دسته بندی ها
متیو پری، بازیگر سریال Friends درگذشت

 

در بین آخرین اخبار سینما و تلویزیون، ما متوجه شدیم که دنیای تلویزیون در حال تسلیت از دست دادن متیو پری، هنرپیشه مشهور سریال دوستان، است. رسانه TMZ گزارش داد که ظاهراً علت مرگ این بازیگر در آب خفگی بوده است. منابع آگاه در پلیس اعلام کردند که جسد متیو پری در جکوزی خانه‌اش در لس‌آنجلس پیدا شده است.

متیو پری به خاطر بازی در نقش چندلر بینگ در سریال دوستان شناخته می‌شود که در طول ۱۰ فصل بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ به تماشاچیان ارائه شد. این کمدین همچنین در سریال‌های دیگری نظیر بورلی هیلز، ۹۰۲۱۰، الی مک‌بل و مسائل اولیه نقش‌آفرینی کرده است.

متیو پری همچنین در چند فیلم کمدی مانند همه نه یارد، هجوم احمق‌ها و دوباره ۱۷ نقش‌آفرینی کرده است. این هنرپیشه آمریکایی-کانادایی از سال ۲۰۱۷ در هیچ فیلمی حضور نداشته است، با این حال اخیراً در قسمت ویژه سریال دوستان شبکه اچ‌بی‌اُ حضور داشت.

متیو پری در سال ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون، ماساچوست، آمریکا به دنیا آمد و دوران جوانی خود را در اتاوا سپری کرد. این هنرپیشه معروف در نمایش‌های بسیاری نقش‌آفرینی کرد، اما به خاطر سریال دوستان به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد.

سریال دوستان داستان زندگی ۶ جوان نیویورکی را در جستجوی عشق، کار و دوستی به تصویر می‌کشد. این سریال که جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک و دیوید شویمر در آن بازی می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون است و با قسمت پایانی خود ۵۲.۵ میلیون بیننده را به تلویزیون جذب کرد. این سریال در کل ۶۲ بار نامزد جایزه امی شد و در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد.

📝