دسته بندی ها

26 اکتبر 2023

با دویست و چهل و هشتمین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته (248) DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars می‌پردازیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی می‌شوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما می‌پردازیم، همراه ما باشید.


پیشنهاد فیلم آخر هفته


خلاصه داستان : در سال 1995، براساس رویدادی واقعی، داستانی درباره وکیلی به نام ویلی ای. گری روایت میباشد که تاریخچه‌ای بسیار مهم دارد. ویلی به جرمیا جوزف اوکیف، صاحب یک مرکز کفن و دفن ورشکسته، کمک می‌کند تا در برابر شرکت تشییع جنازه لوون که توسط ریموند لوون اداره می‌شود، شکایت کند. این شکایت به دلیل یک اختلاف قراردادی بین آنها رخ داده است.


01


درباره

فیلم خاکسپاری، یک فیلم درام و تاریخی محصول سال 2023 کشور آمریکا به کارگردانی مگی بتس (Maggie Betts) میباشد که توسط سه کمپانی Amazon Studios و BCD Travel و Bobby Shriver تولید شده است.

فیلمنامه این فیلم را نیز مگی بتس و داگ رایت به صورت مشترک، به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون جیمی فاکس، تامی لی جونز، جرنی اسمالت، مامودو آتی، بیل کمپ، آلن راک، پاملا رید، آماندا وارن، دوریان میسیک، تایوین وات لنس، ای. نیکولز، کیت جفرسون، بی.جی. کلینک اسکیلز، داگ اسپیرمن، گرلن برایانت بنکس و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خاکسپاری اولین بار در تاریخ 11 سپتامبر سال 2023 میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم Toronto International Film Festival در کشور کانادا به نمایش درآمد سپس در 6 اکتبر همان سال توسط کمپانی‌ Amazon Studios در سینماهای منتخب کشور آمریکا اکران شد.

این فیلم در نهایت توسط سرویس استریم آمازون پرایم Amazon Prime Video در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، فنلاند، تایوان، ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، روسیه، سوئد، هلند، مکزیک، اسپانیا، دانمارک، بلژیک و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید.

تهیه‌کنندگی فیلم خاکسپاری را جیمی فاکس، جنت کان، سلین راتری، آدام ریچمن، رابرت شرایور، ترودی استایلر، داتاری ترنر و یان واترمیر به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش  آن کاری از جی کسیدی و لی پرسی می‌باشد و فیلمبرداری آن نیز توسط مریس آلبرتی انجام شده است.

فیلم خاکسپاری براساس داستان واقعی وکیل ویلی ای. گری و شکایت موکلش جرمیا جوزف اوکیف علیه شرکت تشییع جنازه لوون ساخته شده است که در مقاله‌ای به همین نام در نیویورکر در سال 1999 میلادی، توسط جاناتان هار مستند شده است.

در سال 1995 میلادی، ویلی ای. گری، یک وکیل با سابقه‌ای چشمگیر، به جرمیا جوزف اوکیف، صاحب ورشکسته یک مرکز کفن و دفن، کمک می‌کند تا از شرکت تشییع جنازه لوون به رهبری ریموند لوون در نتیجه یک اختلاف قراردادی شکایت کند.

گری در نهایت حکم 500 میلیون دلاری هیئت منصفه را برد و شرکت لوون اعلام ورشکستگی کرد؛ فیلم خاکسپاری پس از حضور در جشنواره‌‌‌ بین‌المللی Palm Springs International Film Festival موفق شد برنده جایزه بهترین کارگردانی شود.


                           برای دانلود فیلم The Burial 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان ویکتور فیلدینگ، پس از مرگ همسرش در 12 سال پیش، تنها دخترش آنجلا را بزرگ کرده است. اما وقتی آنجلا و دوستش کاترین در جنگل گم می‌شوند و سه روز بعد بدون هیچ خاطره‌ای از اتفاقاتی که برایشان رخ داده، بازمی‌گردند، یک سری اتفاقات مرموز رخ می‌دهد که ویکتور را مجبور می‌کند با یک نیروی ترسناک و شرور مقابله کند. وحشت‌زده و ناامید، ویکتور به دنبال کریس مک‌نیل می‌گردد، تنها شخصی که قبلاً شاهد چنین وقایعی بوده است و…


02


درباره

فیلم جن گیر: معتقد، یک فیلم ترسناک، معمایی و هیجان انگیز محصول سال 2023 کشور آمریکا به کارگردانی دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) میباشد که توسط سه کمپانی Universal Pictures و Blumhouse Productions و Morgan Creek Entertainment تولید شد.

فیلمنامه این فیلم را نیز دیوید گوردون گرین، پیتر ساتلر، اسکات تیمز و دنی مک‌براید به صورت مشترک، به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون لسلی اودم جونیور، الن برستین، جنیفر ندلز، آن داود، لیدیا جوت، اولیویا مارکوم، رافائل اسبارج، ای.جی. بونیلا، آنتونی کرونه، نورا مورفی، امیلی ریچل گوردون، چاندو کانوری و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جن گیر: معتقد اولین بار در تاریخ 13 اکتبر سال 2023 میلادی توسط کمپانی Universal Pictures در سینماهای آمریکا، انگلستان و کانادا اکران شد سپس توسط سرویس استریم پیکاک Peacock در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، فنلاند، تایوان، ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، روسیه، سوئد، هلند، مکزیک، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، آفریقای جنوبی و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید.

تهیه‌کنندگی فیلم جن گیر: معتقد را استفانی آلن، جیسون بلوم، دیوید گوردون گرین، جولیان لاویچکا، دنی مک براید، نیت مایر، دیوید رابینسون، جیمز جی رابینسون، کوپر ساموئلسون، جنیفر اسکادر ترنت، رایان تورک، کریستوفر اچ وارنر و آتیلا صالح یوسر به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش آن کاری از تیموتی آلورسون می‌باشد و فیلمبرداری آن نیز توسط مایکل سیموندز انجام شده است.

فیلم جن گیر: معتقد ششمین قسمت از مجموعه جن گیر The Exorcist محسوب می‌شود و به عنوان دنباله مستقیم قسمت اول The Exorcist 1973 عمل می‌کند؛ این پروژه برای اولین بار به‌طور رسمی در آگوست سال 2020 میلادی به عنوان یک بازراه‌اندازی اعلام شد و تولید به عنوان دنباله مستقیم فیلم اصلی مشخص شد.

در فیلم جن گیر: معتقد، پدر یک کودک جن‌زده، ناامید برای کمک به جستجوی فردی به نام کریس مک‌نیل می‌رود که در گذشته تجربیات مشابهی داشته‌ است.

فیلم جن گیر: معتقد قرار است اولین فیلم از سه فیلم جدید جن‌گیر باشد و قسمت دوم و دنباله آن نیز با عنوان جن گیر: فریبکار The Exorcist: Deceiver برای اکران در 18 آوریل سال 2025 میلادی برنامه‌ریزی شده است.


              برای دانلود فیلم The Exorcist: Believer 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان :این مستند با سفر به مناطق دوردست سیاره زمین، ما را با برخی از شگفت‌انگیزترین گونه‌های مختلف زمین آشنا میکند. این سفر ها خارق‌العاده‌اند و همچنین هیجان‌انگیز، بامزه و گاهی دلخراش.


03


درباره

سریال سیاره زمین ۳، مستندی محصول سال 2023 کشور انگلستان است که توسط کمپانی‌‌های BBC Studios Natural History Unit و Open University و BBC America و ZDF و France Televisions و NHK تولید شده است.

در این مستند افرادی همچون دیوید اتنبرو (ارائه کننده)، کرون موری، برایدون مولونی، کاترین رابرتسون و غیره حضور دارند؛ همچنین مستند سیاره زمین 3 اولین بار از تاریخ 22 اکتبر سال 2023 میلادی از شبکه BBC One در کشور انگلستان، از شبکه Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) در کشور آلمان و از شبکه France Télévisions در کشور فرانسه پخش شد سپس توسط سرویس استریم +AMC در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین، کره جنوبی، دانمارک، سوئد، هلند، ژاپن، فرانسه، آفریقای جنوبی و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید.

تهیه‌کنندگی مستند سیاره زمین 3 را مت براندون، نیک ایستون، مایک گانتون و جانی کیلینگ به صورت مشترک برعهده داشته، موسیقی متن آن اثری از کریس وودی وود، هارشا تانگیرالا، راسل امانوئل، دن اسمیت، هانس زیمر، جیکوب شیا و سارا بارون می‌باشد و فیلمبرداری آن نیز توسط جف هستر و راجر مانس انجام شده است.

مستند سیاره زمین 3 پس از پخش با نقدهای مثبت فراوان از سوی منتقدین و استقبال گسترده از سوی مخاطبان روبرو شد به طوری که آن‌ها حضور دیوید اتنبرو، موسیقی متن، شیوه روایت، جلوه‌های بصری، فضاسازی‌ها، نحوه فیلمبرداری، جنبه‌های فنی و همچنین ارزش‌های تولید را ستودند و تماشای این مستند فوق‌العاده جذاب و زیبا را به همه افراد به ویژه دوستداران طبیعت و حیات وحش توصیه کردند.

این مستند دنباله دو مجموعه قبلی، مستند سیاره زمین Planet Earth محصول سال 2006 و سیاره زمین دو Planet Earth II محصول سال 2016 میلادی محسوب می‌شود؛ مستند سیاره زمین نخستین بار توسط بی‌بی‌سی وان در مارس سال 2006 میلادی در بریتانیا تولید گردید و سال بعد در آمریکا توسط شبکه دیسکاوری بازنگری شد.

در مستند سیاره زمین 3، دیوید اتنبرو سفری به مناطق دوردست‌ سیاره زمین را آغاز می‌کند و برخی از شگفت‌انگیزترین گونه‌های جهان را به نمایش می‌گذارد؛ در طول مسیر، او داستان‌های خارق‌العاده‌ای را تعریف می‌کند که شگفتی‌های طبیعت را در اشکال مختلف آن آشکار می‌نماید.

این نمایش با استفاده از پهپادهای سبک وزن، دوربین‌های پرسرعت، زیردریایی‌های پیشرفته که از راه دور کار می‌کنند و سایر فناوری‌های جدید، مناظر نادیده‌ای را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهد که چگونه طبیعت در طول زمان به نقطه‌ای حساس رسیده است.


                          برای دانلود مستند Planet Earth III 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان :زمانی که جسد یک قربانی در یکی از خیابان‌های لندن پیدا می‌شود، چهار کارآگاه در چهار دوره زمانی مختلف قرار دارند و باید این معما را حل کنند تا از آینده بریتانیا محافظت کنند. اما در هر دوره زمانی، مواجهه با پیشینه تاریک و باورهای خرافاتی مردم، کارآگاهان را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند و…


04


درباره

سریال جسدها، یک مجموعه جنایی، درام، تاریخی، علمی‌تخیلی، هیجان‌انگیز و معمایی محصول کشور انگلستان به کارگردانی مشترک مارکو کروز پینتنر و هائولو وانگ (Marco Kreuzpaintner و Haolu Wang) میباشد که فصل اول آن در سال 2023 میلادی توسط کمپانی Moonage Pictures تولید شده است.

فیلمنامه این سریال را نیز پل تومالین و دانوسیا سمال به صورت مشترک، به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون جیکوب فورچون لوید، شیرا هاس، آماکا اوکافور، کایل سولر، استیون گراهام، جورج پارکر، مایکل جیبسون، گابریل هاول، کلویی رافائل، درک ریدل، امیلی باربر، نیتین گاناترا، اندرو ویپ، گرتا اسکاچی، نیکلاس فارل، الکساندرا روچ، آنا کالدر مارشال، ناتالی گاوین، امی منسون، مایکل بیرن و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال جسدها اولین بار در تاریخ 19 اکتبر سال 2023 میلادی توسط سرویس استریم نتفلیکس NETFLIX در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، سوئد، آرژانتین و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید.

تهیه‌کنندگی مجموعه جسدها را سوزی لیگات، سوفی مک کلنسی، اما پارسونز، ویل گولد، مارکو کروز پینتنر، فریت تیپلادی و پل تومالین به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش آن کاری از یوهانس هوبریچ، بابی گود، رابی موریسون و متیو تابرن می‌باشد و فیلمبرداری آن نیز توسط جوئل دولین و پل موریس انجام شده است.

سریال اجساد براساس رمان تصویری DC Vertigo به همین نام نوشته سی اسپنسر و تصویرگری دین اورمستون، تولا لوتای، مگان هتریک و فیل وینسلید، ساخته شده است.


                        برای دانلود سریال Bodies 2023 به این لینک مراجعه کنید



پیشنهاد فیلم آخر هفته (248)

در ادامه خوشحال می‌شویم از نظرات شما در رابطه با پیشنهاد فیلم آخر هفته (248) مطلع شویم؛ همچنین شما نیز می‌توانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.

فیلم های مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته

دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x