واکنش منتقدان به فیلم Jojo Rabbit


( )


10/( )

سریال

فیلم جوجو ربیت (Jojo Rabbit) با بازی و کارگردانی تایکا وایتیتی مدتی است که به روی پرده سینماها به نمایش در آمده اما همانند رقیبانش میانگین نمره متوسطی را دریافت کرده است.  

دیگر آثار تایکا وایتیتی

فیلم Jojo Rabbit یا در زبان فارسی «جوجو خرگوشه» یا «جوجو ربیت» یکی از جدیدترین آثار درام، کمدی و جنگی کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) است که ساخته تایکا وایتیتی، نویسنده و کارگردان فیلم Thor: Love and Thunder (ثور: عشق و رعد)، فیلم Next Goal Wins، فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار انسان‌های سرگردان)، فیلم What We Do in the Shadows (آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم)، فیلم Boy (پسر) و فیلم Eagle vs Shark (عقاب در برابر کوسه) می باشد.

در فیلم جوجو ربیت، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند رومن گریفین دیویس در نقش جوجو «ربیت» بتزلر (پسر روزی)، توماسین مک‌کنزی در نقش السا کور، تایکا وایتیتی در نقش آدولف هیتلر، ربل ویلسون در نقش فراولین رام، استیفن مرچنت در نقش کاپیتان دیرتز، آلفی آلن در نقش فینکل، سم راکول در نقش کاپیتان کلنزندورف، اسکارلت جوهانسون در نقش روزی بتزلر و آرچی یاتس در نقش یورکی (بهترین دوست جوجو) و چند تن دیگر نقش آفرینی کرده اند.  

نگاه کلی به امتیاز نقد فیلم Jojo Rabbit

 

فیلم جوجو ربیت در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۷ شهریور ۱۳۹۸) در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار به روی پرده رفت و تا به امروز امتیاز ۵۴ را از بین ۳۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، کسب کرده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم، نقدها و امتیازات مختلفی را از منتقدان دریافت نموده که در حال حاضر بخش زیادی از آنها در قسمت متوسط و رو به بالا هستند.

تعدادی از این منتقدان، این اثر را تحسین نمودند و برخی از آنها هم به خاطر نمایش جنبه‌های کم و متفاوتی از نازی‌ها، آن را مورد انتقاد قرار دادند. البته با این حال، جالب است بدانید که ایفای نقش تایکا وایتیتی، گریفین دیویس، توماسین مک‌کنزی و همچنین اسکارلت جوهانسون تا حد زیادی مورد تحسین منتقدان بود. اغلب منتقدان به خاطر حس و حالی که این اثر دارد و امتیازهای دوگانه‌ای که دریافت کرده، آن را با فیلم Life Is Beautiful (زندگی زیباست) مقایسه می‌کنند.

از آنجا که مدتی است که از نمایش فیلم Jojo Rabbit به صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این اثر به اشتراک گذاشته اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Jojo Rabbit از دید سایت‌های معتبر دنیا داریم؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را در زیر بخوانید:  

خلاصه داستان فیلم Jojo Rabbit

 

یک پسر آلمانی بسیار تنها به نام جوجو (با بازی رومن گریفین دیویس) زمانی که متوجه می‌شود که مادر تنهایش (با بازی اسکارلت جوهانسون) یک دختر یهودی جوان (با بازی توماسین مک‌کنزی) را درون اتاق زیر شیروانی‌ شان پنهان کرده، نحوه دیدش به دنیا کاملا تغییر می‌کند و متفاوت می شود. حال جوجو باید با کمک تنها دوست خود که آن هم کسی نیست جز آدولف هیتلر (با بازی تایکا وایتیتی) ساختگی و ذهنی خود، با ملی‌گرایی کورکورانه‌ی خود برخورد می کند.  

 نقد های فیلم Jojo Rabbit

 

برایان ترویت | یو اس ای تودی
۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Jojo Rabbit توانست حتی با درجه بالایی از سختی‌ها، عملکرد موفق و خوبی داشته باشد؛ با توجه به حساسیت‌های موضوعی که به آن پرداخته بود، صمیمیت و از خود گذشتگی‌های پنهانی یک مادر برای فرزند پسر خود و همچنین شکستن دیوارهای ساختگی برای رهایی و ورود عشق. این اثر جدید تایکا وایتیتی که تماشای آن ضروری می باشد، به همان اندازه که شما را می‌خنداند، شما را به آغوش بسیار گرم خود می خواند. این فیلم حرف‌های مهم خیلی زیادی برای بیان دارد.

لیاه گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی
۹۱ از ۱۰۰

تایکا وایتیتی آنقدر طنز عجیب و غریب و البته شیرینی را در داستان‌گویی خود به وجود آورده که فیلم به نوعی تعادل خود را به دست می‌آورد و آن را حفظ می نماید؛ حتی زمانی که لحن و تن اثر ناگهان و به صورتی تغییر می‌کند.

کریستوفر ماچل | Cinevue
۸۰ از ۱۰۰

تایکا وایتیتی چه به عنوان کارگردان و چه به عنوان بازیگر، در بالاترین سطح خودش در میان آثارش این اثر قرار دارد.

پیتر تراورس | رولینگ استون
۷۰ از ۱۰۰

شما در حین تماشای این فیلم می‌خندید و گریه می‌کنید؛ حتی به صورت همزمان. اما در نهایت چه این اثر را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، تقریبا غیرممکن است که این فیلم شما را تکان ندهد.  

راجر مور | مووی نیشن
۶۳ از ۱۰۰

تا به امروز اسکارلت جوهانسون شیرین‌تر از این شخصیت را روی صفحه نقره‌ای سینماها ایفا نکرده است. او موفق شد که در این اثر، عملکرد بسیار خوبی در ایفای نقش خود داشته باشد.

دیوید ادلستاین | ولچر
۶۰ از ۱۰۰

اجازه بدهید که نکته جدیدی را به این اثر اضافه کنم. با اینکه من فیلم جوجو ربیت را دوست نداشتم، اما عاشق این هستم که این اثر ساخته شده است و اکنون وجود دارد.

تیم گریرسون | اسکرین دیلی
۴۰ از ۱۰۰

فیلم جوجو ربیت فاقد جاه‌ طلبی یا اخلاص لازم درون هدفش نیست. همین موضوع باعث می‌شود که متوسط و ناچیز بودن این اثر سینمایی، ناامید کننده‌تر از هر حالت دیگری به نظر برسد. این فیلم کمدی به جای اینکه فرح‌ بخش یا خطرناک باشد، کمی زیادی حس امنیت و ایمن بودن را به مخاطب می‌دهد؛ کمی زیادی پراکنده و کمی بیش از حد بی‌اهمیت و ناچیز.

امتیاز ۵۴ را از بین ۳۹ نقد فیلم و سریال

کیث اولیچ | مجله اسلنت
۰ از ۱۰۰

تایکا وایتیتی اصلا نتوانست به خوبی با مسائلی که درون این فیلم وجود دارد، دست و پنجه نرم کند. او همچنین تعادل خوبی میان موضوعات احساسی و همچنین صحنه‌های خنده‌دار برقرار نکرد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Jojo Rabbit نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب dlfars پیشنهاد می‌کنیم.



دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آموزشهای پیشنهادی
فیلم و دانلود کردم چه طور زیرنویس و به فیلم اضافه کنم

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم و با زبان اصلی و صدای دوبله فیلم رو به صورت مجزا دانلود کردم ، چه طور صوت دوبله رو به فیلم اضافه کنم؟

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم چند زبانه است. چه طور صوت دوبله رو تغییر بدم؟

آموزش تغییر صوت فیلم های دوبله

در مورد امکانات پخش آنلاین نیاز به راهنمایی دارم!

راهنمای پخش آنلاین

برچسب ها
;
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x