Game of

شو رانرهای سریال Game of Thrones از کارگردانی قسمت آخر می‌گویند


( )


10/( )

سریال

شو رانرهای سریال Game of Thrones در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) دلیل به‌دست گرفتن کارگردانی قسمت آخر این سریال را توضیح دادند. هشتمین و آخرین فصل از سریال Game of Thrones از ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ (۲۵ فروردین ۱۳۹۸) به روی آنتن خواهد رفت؛ به این معنی که ۱۹ مِی (۲۹ اردیبهشت) شاهد آخرین قسمت این مجموعه محبوب خواهیم بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت HBO قصد ندارد جزئیاتی از قسمت آخر بازی تاج و تخت را با مخاطبان درمیان بگذارد. درواقع تنها عوامل سازنده و بازیگرانی که در قسمت آخر نقش داشتند، می‌توانستند در محل فیلم‌برداری آن قسمت حضور داشته باشند. البته مشخص شده است که دیوید بنیاف (David Benioff) و دن وایس (Dan Weiss)، شورانرهای این سریال، کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشته‌اند. این زوج تنها دو اپیزود Walk of Punishment فصل سوم و Two Swords فصل چهارم را در کل تاریخ سریال، کارگردانی کرده‌اند و معمولا وظیفه کارگردانی را به دیگران می‌سپارند، اما در رابطه با قسمت نهایی سریال استثنا قائل شده‌اند. وایس در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی گفت: زمانی که وقت زیادی صرف یک چیز می‌کنید، احساس ویژه‌ای نسبت به آن پیدا می‎‌کنید و می‌خواهید حس تک تک لحظات آن به مخاطب منتقل شود. این مورد صرفا در قاب‌بندی‌ها خلاصه‌ نمی‌شود؛ هرچند آن‌ها هم نقش مهمی ایفا می‌کنند. درنتیجه منصفانه نیست که از شخص دیگری بخواهیم به‌جای ما کار درست را انجام دهد. در غیر این‌صورت باید بعد از همه برداشت‌ها پشت سر او [کارگردان] باشیم. این رفتار باعث می‌شود که او به مرز ‌دیوانگی برسد و نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد. اگر بنا بر این باشد که شخصی را دیوانه کنیم، بهتر است که آن شخص خودمان باشیم. انتظار می‌رود که قسمت نهایی سریال Game of Thrones واکنش‌های مختلفی را از تماشاگران به‌دنبال داشته باشد. فراموش نکنید که فصل هشتم نه‌تنها پایان این سریال یازده ساله، بلکه پایان مجموعه‌ کتاب‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) به نویسندگی جرج آر آر مارتین (George R.R. Martin) که اولین جلد آن در سال ۱۹۹۶ به چاپ رسید نیز خواهد بود. هرچند پایان سریال با پایان کتاب تفاوت‌های جزئی خواهد داشت، اما مسئله اینجا است که در هر صورت، انتظار بسیار بالایی از فصل آخر Game of Thrones می‌رود. شو رانرهای سریال دوست دارند به مخاطبان پس از تماشای قسمت آخر چه حسی دست دهد؟ وایس در جواب گفت که آن‌ها می‌خواهند مردم عاشق قسمت آخر باشند و این موضوع اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد. ما ۱۱ سال روی سریال کار کرده‌ایم. می‌دانیم که هرقدر تلاش کنیم و حتی مطلوب‌ترین پایان را به مخاطبان تقدیم کنیم باز هم افرادی وجود خواهند داشت که از آن متنفر خواهند بود. هیچ نسخه‌ای وجود ندارد که رضایت همه افراد کره زمین را به‌دنبال داشته باشد. این یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم که در پایان Game of Thrones همانند قسمت آخر Breaking Bad صحبت سر دادن امتیاز A یا A مثبت باشد.
اگر چه این هدف بسیار سختی به‌نظر می‌رسد، اما بنیاف و وایس بهترین گزینه برای دست‌یابی به چنین هدفی محسوب می‌شوند. آن‌ها مدت بسیار زیادی به پایان سریال فکر کرده‌اند. بنیاف گفت: از همان اوایل کار درمورد پایان سریال صحبت کرده‌ایم. یک داستان خوب نباید پایان بدی داشته باشد و ما بسیار نگران این مورد هستیم.
آن‌ها تنها افرادی نیستند که نگران پایان سریال‌اند. برخی از بازیگران Game of Thrones هم اعلام کرده‌اند که قسمت نهایی بازی تاج و تخت مخاطبان را غافل‌گیر خواهد کرد و این غافل‌گیری شاید به مذاق همه خوش نیاید. حداقل جای خوشحالی وجود دارد که سریال قصد ندارد راه آسانی را در پیش بگیرد. بنیاف در جواب این پرسش که هنگام پخش قسمت نهایی مشغول چه کاری خواهد بود پاسخ داد: برنامه دارم که به‌شدت خوش بگذارنم و تا جای ممکن از اینترنت دور باشم.


دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آموزشهای پیشنهادی
فیلم و دانلود کردم چه طور زیرنویس و به فیلم اضافه کنم

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم و با زبان اصلی و صدای دوبله فیلم رو به صورت مجزا دانلود کردم ، چه طور صوت دوبله رو به فیلم اضافه کنم؟

آموزش چسباندن صوت دوبله فارسی به فیلم

فیلم چند زبانه است. چه طور صوت دوبله رو تغییر بدم؟

آموزش تغییر صوت فیلم های دوبله

در مورد امکانات پخش آنلاین نیاز به راهنمایی دارم!

راهنمای پخش آنلاین

برچسب ها
;
0
با ارسال نظراتتون باعث پیشرفت مجموعه میشید!x