کتاب صوتی
با بیست و هفتمین قسمت از مجموعه پیشنهادی فیلم DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.
Serenity آن دسته از طرفداران تلویزیون که به اندازهی عشق ورزیدن به سریالهای عالی، به ذات و صفت داستانگویی علمیتخیلی در دنیای هنر هفتم نیز عشق میورزند، همواره از Firefly ساختهی جاس ویدون، به نیکی یاد کردهاند. سریالی با محوریت گروهی از شخصیتهای افسارگسیخته و در حال گشتوگذار در اعماق فضا که سوار بر سفینهی بزرگی با نام Serenity از نقطهای به نقطهی دیگر میروند و در مقابل رژیمی شیطانی که بر اکثریت بخشهای جهان حکمرانی میکند، به پا خاستنهاند. اما این سریال که متاسفانه فقط یک فصل ۱۴ قسمته از آن روی آنتن رفت، در سال ۲۰۰۵ با فیلمی به اسم Serenity و کارگردانیشده توسط خالق اصلیاش ادامه یافت. فیلمی که از فرار موفقیتآمیز سایمون و خواهرش ریور از دست ماموران فرمانروایی آغاز میشود و با دنبال شدن تکتک قهرمانها توسط آنتاگونیستی مرموز به اسم Operative، قدم به بخش اصلی خود میگذارد. Serenity اولین ساختهی سینمایی بلند جاس ویدون است و دقیقا از دقیقهی آخز پخششده در سریال که به دلایلی نامرتبط با کیفیتش کنسل شده بود، داستان را برمیدارد و جلو میرود. قصهای شکلگرفته بر پایهی تلاشهای Operative برای کشتن ریورِ روانیشده که پیشتر بهگونهای شستشوی مغزی داده شده بود تا در زمانی مشخص، آمادهی تبدیل شدن به یکی از قاتلان حرفهای دولت فاسد جهانی باشد. برای اینکه چیز بیشتری از داستان لو نرود، شخصا از ارائهی توضیحات دقیقتر پرهیز میکنم. ولی موقع تصمیمگیری برای دیدن یا ندیدن «فایرفلای» و بعد هم Serenity، هرگز از یاد نبرید که میخواهید به خود شانس لذت بردن از اثری پرشده از سکانسهایی باتوجهِ کامل به قوانین و الگوهای زیرژانرهای تماما متفاوت را بدهید یا چنین شانس بزرگی را شخصا، از خودتان دریغ کنید.
War Horse ۲۹ سال جلو میرویم و به ۲۰۱۱ میرسیم، سالی که اسپیلبرگ اولین فیلم جنگ جهانی اولش را ساخت. او که با زیر و بم فیلمهای جنگی کاملا آشناست و جنگ جهانی دوم را به بهترین اشکال به تصویر کشیده، در فیلم War Horse به جنگ بزرگی میپردازد. فیلم «اسب جنگی» از رمانی به همین نام که در سال اکران ای.تی. چاپ شده و نمایش تئاتر آن در سال ۲۰۰۷، اقتباس شده است. جرمی اروین در اولین فیلم سینمایی خود نقش یک نوجوان انگلیسی را بازی میکند که اسبی به نام جویی را بزرگ کرده و حالا این اسب در سراسر اروپا اتفاقات زیادی را پشت سر میگذرد و تراژدیهای جنگی را که در حال وقوع است تجربه میکند. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به امیلی واتسون، دیوید تولیس، تام هیدلستون، بندیکت کامبربچ و پیتر مولان اشاره کرد. جان ویلیامز به عنوان آهنگساز و یانوش کامینسکی فیلمبردار اسپیلبرگ که سالها با او همکاری کردند در فیلم War Horse نیز همراه این کارگردان بزرگ سینما بودند. فیلم اسب جنگی نامزد ۶ اسکار از جمله بهترین فیلم، پنج گلدن گلوب و دو بفتا شد. فیلم همچنین یک موفقیت اقتصادی بزرگ برای استودیو دریمورکس بود که حق اقتباس سینمایی کتاب اسب جنگی را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرد. با بودجهی ۶۶ میلیون دلاری، War Horse حدود ۱۷۷ میلیون دلار فروش کرد و تعطیلات سال نو هم کمکش کرد تا فروش خوبی برای یک فیلم جنگی داشته باشد. در خلاصهی نقدهای راتن تومیتوز آمده: «اسب جنگی از لحاظ فنی خارقالعاده، بینهایت احساسی و به طرز دلنشینی نوستالژیک است. فیلم یک درام تأثیرگذار است که تراژدیهای جنگ را به سبک و سیاق استادانهی اسپیلبرگ به تصویر میکشد.» منتقد اینترتینمنت ویکلی مینویسد: در این فیلم هم اسپیلبرگِ «نجات سرباز رایان» را میبینم که متخصص داستانهای جنگی است و هم اسپیلبرگِ ای.تی. را، استاد به تصویر کشیدن خواستههای جوانی و اشتیاق برای خانواده. راجر ایبرت با نمرهی ۳.۵ از ۴ که به فیلم داده میگوید اسب جنگی شامل بعضی از بهترین صحنههایی است که اسپیلبرگ تا به آن زمان ساخته است.
Moneyball برای آنهایی که آرون سورکین را میشناسند، صحبت دربارهی روش نگارش فیلمنامهای فوقالعاده، با دیگر مخاطبان سینما فرق دارد. چون سورکین، استاد زبردست نوشتن فیلمنامههایی برداشتشده از رخدادهای واقعی و بیان کردن قصههایی است که انگار برای بیان شدن در سینما توسط او است که اتفاق افتادهاند. «شبکهی اجتماعی» The Social Network اثر دیوید فینچر، «استیو جابز» (Steve Jobs)، «رئیس جمهور آمریکایی» (The American President) و صد البته نخستین فیلم کارگردانیشده توسط خود او یعنی «بازی مالی» (Molly’s Game)، تنها بخشی از آثار عالی نوشتهشده، توسط این فیلمنامهنویس لایق احترام هستند. فیلمهایی که به قول خود او، در بالاترین جلوه به خلق «انگیزه» برای شخصیت اصلی داستان در جدیترین حالت ممکن و قرار دادن «مانع»هایی گوناگون در برابر او به هدف خلق چیزی به اسم درام، توجه میکنند.
The Master The Master را میتوان یکی از آثاری دانست که هویت به خصوصشان، آنها را تبدیل به مواردی قطعی برای تماشا شدن توسط تمامی مخاطبان سینما میکنند. چرا که در ثانیههای این آثار، تماشاگر به جای تجربهی یکی دیگر از چیزهای آشنای دنیای سینما، خودش را مقابل قصهای میبیند که به طرز افسارگسیختهای اهل پرسیدن سوالات و واگذار کردن جوابها به تماشاگران خود است. «مرشد»، به کارگردانی پل توماس اندرسون و با نقشآفرینیهای خارقالعادهی واکین فینیکس و فیلیپ سیمور هافمن فقید، یکی از همان ساختههایی است که تصاویر عجیب و شگفتانگیزشان از یاد بیننده نمیروند و مخاطب، آن حس خفگی لعنتی که به خاطر تلاش برای نفس کشیدن در عمق داستانگوییهای مریضشان داشته را هرگز به این سادگیها فراموش نمیکند. قصه به رانندهای مشکلدار و غالبا مست، که این روزها خاطرات تلخی از دوران جنگ جهانی دوم از درون نابودش میکنند، میپردازد. فردی با نام فِرِدی کوئل، که در شبی سرنوشتساز سوار یک کشتی و همسفر مرد عجیبی با نام لَنکِستِر داد (با بازی فیلیپ سیمور هافمن) میشود که در حقیقت، مرشد اصلی و رییس یک گروه مذهبیمانند شدیدا عجیب است. انسان خاص و نویسندهای خوشجلوه، که فِرِدی ناخودآگاه شیفتهی چگونه زندگی کردنش میشود و با این که دیگر اعضای آن فرقه، به او اعتماد ندارند و انگار دلشان تحمل حضور این مرد زخمخورده و پریشان در آنجا را نمیخواهد، مدام سعی میکند بیش از پیش به وی نزدیک شده و اعتمادش را به دست بیاورد. دیالوگهای ناب و داستانگوییهای شگفتآور، همیشه در فیلمهای اندرسون درخشیدهاند و The Master نیز مانند دیگر آثار او، این نقاط قوت بزرگ را یدک میکشد. فیلم، به واقع با دل و جرئت سعی به ارائهی روایت خودش به مخاطبان و تحویل جلوهی سینمایی ماجرایی احتمالا الگوبرداریشده از رخدادها و زندگانی اشخاصی حقیقی اما قابل بسط به تمام مثل و مانندهای مشابهش در سرتاسر تاریخ به آنها میکند و با این که به خوبی از کهنالگوها آموخته، خلاقیت یکی از اصلیترین عناصر شکلدهنده به پیکرهی آن محسوب میشود. این وسط، شاید یکی از نکات جالب دربارهی The Master را هم بتوان به نام آن نسبت داد. نامی که در کنار «مرشد»، میتواند در فارسی کلماتی مانند «رییس» و به خصوص «استاد» هم باشد و این موضوع، از آن جهت شیرین است که اثر مورد بحثمان، واقعا توسط یکی از اساتید معاصر هنر هفتم، ساخته و پرداخته شده است.
فیلم ایرانی گور به گور سال انتشار: 1394
⏰مدت زمان: 83 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی ,کمدی
?کارگردان: بهرنگ توفیقی
✍️نویسنده: بهرنگ توفیقی
?ستارگان: داریوش اسدزاده , عباس امیری , علی طباطبایی , خلاصه داستان: فیلم سینمایی گور به گور، امیرحسین طبق وصیت پدربزرگ در سن ۲۴ سالگی مجبور به ازدواج است. زری مادر امیرحسین در به در در جستجوی دختری مناسب برای امیرحسین است. امیرحسین از ازدواج سرباز می زند، زری نگران است که شاید تن پدربزرگ در گور بلرزد…
فیلم ایرانی سوفی و دیوانه سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی ,خانوادگی
?کارگردان: مهدی سجاده چی
✍️نویسنده: مهدی سجاده چی, مهدی کرم پور
?ستارگان: الهه حصاری, امیر جعفری, به آفرین غفاری, رضا یزدانی, سعید امیرسلیمانی, سیامک صفری, محمدرضا شریفی نیا , خلاصه داستان :مرد میانسالی به نام امیر در متروی تهران در حال خودکشی است که دختر جوانی به نام سوفی ، دختر بانمک قصه با یک سوال او را از این کار منع می کند. سوفی میخواهد با داستان های خیالی درباره زندگی خود ، فکر خودکشی را از سر امیر بیرون کند. غافل از آن که امیر هم درباره زندگی اش فقط تخیلاتی که در سر دارد را برای سوفی نقل می کند. یک گفت و گوی دو نفره در یک روز باعث میشود فردی که خود را انتهای راه میدید ، دست از کار خود بردارد… دانلود فیلم سوفی و دیوانه با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود کیفیت BLURAY
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
Serenity آن دسته از طرفداران تلویزیون که به اندازهی عشق ورزیدن به سریالهای عالی، به ذات و صفت داستانگویی علمیتخیلی در دنیای هنر هفتم نیز عشق میورزند، همواره از Firefly ساختهی جاس ویدون، به نیکی یاد کردهاند. سریالی با محوریت گروهی از شخصیتهای افسارگسیخته و در حال گشتوگذار در اعماق فضا که سوار بر سفینهی بزرگی با نام Serenity از نقطهای به نقطهی دیگر میروند و در مقابل رژیمی شیطانی که بر اکثریت بخشهای جهان حکمرانی میکند، به پا خاستنهاند. اما این سریال که متاسفانه فقط یک فصل ۱۴ قسمته از آن روی آنتن رفت، در سال ۲۰۰۵ با فیلمی به اسم Serenity و کارگردانیشده توسط خالق اصلیاش ادامه یافت. فیلمی که از فرار موفقیتآمیز سایمون و خواهرش ریور از دست ماموران فرمانروایی آغاز میشود و با دنبال شدن تکتک قهرمانها توسط آنتاگونیستی مرموز به اسم Operative، قدم به بخش اصلی خود میگذارد. Serenity اولین ساختهی سینمایی بلند جاس ویدون است و دقیقا از دقیقهی آخز پخششده در سریال که به دلایلی نامرتبط با کیفیتش کنسل شده بود، داستان را برمیدارد و جلو میرود. قصهای شکلگرفته بر پایهی تلاشهای Operative برای کشتن ریورِ روانیشده که پیشتر بهگونهای شستشوی مغزی داده شده بود تا در زمانی مشخص، آمادهی تبدیل شدن به یکی از قاتلان حرفهای دولت فاسد جهانی باشد. برای اینکه چیز بیشتری از داستان لو نرود، شخصا از ارائهی توضیحات دقیقتر پرهیز میکنم. ولی موقع تصمیمگیری برای دیدن یا ندیدن «فایرفلای» و بعد هم Serenity، هرگز از یاد نبرید که میخواهید به خود شانس لذت بردن از اثری پرشده از سکانسهایی باتوجهِ کامل به قوانین و الگوهای زیرژانرهای تماما متفاوت را بدهید یا چنین شانس بزرگی را شخصا، از خودتان دریغ کنید.
پیشنهاد فیلم آخر هفته(27) DLfars
War Horse ۲۹ سال جلو میرویم و به ۲۰۱۱ میرسیم، سالی که اسپیلبرگ اولین فیلم جنگ جهانی اولش را ساخت. او که با زیر و بم فیلمهای جنگی کاملا آشناست و جنگ جهانی دوم را به بهترین اشکال به تصویر کشیده، در فیلم War Horse به جنگ بزرگی میپردازد. فیلم «اسب جنگی» از رمانی به همین نام که در سال اکران ای.تی. چاپ شده و نمایش تئاتر آن در سال ۲۰۰۷، اقتباس شده است. جرمی اروین در اولین فیلم سینمایی خود نقش یک نوجوان انگلیسی را بازی میکند که اسبی به نام جویی را بزرگ کرده و حالا این اسب در سراسر اروپا اتفاقات زیادی را پشت سر میگذرد و تراژدیهای جنگی را که در حال وقوع است تجربه میکند. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به امیلی واتسون، دیوید تولیس، تام هیدلستون، بندیکت کامبربچ و پیتر مولان اشاره کرد. جان ویلیامز به عنوان آهنگساز و یانوش کامینسکی فیلمبردار اسپیلبرگ که سالها با او همکاری کردند در فیلم War Horse نیز همراه این کارگردان بزرگ سینما بودند. فیلم اسب جنگی نامزد ۶ اسکار از جمله بهترین فیلم، پنج گلدن گلوب و دو بفتا شد. فیلم همچنین یک موفقیت اقتصادی بزرگ برای استودیو دریمورکس بود که حق اقتباس سینمایی کتاب اسب جنگی را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرد. با بودجهی ۶۶ میلیون دلاری، War Horse حدود ۱۷۷ میلیون دلار فروش کرد و تعطیلات سال نو هم کمکش کرد تا فروش خوبی برای یک فیلم جنگی داشته باشد. در خلاصهی نقدهای راتن تومیتوز آمده: «اسب جنگی از لحاظ فنی خارقالعاده، بینهایت احساسی و به طرز دلنشینی نوستالژیک است. فیلم یک درام تأثیرگذار است که تراژدیهای جنگ را به سبک و سیاق استادانهی اسپیلبرگ به تصویر میکشد.» منتقد اینترتینمنت ویکلی مینویسد: در این فیلم هم اسپیلبرگِ «نجات سرباز رایان» را میبینم که متخصص داستانهای جنگی است و هم اسپیلبرگِ ای.تی. را، استاد به تصویر کشیدن خواستههای جوانی و اشتیاق برای خانواده. راجر ایبرت با نمرهی ۳.۵ از ۴ که به فیلم داده میگوید اسب جنگی شامل بعضی از بهترین صحنههایی است که اسپیلبرگ تا به آن زمان ساخته است.
Moneyball برای آنهایی که آرون سورکین را میشناسند، صحبت دربارهی روش نگارش فیلمنامهای فوقالعاده، با دیگر مخاطبان سینما فرق دارد. چون سورکین، استاد زبردست نوشتن فیلمنامههایی برداشتشده از رخدادهای واقعی و بیان کردن قصههایی است که انگار برای بیان شدن در سینما توسط او است که اتفاق افتادهاند. «شبکهی اجتماعی» The Social Network اثر دیوید فینچر، «استیو جابز» (Steve Jobs)، «رئیس جمهور آمریکایی» (The American President) و صد البته نخستین فیلم کارگردانیشده توسط خود او یعنی «بازی مالی» (Molly’s Game)، تنها بخشی از آثار عالی نوشتهشده، توسط این فیلمنامهنویس لایق احترام هستند. فیلمهایی که به قول خود او، در بالاترین جلوه به خلق «انگیزه» برای شخصیت اصلی داستان در جدیترین حالت ممکن و قرار دادن «مانع»هایی گوناگون در برابر او به هدف خلق چیزی به اسم درام، توجه میکنند.
The Master The Master را میتوان یکی از آثاری دانست که هویت به خصوصشان، آنها را تبدیل به مواردی قطعی برای تماشا شدن توسط تمامی مخاطبان سینما میکنند. چرا که در ثانیههای این آثار، تماشاگر به جای تجربهی یکی دیگر از چیزهای آشنای دنیای سینما، خودش را مقابل قصهای میبیند که به طرز افسارگسیختهای اهل پرسیدن سوالات و واگذار کردن جوابها به تماشاگران خود است. «مرشد»، به کارگردانی پل توماس اندرسون و با نقشآفرینیهای خارقالعادهی واکین فینیکس و فیلیپ سیمور هافمن فقید، یکی از همان ساختههایی است که تصاویر عجیب و شگفتانگیزشان از یاد بیننده نمیروند و مخاطب، آن حس خفگی لعنتی که به خاطر تلاش برای نفس کشیدن در عمق داستانگوییهای مریضشان داشته را هرگز به این سادگیها فراموش نمیکند. قصه به رانندهای مشکلدار و غالبا مست، که این روزها خاطرات تلخی از دوران جنگ جهانی دوم از درون نابودش میکنند، میپردازد. فردی با نام فِرِدی کوئل، که در شبی سرنوشتساز سوار یک کشتی و همسفر مرد عجیبی با نام لَنکِستِر داد (با بازی فیلیپ سیمور هافمن) میشود که در حقیقت، مرشد اصلی و رییس یک گروه مذهبیمانند شدیدا عجیب است. انسان خاص و نویسندهای خوشجلوه، که فِرِدی ناخودآگاه شیفتهی چگونه زندگی کردنش میشود و با این که دیگر اعضای آن فرقه، به او اعتماد ندارند و انگار دلشان تحمل حضور این مرد زخمخورده و پریشان در آنجا را نمیخواهد، مدام سعی میکند بیش از پیش به وی نزدیک شده و اعتمادش را به دست بیاورد. دیالوگهای ناب و داستانگوییهای شگفتآور، همیشه در فیلمهای اندرسون درخشیدهاند و The Master نیز مانند دیگر آثار او، این نقاط قوت بزرگ را یدک میکشد. فیلم، به واقع با دل و جرئت سعی به ارائهی روایت خودش به مخاطبان و تحویل جلوهی سینمایی ماجرایی احتمالا الگوبرداریشده از رخدادها و زندگانی اشخاصی حقیقی اما قابل بسط به تمام مثل و مانندهای مشابهش در سرتاسر تاریخ به آنها میکند و با این که به خوبی از کهنالگوها آموخته، خلاقیت یکی از اصلیترین عناصر شکلدهنده به پیکرهی آن محسوب میشود. این وسط، شاید یکی از نکات جالب دربارهی The Master را هم بتوان به نام آن نسبت داد. نامی که در کنار «مرشد»، میتواند در فارسی کلماتی مانند «رییس» و به خصوص «استاد» هم باشد و این موضوع، از آن جهت شیرین است که اثر مورد بحثمان، واقعا توسط یکی از اساتید معاصر هنر هفتم، ساخته و پرداخته شده است.
فیلم ایرانی گور به گور سال انتشار: 1394
⏰مدت زمان: 83 دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی ,کمدی
?کارگردان: بهرنگ توفیقی
✍️نویسنده: بهرنگ توفیقی
?ستارگان: داریوش اسدزاده , عباس امیری , علی طباطبایی , خلاصه داستان: فیلم سینمایی گور به گور، امیرحسین طبق وصیت پدربزرگ در سن ۲۴ سالگی مجبور به ازدواج است. زری مادر امیرحسین در به در در جستجوی دختری مناسب برای امیرحسین است. امیرحسین از ازدواج سرباز می زند، زری نگران است که شاید تن پدربزرگ در گور بلرزد…
فیلم ایرانی سوفی و دیوانه سال انتشار: 1397
⏰مدت زمان: دقیقه
?زبان: فارسی
?کشور سازنده: ایران
? ژانر: اجتماعی ,ایرانی ,خانوادگی
?کارگردان: مهدی سجاده چی
✍️نویسنده: مهدی سجاده چی, مهدی کرم پور
?ستارگان: الهه حصاری, امیر جعفری, به آفرین غفاری, رضا یزدانی, سعید امیرسلیمانی, سیامک صفری, محمدرضا شریفی نیا , خلاصه داستان :مرد میانسالی به نام امیر در متروی تهران در حال خودکشی است که دختر جوانی به نام سوفی ، دختر بانمک قصه با یک سوال او را از این کار منع می کند. سوفی میخواهد با داستان های خیالی درباره زندگی خود ، فکر خودکشی را از سر امیر بیرون کند. غافل از آن که امیر هم درباره زندگی اش فقط تخیلاتی که در سر دارد را برای سوفی نقل می کند. یک گفت و گوی دو نفره در یک روز باعث میشود فردی که خود را انتهای راه میدید ، دست از کار خود بردارد… دانلود فیلم سوفی و دیوانه با کیفیت عالی دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p
دانلود کیفیت ۱۰۸۰p-HQ
دانلود کیفیت BLURAY
دانلود همه کیفیت ها
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با فیلم های پیشنهاد شده مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها