دسته بندی ها

8 ژوئن 2023

با دویست و سی و دومین قسمت از مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته (232) DLfars برای آخر هفته، همراه شما عزیزان هستیم. در این عنوان ، هر هفته به معرفی چند فیلم برتر که حتما باید دیده شوند، از نگاه DLfars می‌پردازیم و آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. ممکن است شما نیز برخی از این فیلم ها را دیده باشید و یا حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده باشید! در هر صورت تمامی فیلم هایی که معرفی می‌شوند، از نگاه DLfars، عناوین فوق العاده جذابی هستند. در ادامه به معرفی چند فیلم پیشنهادی DLfars برای آخر هفته شما می‌پردازیم، همراه ما باشید.


پیشنهاد فیلم آخر هفته


خلاصه داستان داستان این فیلم درباره زمانی میباشد که یک کارآگاه پلیس به نام “دانیل رورک” متوجه می‌شود که ممکن است راز ناپدید شدن دخترش و مجموعه‌ای از سرقت‌های بانکی مشهور، به هم مرتبط باشند. او برای یافتن دخترش و همزمان متوقف کردن آژانس مخفی دولتی در پشت این حوادث مرموز، راهی ماجرای خطرناک و هیجان‌انگیزی می‌شود و …


01


درباره

فیلم Hypnotic داستان یک کارآگاه با بازی بن افلک را دنبال می‌کند که به‌دنبال کشف راز مفقود شدن دخترش است و در عین حال در یک برنامه امنیتی دولت درگیر می‌شود و در حین تحقیق به رشته‌ای از سرقت‌های باورنکردنی و رده بالا می‌رسد. فیلم افسونگر از همان ابتدا با کانسپت جذابش به‌دنبال جذب طرفداران فیلم‌های ماتریکس و Inception است و می‌خواهد مرز واقعیت و تخیل را به چالش بکشد، اما آیا واقعا توانسته است ما را با تویست‌هایش شگفت‌زده کند و به پتانسیلی که انتظارش را داریم برساند؟

فیلم در ابتدا با یک جلسه روان شناسی آغاز می‌شود که در طول آن شخصیت اصلی داستان تلاش می‌کند تا ارتباطی بین دزدیده شدن دخترش و اینکه هیچ ردی از او وجود ندارد، پیدا کند و ما خیلی سریع شاهد دزدی بانکی هستیم که همه‌چیز به عجیب‌ترین شکل ممکن رخ می‌دهد. فیلم خیلی سریع به بیننده خودش نشان می‌دهد شخصیت یا شخصیت‌هایی در فیلم وجود دارند که قدرت و توانایی تحت تاثیر قرار دادن دیگران را در اختیار دارند و می‌توانند باعث شوند یک فرد دست به کارهایی مثل کشتن همکارش یا دزدی از بانک کند.

فیلم Hypnotic با وجود شروع جالبی که دارد، اما هرچقدر جلوتر می‌رود و تلاش می‌کند داستانش را باز کند، اما مشکلاتش هم همزمان شروع به نمایش گذاشتن می‌کند. جلوتر گفتم که فیلم بیشتر یادآور آثاری مثل ماتریکس است و بیننده خیلی سریع متوجه می‌شود که دنیای اتفاقات فیلم یا واقعی نیست و در خیال شخصیت اصلی جریان دارد یا شخصیت‌ها توانایی سفر به بعد دیگر را دارند. اما این مورد تا حد زیادی ناامید کننده است. هرچقدر شخصیت شرور داستان مثل یک ترمیناتور به‌دنبال بن افلک است، در همان زمان شاهد صحنه‌های آشنایی از آثار مختلف هستیم.

به‌نظر می‌رسد که سازندگان فیلم تصمیم گرفته‌اند تا با الهام از هر فیلمی که در ذهن خود دارند، فیلم افسونگر را به جلو ببرند. در بخشی ما می‌توانیم الهام از ماتریکس را ببینیم و در بخشی دیگر شاهد ارجاع به فیلم Inception هستیم، اما این پایان کار است؟ جواب منفی است و شما خیلی زود حتی ارجاع به فیلم World War Z را هم می‌توانید مشاهده کنید. پس مشکلی که خیلی زود بیننده می‌تواند متوجه آن شود این است که ما عملا شخصیت کامل و واحدی از فیلم را شاهد نیستیم و فیلم می‌خواهد با چنگ زدن به آثار مختلف کار خود را پیش ببرد.

فیلم افسونگر باتوجه‌به مدت زمانی‌که دارد تصمیم می‌گیرد تا به‌جای اینکه دنیایی نسبتا خاص و اورجینال را خلق کند، صرفا از آثار دیگر کپی کند و درنهایت هم واقعیت پشت داستان تا حد زیادی ناامید کننده است. مشخصا خیلی سریع بیننده متوجه می‌شود که کاسه‌ای زیر کاسه است، اما این بخش مشکلات خاص خودش را دارد. به‌طور مثال تعریف و قدرت گروهی که پشت ماجرا است در دنیای واقعی خیلی مشخص نیست، اما در مقابل فداکاری شخصیت بن افلک و پازلی که خلق کرده بود، نکته مثبت داستان است.


                         برای دانلود فیلم Hypnotic 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان : داستان این فیلم درباره دختری 11 ساله به نام “مارگارت” میباشد که مکان زندگی اش همراه با خانواده خود از شهر نیویورک به حومه نیوجرسی نقل تغییر می‌کند. از آنجا که یکی از والدینش مسیحی و دیگری یهودی است، او به دنبال کشف هویت مذهبی خود میرود و …


02


درباره

این نخستین بار است که کتاب معروف نوجوانانه خدایا میشنوی؟ منم مارگارت Are You There God It’s Me, Margaret سوژه اقتباس فیلمی سینمایی قرار گرفته است. این کتاب که در سراسر جهان طرفداران کم شماری ندارد، ۵۳ سال پس از اولین انتشارش، اکنون در قالب یک اقتباس سینمایی از دوستداران خود استقبال می‌کند. جودی بلوم، خالق خدایا میشنوی؟ منم مارگارت، نویسنده مشهور داستان‌های کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالان است. او بیش از ۳۰ کتاب به نگارش درآورده است و خدایا میشنوی؟ منم مارگارت از معروف‌ترین آثار او به حساب می‌آید. شهرت بلوم که به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین نویسندگان قرن بیست‌ویکم شناخته می‌شود، بیش‌تر بخاطر پرداختن بی‌واسطه به موضوعاتی است که برای کتاب‌های کودکان و نوجوانان، غیرمعمول و تابو محسوب می‌شوند (موضوعاتی مانند بلوغ، طلاق، مسائل هویتی و زورگویی).

برای دوستداران نویسنده بلوم، تماشای یکی از رمان‌های کلاسیک او روی پرده بزرگ با نام فیلم خدایا میشنوی؟ منم مارگارت Are You There God It’s Me, Margaret اتفاقی بسیار هیجان‌انگیز است. انتشار این رمان در سال ۱۹۷۰ با موفقیتی چشمگیر همراه بود و بسیاری از مخاطبان توانستند با قهرمان داستان، مارگارت که پستی و بلندی‌های دوران نوجوانی را پشت سر می‌گذارد، ارتباطی عمیق پیدا کنند. طرفدران رمان حالا با هیجانی بسیار منتظر سفری نوستالژیک به روزهای نوجوانی خود هستند. البته همچنین برای بینندگانی که برای اولین بار با داستان مارگارت آشنا می‌شوند، این اقتباس بدون شک سفری آشنا و بسیار ملموس خواهد بود.

خدایا میشنوی؟ منم مارگارت در سال ۱۹۷۰ جایزه بهترین کتاب سال نیویورک تایمز را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۰ از نگاه مجله تایم در فهرست ۱۰۰ رمان برگزیده همه دوران‌ها قرار گرفت.


                      برای دانلود فیلم Are You There God? It’s Me, Margaret. 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان :داستان این فیلم که براساس رویدادی واقعی شاخته شده است، در مورد کارآفرینی به نام‌ “مایک لازاریدیس” میباشد که سازنده نخستین گوشی‌های تلفن همراه بلک‌بری بود. تلفن همراه اعتیادآوری که مسیر کار، بازی و برقراری ارتباط در جهان را تغییر داد، اما …


03


درباره

فیلم سینمایی بلک بری محصول کشور ایالات متحده و در ژانر  اکشن, هیجان انگیز می‌باشد و به کارگردانی Edward Drake در سال 2021 ساخته شده است. در فیلم بلک بری بازیگرانی چون Bruce Willis, Neal McDonough, Lochlyn Munro, Alexia Fast، و… به ایفای نقش پرداخته اند…(شما میتوانید این فیلم را با لینک مستقیم، رایگان و حجم اینترنتی نیم بها از وبسایت DLfars دانلود نمایید…) فیلم سینمایی بلک بری یک فیلم زندگینامه، کمدی، تاریخی و درام محصول سال 2023 کشور کانادا به کارگردانی Matt Johnson است که توسط سه کمپانی‌ Rhombus Media و Zapruder Films و Téléfilm Canada تولید و منتشر شد. فیلمنامه این فیلم را نیز مت جانسون و متیو میلر براساس کتابی به همین نام نوشته ژاکی مک‌نیش و شان سیلکوف، به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون جی باروشل، گلن هاورتون، مت جانسون، کری الوز، سائول روبینک، مایکل آیرونساید، ریچ سامر، سونگ وون چو، میشل ژیرو، مارک کریچ، لورا سیلویتز، النا جواتکو، مارتین دونوان، اتان انگ، اریک آزبورن و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین فیلم بلک بری که براساس داستانی واقعی ساخته شده است، اولین بار در تاریخ 17 فوریه سال 2023 میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین Berlin International Film Festival در کشور آلمان به نمایش درآمد و پس از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر سرانجام در 28 آوریل توسط کمپانی IFC Films در سینماهای کشور آمریکا و توسط کمپانی Elevation Pictures در سینماهای کشور کانادا اکران خواهد شد. این فیلم در نهایت در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، چین، کره جنوبی، سوئد، هلند، دانمارک، فنلاند، بلژیک، تایوان و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر می‌گردد؛ تهیه‌کنندگی فیلم بلک بری را فریزر اش، نیت بولوتین، ماکسیم کوتریف، نیو فیچمن، مت گریسون، کوین کریکست، کرت لاب، آدریان لاو، جی مک کارول، متیو میلر، کریستی نویل، جرد راب، دانیلو ریس، نوآ سگال، نیک اسپایسر، آرام ترتزاکیان و رابرت آپچرچ به صورت مشترک برعهده داشته، فیلمبرداری آن توسط جرد راب انجام شده است و تدوین و ویرایش آن نیز کاری از کرت لاب می‌باشد. فیلم بلک بری پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم Berlin International Film Festival و SXSW Film Festival موفق شد نامزد دریافت 2 جایزه شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اشاره کرد.


                          برای دانلود فیلم BlackBerry 2023 به این لینک مراجعه کنید



خلاصه داستان :داستان این فیلم که براساس ماجرایی واقعی روایت شده، در مورد دختری جوان به نام “کلمنس میلر” میباشد که به بعد از مبتلا به یک بیماری روانی همه اطرافیانش را در دانشگاه کلافه کرده. به همین دلیل او از ادامه تحصیل انصراف داده و به خانه بازمی‌گردد، اما ….


04


درباره

فیلم در میان سال یا بین سال (The Year Between) یک فیلم درام و کمدی محصول سال 2022 کشور آمریکا به کارگردانی الکس هلر (Alex Heller) است که توسط سه کمپانی‌ Level Forward و Full Spectrum Features و Chicago Media Angels تولید و منتشر شد.

فیلمنامه این فیلم را نیز الکس هلر به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون استیو بوشمی، جی. اسمیت-کمرون، وایات اولف، امیلی رابینسون، الکس هلر، کیانا سیمون، جان هادسون اودوم، راجیو جیکوب، تور چالیا لا، آشریتا کانچارلا، لینا کوریشینگال، والترودیس باک، ریشی آدوری، کوین لینگل، آن هالیستر، نیت برگر و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم در میان سال که براساس داستانی واقعی ساخته شده است، اولین بار در تاریخ 12 ژوئن سال 2022 میلادی جشنواره بین‌المللی فیلم Tribeca Film Festival در کشور آمریکا به نمایش درآمد و پس از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر سرانجام در 3 مارس سال 2023 میلادی توسط کمپانی Gravitas Ventures در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، سوئد، فنلاند و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر می‌شود.

فیلم بین سال پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 2 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم سینمایی و بهترین کارگردانی شده و نامزد دریافت جایزه Founders Award برای بهترین داستان نیز شود؛ در فیلم در میان سال، کلمنس میلر پس از انصراف از دانشگاه به دلیل یک بیماری روانی که به تازگی تشخیص داده شده است، به خانه بازمی‌گردد تا در زیرزمین آنجا زندگی کند, اما او که مجبور است با روابط و مسئولیت‌های دوران بزرگسالی خود روبرو شود، به زودی همه اطرافیانش را دیوانه می‌کند.


                         برای دانلود فیلم The Year Between 2022 به این لینک مراجعه کنید



پیشنهاد فیلم آخر هفته (232)

در ادامه خوشحال می‌شویم از نظرات شما در رابطه با پیشنهاد فیلم آخر هفته (232) مطلع شویم؛ همچنین شما نیز می‌توانید فیلم های محبوب خود را مطرح کنید. شاد باشید.

فیلم های مجموعه پیشنهاد فیلم آخر هفته