شده است. همین هم For All Mankind را تبدیل به اثری ۸۰ دقیقهای میکند که در دل ثانیههای آن میشود تصاویری ناب از مأموریتهای آپولو و مصاحبههایی شنیدنی با افراد حاضر در آن مأموریتها را تماشا کرد؛ تا مخاطب با دیدن تمامی این موارد به بهترین درک ممکن از چگونگی ایستادن انسان روی کرهی ماه از زاویهی دید مسافران این سفر افسانهای برسد. جالبتر آن که راینرت برای خلق این اثر باشکوه مجبور به انتخاب و تدوین هشتاد دقیقه از دل یک میلیون و ۸۲۸ هزار متر فیلم سلولوئید (نوارهای ثبت تصاویر فیلمها) شده بود! با همهی اینها از آنجایی که For All Mankind چگونگی قدم گذاشتن بشر روی بزرگترین قمر زمین را نشان میدهد، تماشای آن فقط به درد مخاطبانی میخورد که مثل دبیران مورف در «میانستارهای» این سفر را خیالی و یک دروغ عظیم برای آزار دادن شوروی توسط آمریکا در دوران جنگ سرد در نظر نمیگیرند.
Close Encounters Of The Third Kind ۴۲ سال قبل استیون اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ سینما، فیلمی با فیلمنامهی اختصاصی خودش ساخت که فقط گذر زمان ارزشمندی آن را برای مخاطبان تشدید کرد. اثری که در آن بیگانههایی به زمین سفر کردند و پس از دیده شدن توسط انسانها و اثر گذاشتن روی زندگی آنها، قصد اصلی خود از این اقامت را نشان دادند؛ ارتباط برقرار کردن. سکانسی در اوایل فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» وجود دارد که ناتوانی انسانهایی متعلق به ملیتهای گوناگون در صحبت کردن با یکدیگر را به تصویر میکشد. سکانسی که سبب میشود مخاطب بفهمد اسپیلبرگ سفر فضاییها به کرهی خاکی را در حقیقت بهعنوان استعارهای از ناتوانی ما آدمها در شناخت و درک یکدیگر به کار برده است. او در این فیلم آنقدر روی دغدغههای یک پدر تنها تحت فشار تمرکز میکند که از نظر معناسرایی در این حوزه، دست کمی از «کلهپاککن» (Eraserhead) دیوید لینچ نداشته باشد. انقدر روی تصویرسازیهای خیرهکننده وقت میگذارد که زیبایی جلوههای ویژهی آن دست کمی از کیفیت خیرهکنندهی جلوههای ویژهی Star Wars که در همان سال اکران شد، نداشته باشد و درنهایت آنقدر روی پرورش مفاهیم عمیق و مذهبی و نمادسازیهای تصویری در این فیلم سرمایهگذاری میکند که Close Encounters Of The Third Kind، در پایان بتواند از این نظر تنه به تنهی قسمت اول «بیگانه» (Alien) بزند. البته با این تفاوت که فیلم اسپیلبرگ، درنهایت از تمامی آن فیلمها خوشبینانهتر دنیا را نگاه میکند و پذیرش ناشناختهها را نه عنصری ترسناک که بخشی شگفتانگیز از زندگی به شمار میآورد. پس باتوجهبه پخش شدن نسخهی بهبودیافتهی این شاهکار به مناسبت چهل سالگی آن، اکنون بهترین زمان ممکن برای بازبینی یا تماشای Close Encounters Of The Third Kind برای اولینبار است. اثری که باعث میشود بفهمید چرا اسپیلبرگ از دههها قبل، یکی از محترمترین بلاکباسترهای هنرشناس جهان سینما است و چرا اشخاصی مانند لئوناردو دیکاپریو وی را پروفسور هنر هفتم خطاب میکنند.
Rushmore چند کارگردان زنده میشناسید که با دومین فیلم سینماییشان، استعدادی مثل جیسون شورتزمن را به دنیا معرفی کنند و شرایط لازم برای بازگشت جانانهی نقشآفرین شناختهشدهای همچون بیل مری به سطح اول سینمای هنری را فراهم بیاورند؟ وس اندرسون با آن نگاه یکتا و سبک تصویرمحورش، هیچگاه در فیلمهایش ابایی از اشارهی مستقیم به منابع الهام استفادهشده برای ساخت آثار خود نداشت. او برای ساخت فیلمهای بزرگی به مانند Rushmore، انواع و اقسام جریانهای سینمایی پراهمیت را زیر ذرهبین میبرد و در آخر موفق به آفرینش اثری منحصربهفرد، مخصوص به خودش و پختهشده توسط آنها میشد؛ مثل بسیاری از شخصیتهای فیلمهایش که آنها نیز پیش از رسیدن به خودشناسی، میخواهند شبیه آدمهایی بهخصوص باشند و گاهی درنهایت، موفق به شکل دادن بهترین نسخه از خودشان میشوند. به همین خاطر است که راشمور در مقام یکی از ویژهترین فیلمهای زیرژانر دوران بلوغ، بارها به آثار شناختهشدهی هالیوودی همچون The Graduate ارجاع میدهد و حتی تماشاگر حرفهایتر را به یاد قواعد فیلمسازی در سینمای موج نوی فرانسه میاندازد. با کارگردانی زیبایی که شما را در یک کلاس درس بهخصوص غرق میکند و روابط احساسی متفاوت و جسورانهی حاضر درون قصه را به بهترین شکل، به تصویر میکشد. Rushmore به نوجوان شدیدا با استعدادی میپردازد که همزمان با تجربهی یک زندگی کاملا موفقیتآمیز، در فضایدِرامِدی (کمدی درام) قصه، به سمت نابود کردن خودش میرود. چرا که برتری واضح او به هم سنوسالهایش سبب میشود که هم خودش و هم دوستان و بزرگترها و آشنایانی که دارد، وی را بزرگتر از سن حقیقیاش ببینند. این جنس از شخصیتپردازی در ترکیب با نبرد احساسی و تماما کلیشهزداییشدهی او با دوست همیشگیاش بر سر جلب توجه شخصی خاص در مدرسه نیز Rushmore را در مقام یکی از بزرگسالانهترین فیلمهای زیرژانر خود جای میدهد. فیلمی که به اندازهی Bottle Rocket شجاعانه، به اندازهی The Royal Tenenbaums آشنا و در عین حال نوآورانه و به اندازهی Moonrise Kingdom در فراتر گذاشتن پایش از حد و مرز ذهنی مخاطبان، جسورانه به نظر میرسد.
فیلم ایرانی صبح خاکستر ?سال انتشار: 1394
⏰مدت زمان: 74 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,اکشن ,ایرانی
?کارگردان: حسن ناظر
✍️نویسنده: حسن ناظر
?ستارگان: پیمان آذین , سزار شکیر , زینب شکیر , خلاصه داستان: در فیلم ایرانی صبح خاکستر فرشاد که به تازگی ازدواج کرده به همراه همسرش در یک حادثه بمب گذاری در شهر لندن کشته می شود. مهران برادر او که فرمانده یکی از گروهان های تکاوری ارتش ایران است از این موضوع با خبر می شود. مهران برای گرفتن انتقام خون برادرش از گروه های تروریستی لندن به کشور انگلستان سفر می کند و در این راه با ماجراهای مختلفی روبرو می شود و…
فیلم ایرانی شعله ور ?سال انتشار: 1398
⏰مدت زمان: 90 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی
?کارگردان: حمید نعمتالله
✍️نویسنده: حمید نعمتالله و هادی مقدم دوست
?ستارگان: امین حیایی , زری خوشکام , دارا حیایی , خلاصه داستان: فیلم ایرانی شعله ور چیزی که بیش از همه سختی ها و آشفتگی ها، ذهن و زندگی فرید را درگیر و دچار فشار کرده این است که عددی نشده است و این احساس، همه زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و … دانلود فیلم شعله ور با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها