دسته بندی ها
جرج لوکاس ادعا می‌کند نظر مارتین اسکورسیزی درباره مارول تغییر کرده است

“در مصاحبه‌ای با مجله امپایر در سال ۲۰۱۹، مارتین اسکورسیزی، فیلمساز بزرگ هالیوودی، به این نکته اشاره کرد که به نظر او فیلم‌های MCU به عنوان سینما تلقی نمی‌شوند. این اظهارات باعث شروع جبهه‌گیری‌ها در دفاع یا تاختن به مارول شد. فرانسیس فورد کاپولا نیز فیلم‌های مارول را “نفرت‌انگیز” خوانده و بونگ جون هو و جرج میلر قاطعانه طرفداری خود از MCU را اعلام کردند. اسکورسیزی در یک مقاله در نیویورک تایمز تلاش کرد ابهامات ایجاد شده را شفاف کند و روشن بکند که نظرات او دشمنی با مارول نیست. اما این موضوع همچنان مورد بحث و پرسش خبرنگاران و کارگردانان و نویسندگان مختلف قرار می‌گیرد. جرج لوکاس، خالق دنیای Star Wars، نیز در یک برنامه در جشنواره کن به بحث پیرامون فیلم‌های کامیک بوکی پرداخت و درباره صحبت‌های اسکورسیزی نظر خود را اعلام کرد. لوکاس به طور خلاصه گفت: “ببینید… سینما هنرِ تصویر متحرک است؛ اگر تصویر حرکت می‌کند، پس سینما است. فکر می‌کنم مارتی [اسکورسیزی] کمی نظرش عوض شده است.” دفاع لوکاس از مارول ممکن است به دلیل علاقه او به فناوری CGI باشد که مارول نیز از آن بهره زیادی می‌برد. لوکاس در فیلم‌هایش این تکنولوژی را توسعه داده است و در فیلم‌های جنگ ستارگان به عنوان پیشگام آن شناخته می‌شود. اظهارات لوکاس سروصدای زیادی را به پا کرده است؛ اما باید صبر کرد تا نظرات اسکورسیزی دوباره پرسیده شود و دلایل تغییر عقیده احتمالی‌اش بررسی شود. لوکاس در بخش دیگر صحبت‌هایش در جشنواره کن به دسته‌ای از بینندگان و تماشاگران حاضر در سالن اشاره کرده بود که با اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ و فرانسیس فورد کاپولا هم‌کلاس بوده است و سابقه دوستی دیرینه با آن‌ها دارد؛ همدیگر را بسیار خوب می‌شناسد و حتی از پروژه‌های جدید یکدیگر خبر دارد. بنابراین، ممکن است لوکاس به تازگی با اسکورسیزی درباره همین موضوع گفت‌وگو کرده و نظر خود را براساس آن اعلام کرده باشد.

طول پنج سال گذشته، سینما تحولات عظیمی را پشت سر گذاشته است؛ اشباع ژانر ابرقهرمانان و آثار بحث‌برانگیز MCU باعث شده است که در این چند سال، خبری از فروش‌های سرسام‌آور مارول نباشد. نظرات اسکورسیزی تقریبا با شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول گفته شده بود، جایی که به عنوان نقطه شروع رکود مارول در نظر گرفته می‌شود. بعضی معتقدند همزمانی این دو اتفاق احتمالا روی یکدیگر تأثیر گذاشته و مارول را بطور قابل توجه‌ای به کانون توجه و انتقادات منتقدان و مخاطبان کشانده است.

با توجه به کمبود کیفیت آثار چندساله مارول، آن‌ها تغییراتی در استراتژی خود اعمال کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند تعداد فیلم‌ها و سریال‌های دنیای سینمایی مارول را کاهش داده و به جای آن، بر روی کیفیت تمرکز کنند. فقط دو ماه دیگر، فیلم “Deadpool and Wolverine” به عنوان تنها فعالیت سینمایی استودیو مارول در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. سران دیزنی و مارول امیدوار هستند با خبرهای خوب، بازگشت قدرتمند در گشایش و در نظر مخاطبان را داشته باشند.

📝