کتاب صوتی
با صد و یازدهمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته (111) DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars میپردازیم و آنها را به شما عزیزان معرفی میکنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آنها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی میشوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما میپردازیم، همراه ما باشید.




زبان: فارسی کشور سازنده: ایران
کارگردان: مسعود دهنمکی نویسنده: مسعود دهنمکی
ستارگان: محمدرضا شریفینیا , امین حیایی , اکبر عبدی ,
فیلم ایرانی اخراجی ها 3 بهکارگردانی و نویسندگی مسعود دهنمکی درسال 1389 در ژانر کمدی ، جنگی تولید شد.این فیلم در سه قسمت تنظیم شده که دو قسمت آن مربوط به جنک ایران و عراق می باشد و قسمت سوم آن به مسائل سیاسی و اجتماعی کنونی برمیگردد که نگاهی انتقاد گرانه به مسائل روز دارد.
این قسمت میپردازد به اوضاع و احوال اخراجی ها و وضعیت زندگی سیاسی و اجتماعی آنان بعد از جنگ ایران و عراق ، که جنگ تمام میشه و اخراجی ها و بقیه هم رزمانشان به شهرهای خود برگشته و هر کدامشان مشغول کاری و کسبی شده اند و برخی از آنها هم وارد دنیای سیاست میشوند.یک برنامه تلوزیونی قصد دارد با پرداختن به زندگی یکی از جانبازان جنگی داستان او را روایت کند اما همین موضوع سبب جمع کردن همرزمان قدیمی در بیمارستان میشود،…
دانلود کیفیت ۴۸۰p
دانلود کیفیت ۷۲۰p دانلود همه کیفیت ها
فیلم آخر هفته (111)
Collateral
درباره فیلم:
داستان فیلم Collateral از جایی کلید میخورد که مکس با بازی جیمی فاکس قصد به پایان رساندن روز کاری خود بهعنوان یک راننده را دارد و ناگهان فردی خوشتیپ به اسم وینسنت با بازی تام کروز را میبیند. وینستنت حاضر است برای یک سفر ماشینی در شهر با پنج توقف به او ۶۰۰ دلار پول بدهد و مکس هم قطعا میتواند از این پول استفاده کند. ولی وقتی کمی زمان میگذرد، مکس متوجه میشود که نهتنها هر دو آنها حالا تحت تعقیب پلیس هستند، بلکه وینستنت در هرکدام از پنج محل توقف یکی از سفارشهای خود برای قتل یک انسان را به سرانجام میرساند. Collateral که مایکل مان، کارگردان شناختهشدهی هالیوود آن را ساخته است، بازیگران مطرح دیگری چون مارک رافلو، جیسون استاتهام و خاویر باردم را نیز در تیم نقشآفرینها دارد.Collateral
مان برای باورپذیرتر ساختن این فیلم به سراغ استفاده از دوربینهایی دیجیتالی رفت که معمولا فیلمهایی همچون Collateral را به کمک آنها نمیسازند؛ تا تصویری از شهر را نمایش بدهد که بسیار به تصویر شهر در چشم انسان نزدیک است. زیرا باور داشت باتوجهبه جریان داشتن بخش قابل توجهی از فیلم در یک تاکسی، مخاطب باید تصویری آشنا از یک شهر مدرن را به تماشا بنشیند تا حضور در آن را باور کند؛ تصویری که شباهت زیادی به تصاویر معمول شهرها در فیلمهای جنایی و درام ندارد. اینگونه Collateral نه فقط با فیلمنامه و اجرای بازیگران که به کمک کارگردانی شما را با شخصیتهایی در ظاهر ساده و در حقیقت پیچیده همراه میکرد تا واقعا ترس یکی از آنها نسبت به گیر افتادن در نقطهای از این شهر مدرن را بفهمید. البته که درنهایت هیچکدام از اینها باعث نشدند که Collateral کشش Heat را داشته باشد. ولی فوقالعاده بودن یک فیلم از فیلمسازی بزرگ نباید عالی بودن اثری دیگر از او را انکار کند.Paris Texas
درباره فیلم:
چیزِ زیادی نمیشود گفت. شاید زدنِ هر حرفی، به بزرگیِ فیلم لطمه وارد کند. مگر چقدر پیش میآید فیلمی تماما تصویرگر و راوی تنهاییِ مردی شود که برای پیدا کردن خودش وارد سفرِ معنوی خودشناسی شود. پاریس تگزاس روایت مردی است به نام تراویس که سر به کوه و بیابان گذاشته است و چهار سال را در دامن طبیعت گذرانده است تا اینکه برادرش والت او را پیدا کرده و به آغوش خانواده برمیگرداند.پس از آن تراویس با پسربچهاش هانتر دیدار میکند که تحت سرپرستی والت است و تراویس تصمیم میگیرد او را به مادرش جین که از او جدا شده است برگرداند. نماهای درخشان طبیعت و مناظر آن، سردی و گرمی فضاسازی درکنار هم، موسیقی متن فوقالعاده،بازی خوب بازیگران درکنار فیلمنامهای تازه و مدرن، از ویژگیهای بارز این فیلم است. همینطور قاببندیهای شاهکار وندرس که یکی از مهمترین دلایل آن، این است که وندرس خود قبلا به حرفه عکاسی مشغول بوده است. مسئله مهم فیلم ازهم پاشیدگی روابط انسانی جامعه مدرن است و فیلم این مفهوم را در سه داستانی سه قسمتی بررسی میکند. قسمت اول طبیعت، یعنی بیابان و کوه است که تراویس را در خود پناه داده است تا از گذشته بگریزد و آن را فراموش کند.Paris Texas
گذشتهای که وندرس هیچ علاقهای به توضیح آن در این قسمت ندارد. اینجا تراویس همانند یک انسان بدوی تهی از عواطف و ویژگیهای انسانی است. اما پس از دیدار با برادرش والت و وارد شدن به قسمت دوم داستان به خانواده بازمیگردد و با دیدن پسر کوچکش کم کم به گذشته نزدیک میشود و رگههایی از انسانیت در وی زنده میشود. وقتی وارد قسمت سوم فیلم میشویم که تراویس به وسیله فشار حس پدری نسبت بههانتر قصد واکاوی گذشته را دارد، پیدا کردن جنی و سپردنهانتر به او. درواقع فیلمنامه فیلم در همین بخش پایانی فیلم تعریف و گره گشایی میشود و به همین دلیل مهمترین سکانس فیلم همین سکانس پایانی است. وندرس به مدت دو ساعت بیننده را بهدنبال شخصیتها میبرد تا به این لحظه برسد. سکانسی که تراویس و جنی با هم ملاقات میکنند اما اتاقکی شیشهای و یک طرفه همچون اتاقهای اعتراف کشیشان در کلیسا. گویی حرف زدن و برقراری ارتباط بهصورت مستقیم و بی واسطه امکانپذیر نیست. باید تلفن وجود داشته باشد. همواره یک نفر در تاریکی قرار میگیرد و یک نفر در روشنایی و این نمادی است از گذشته که همواره در یک لحظه زیباست و در لحظه دیگر زشت.Vertigo
درباره فیلم:
شهرت سرگیجه در حرکتِ دوربینی بود که هیچکاک برای القای حس سرگیجه ابداع کرده بود، زوم و عقبکشیدنِ همزمانِ دوربین فیلمبرداری، این کار عمق صحنه را مخدوش میکرد و بعداً به ترفند «دالی زوم» معروف شد. فیلمی که یکی از مضامین دلخواه هیچکاک، یعنی عشق به مثابهٔ یک وسواس را بررسی میکرد. عشقی که زن و مرد را ویران میکند. قصهی جابهجایی و عوضکردنِ آدمها، قصهی اشتباهگرفتنِ آدمها، و فرار به یک نوستالژیِ عاشقانه، بسیار شیرین تصویر شدهاست.Vertigo
فیلم استعارهای از رابطهی عاشقانهی زن و مرد است که هردو سعی میکنند همدیگر را به قامتِ معشوقِ رؤیاییِ خود درآورند و نهایتاً هم ازاینجا رانده و ازآنجامانده میشوند. اما همهچیز خلاصه در این نمیشود. فرارکردنِ اسکاتی به یک خاطره و تحریفِ واقعیت برای راحتتر پذیرفتنش، و از آنطرف نقش بازیکردنِ جودی برای شناختهنشدن، و فراموشکردن در عینِ عاشقبودن. سرگیجه شعر تصویری عاشقانه ای است كه مسلما كس دیگری جز هیچكاك قادر به ساختش نبوده است. هیچكاك شاعر تصاویر زیبا و ناب است. هیچکاک احساسات عمیق انسانی را مثل ترس، احساس گناه و هوس را در کاراکترها و شخصیتهای معمولی قرار میدهد و آنها را در تصاویر بهجای حرفها توسعه میدهد. هیچكاك فیلم را بدون عنوانبندی پایانی و تنها با یك فید تمام میكند. چرا كه راه تفكر و اندیشه را برای تماشاگر باز میگذارد.به این ترتیب، با فیلمی سروكار داریم كه با یك بار دیدن یا مطالعه كتاب «سرگیجه» برای سرگرمی، لایههای مرموز رابطهها را نمیتوان باز كرد. هر بار كه به آن مینگریم، در جایی چیزی نایافته مییابیم كه تازه برای ما كشف میشود.The Social Dilemma
درباره فیلم:
حریم خصوصی دیگر وجود ندارد. لحظات زیادی در زندگی مدرن هستند که شما را به این باور میرسانند. ولی The Social Dilemma از زبان انسانهایی که در ساخت شبکههای اجتماعی و برخی از مهمترین و مطرحترین وبسایتهای اینترنتی دست داشتهاند، این حقیقت ترسناک را مثل چک بر صورت من و شما میکوبد. فارغ از تمام مواردی همچون افسردگیهای شدیدی که شبکههای اجتماعی بر برخی از انسانها تحمیل میکنند، متاسفانه هنوز خیلی از ما باور نکردهایم که آنها چهقدر میتوانند جای حقیقت و دروغ را تغییر بدهند. چه میشود اگر پاسخ سوالی که در اینترنت بهدنبال آن میگردید صرفا به این دلیل با سلیقهی شما جور دربیاید که موتور جستوجو دقیقا میداند شما کدام جواب را بیشتر دوست دارید؟ چه میشود اگر تقریبا به ما اثبات بشود که هیچ نفعی در این میزان از استفاده از اینترنت و از آن خطرناکتر، اعتماد به اینترنت وجود ندارد؟The Social Dilemma
The Social Dilemma شاید دقیقترین منبع موجود برای فهمیدن حقایق قرارگرفته در پس موتورهای جستوجو، شبکههای اجتماعی و بخشهای بسیار پراهمیت دیگر اینترنت نباشد. اما نسبت به اطلاعاتی که اکثر ما از این بخش عظیم زندگی مدرن داریم، شامل دادههای مهمی میشود که با یک تدوین درست و دیدنی مقابل چشم مخاطب قرار میگیرند. ترسناکترین بخش ماجرا هم وقتی از راه میرسد که میفهمید بسیاری از این مضرات حضور زیاد در اینترنت صرفا مشکلات ناخواستهی واردشده به شبکههای اجتماعی نیستند. بلکه بسیاری از این محیطهای آنلاین اصلا با هدف ایجاد همین مشکلات به وجود آمدند تا نتوانیم آنها را رها کنیم؛ تا پیش از دیدن تصاویر جدید از زندگی ۱۰۰ نفر قبل از خواب آرام نگیریم.فیلم ایرانی اخراجی ها 3
و اما فیلم آخر هفته (111) ام وبسایت ما: سال انتشار: 1389 مدت زمان: ۱۱۵ دقیقه دقیقه ژانر: ایرانی , جنگی , کمدی ,مطالبزبان: فارسی کشور سازنده: ایران
کارگردان: مسعود دهنمکی نویسنده: مسعود دهنمکی
ستارگان: محمدرضا شریفینیا , امین حیایی , اکبر عبدی ,
دانلود کیفیت ۷۲۰p دانلود همه کیفیت ها
دیدگاه ها