
پیشنهاد فیلم آخر هفته(128) DLfars
( )
کتاب صوتی
با یکصد و بیست و هشتمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته (128) DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.

درباره فیلم:
کاراکتر پلیسی که قبلا در یکی از فیلمهای کورنلیو پرومبیو به نام Police,Adjective توانایی آن را نداشت که به مافوق خود بگوید وقتی از وجدان صحبت میکند دقیقا منظورش چیست و کلمه وجدان چه معنایی دارد؟، نخستین دغدغههای پرومبیو نسبت به مقوله زبان را به خوبی آشکار میکند. او بعدتر هم کم و بیش در فیلمهای East of Bucharest 12:08 و فیلم The Treasure این نگاه را دنبال کرده است.
The Whistlers
اما دیگر در فیلم سوت زنها، این نگاه را به اوج خود رسانده است. گویی وقتی که آدمهای فیلمهایش نمیتوانند با زبان رومانیایی منظورشان را به یکدیگر منتقل کنند، پس چه میشود اگر به زبان دیگری هم چون زبان سوت با هم سخن بگویند؟ همچنین اگر دستگاه پلیس بخواهد با تبهکاران مسلط به زبان سوت روبرو شود، شرط اول آن است که ابتدا ادبیات آنها را درک کند. یک سایه هجو آمیز مانند همیشه بر پیکره فیلم جدید پرومبیو افتاده است. فیلمیست که قطعا به یادتان خواهد ماند.

درباره فیلم:
کیتی گرینِ فیلمساز، در اولین تجربه خودش برای فیلم بلند داستانی، زاویه دید خوبی نسبت به حواشی نگاه جنسی در محیط کار انتخاب کرده است. همین زاویه دید است که ارزش فیلمش را دربرابر نمونه مشابه و ضعیف دیگری یعنی فیلم Bombshell نشان میدهد. آن هم اینکه کیتی گرین، بهجای یک پرداخت مستقیم و بیان صریح مسئله سو استفاده از زنان در محیط کار، به نشانهها و فضا سازی تدریجی روی میآورد. انتخاب کرده است که هیچ صحنه آشکاری را نشان ندهد اما فضای مسمومِ آن محیط را، در سراسر فیلم القا کند. برای فهم این فضا، باید به سهم زیادِ خطوط افقی و عمودی در قابها توجه کنید. باید به زوایای دوربین، قابهای نامتوازن، رنگبندی سرد و بی روح و بهطور کلی به تمام المانهایی چشم بدوزید که جِین را تحت فشار قرار میدهند.
The Assistant
ساختار فیلمنامهاش بیشتر به پیرنگ توصیفی نزدیک است. در پیرنگهای توصیفی، تمرکز نویسنده و کارگردان بیشتر بر توصیف زندگی و فضاییست که شخصیت در آن به سر میبرد و کمتر بهدنبال یک خط سیر داستانی مشخص است. توصیف یک روز کاری از زندگی جین. گویی کارگردان به ما میگوید: «این کاراکتر جین است. در این سازمان کار میکند و با این مشکلات روبروست. خوب به او نگاه کن. چه میبینی؟»

درباره فیلم:
بندیکت کامبربچ، بازیگر نقشهای شرلوک هلمز و دکتر استرنج، ریچل بروزناهان، بازیگر سریال خانم میزل شگفت انگیز و جسی باکلی، بازیگر تحسینشدهی آثاری همچون فیلم Wild Rose هر سه در فیلم The Courier حضور دارند. اگر همین حقیقت به اندازهی کافی شما را مجاب به دادن یک شانس به این فیلم نمیکند، باید بدانید که اثر مورد بحث یک درام تاریخی دلهرهآور با درصد رضایت ۸۷ از ۱۰۰ منتقدان در راتن تومیتوز است. فیلم The Courier سال ۲۰۲۰ میلادی را در جشنوارهها سپری کرد تا بالاخره در سال ۲۰۲۱ میلادی برای بینندگان پخش شود.
در دوران جنگ سرد و به هدف پایان دادن به بحران موشکی کوبا، یک تاجر ساده وارد یکی از بزرگترین مأموریتهای جاسوسی میشود. یکی از سرگرمکنندهترین جنبههای فیلم هم آن است که نشان میدهد چهطور در فضایی که هیچکس نمیتواند به دیگری اعتماد کند، باز هم برخی از کارهای انسانها کاملا وابسته به همکاری آنها با یکدیگر هستند.
The Courier
بازیگرها نقشهای خود را تصاحب کردهاند و ستارهی اصلی فیلم کامبربچ است که به خوبی تفاوت درونریزیها و ظاهر بیرونی شخصیت خود را به نمایش میگذارد. او چه در بازی بدن و چه در جزئیات لحن بیان دیالوگها مدام نشان میدهد که کجا در حال ادا درآوردن است و کجا مشغول بروز دادن چهرهی واقعی خود میشود.
عدهای احتمالا از سادگی بخشهایی از فیلم خسته میشوند و میگویند که چنین داستان واقعی عجیبی قطعا میتوانست فیلمی با بار دراماتیک سنگینتر را بسازد که پرشده از لحظات پرانرژی است. ولی اگر از من میپرسید، اتفاقا The Courier تاثیرگذاری خود روی مخاطب هدف در یک دور تماشا را از همین میگیرد که برای روایت داستانی بزرگ، تصمیم گرفت تا جای ممکن متمرکز روی همین یک شخصیت بماند.

درباره فیلم:
همهی آنچه از انیمیشنهای قدیمی دیزنی میخواهیم. موسیقی متن شنیدنی، احساس کشف یک فرهنگ و سبک زندگی بهخصوص، تاکید روی تلخی جنگهای بین انسانهای مختلف، حیوانات بامزه و آهنگهایی پرشده از جملات شنیدنی که حداقل تا چندوقت نمیخواهیم آنها را فراموش کنیم.
انیمیشن Pocahontas یکی از معدود کارتونهای قدیمی استودیو انیمیشنسازی والت دیزنی است که شاید هرگز نسخهی لایواکشن جدید آنها ساخته نشود. زیرا تنظیمات داستانی و جزئیات قصهگویی پوکاهانتس شامل مواردی بود که اولا شاید اصلا با DNA دیزنی امروز جور درنیایند و ثانیا به قول یکی از اعضای کلیدی تیم ساخت اثر «به سختی میتوان این قصه را طوری روایت کرد که در دنیای امروز به کسی برنخورد». انیمیشن Pocahontas یک موفقیت مالی بسیار بزرگ را برای دیزنی رقم زد. اما در سالهای اخیر برخی گروهها بهشدت آن را پرشده از تحریف تاریخ به شمار آوردند.
Pocahontas
این انیمیشن موزیکال، رمانتیک و درامدی (کمدی و درام) که مقداری هم ریشه در واقعیت و اتفاقات پیشآمده دارد، نامهای معروفی همچون کریستین بیل و مل گیبسون را در گروه صداگذارهای خود میبیند. قصه نیز آشنا و قابل درک است؛ وقتی عشق و تمایل درونی انسان به ماجراجویی مقابل خواستههای جامعه و خانواده از او قرار میگیرد. اسکار، گلدن گلوب و گرمی تنها برخی از جوایزی هستند که انیمیشن Pocahontas کسب کرد.
فیلم آخر هفته (128)
در ادامه خوشحال میشویم از نظرات شما در رابطه با پیشنهاد فیلم آخر هفته (128) مطلع شویم؛ همچنین شما نیز میتوانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.
دیدگاه ها
سلام، از زحمات شما واقعا تشکر میکن، سایت بسیار عالیست، انتخاب فیلمهای قدیمی خیلی خوبه، بازم فیلم های قدیمتر با دوبله فارسی بگذارید، و یه خاهش دارم یکی این است که بعضی از فیلمها دوبله شان وجود داره اما شما زبان اصلی میگذارید، البته دوتا خواهش دارم، دومیش
بعضی از فیلمهای که مینویسید دوبله است زبن اصلی هستند اگه زیر نویسم باشن خوبه، اما نیستند، امیدوارم در زندگی موفق سلامت باشید.
سلام. خواهش میکنم.
درمورد دوبله ها باید عرض کنم که تمامی فیلم هایی که نوشته سبزرنگ دوبله دارن دوبله هستن. ولی گاهی اوقات یا در chrome یا internet explorer قابل پخش هست دوبلش. اگه هم که دانلود کردید باید در پلیرتون زبان فیلم رو تغییر بدید.
در مورد فیلم هایی که دوبلش رو نداریم عرض کنم که بعضی از فیلم ها رو بنا به درخواست شما کاربران عزیز دوبلش رو قرار میدیم.