میازاکی: قرار دادن ایستراگ Bloodborne در بازی Déraciné اشتباه بود
( )
کتاب صوتی
هیدتاکا میازاکی، رییس استودیو فرامسافتور، از اشتباه این استودیو در قرار دادن ایستراگ بازی بلادبورن در بازی واقعیت مجازی Deracine میگوید.
ماه گذشته، در طی اخباری که در صنعت بازیهای ویدیویی منتشر شدند، هیدتاکا میازاکی کارگردان محبوب سری بازیهای ممتاز Dark Souls و Bloodborne، به خاطر وجود راز مخفیای که در بازی Déraciné به بازی Bloodborne اشاره داشت، غذرخواهی کرد. Déraciné نام آخرین بازی استودیو From Software است که برای پلتفرم واقعیت مجازی پلی استیشن ساخته شده و در سال ۲۰۱۸ راهی بازارهای جهانی شد. بسیاری از طرفداران با دیدن راز بازی Bloodborne در بازی جدید فرام سافتور، تصور کردند این کمپانی قصد دارد به بازی بعدی خود اشاره کند و این عمل را نشانی از ساخته شدن Bloodborne 2 تلقی کردند. در حالی که سازندگان بازی در حقیقت چنین قصدی نداشتند و خود هیدتاکا میازاکی هم به شدت در مقابل این حرکت موضع گرفت و اعلام کرد که چنین موضوعی درست نیست.
هماکنون در جریان پوشش خبری طولانی و مفصل وبسایت گیماینفورمر از بازی Sekiro: Shadows Die Twice، طبق صحبتهایی که با میازاکی انجام شده، او از دلایل نارضایتی خود نسبت به این ماجرا سخن گفته است. به گفتهی او تنها دلیلی که سازندگان Déraciné را بر آن داشت که چنین ایستراگی را در این بازی قرار دهند، صرفا ادای دینی به بازی قبلی بود و از آنجا که بازی درست همانند بلادبورن توسط سونی منتشر شده بود، اعضای تیم در قرار دادن آن مشکل چندانی نمیدیدند. اما موضوع زمانی جدی شد که جامعهی طرفداران بازی سعی کردند این عمل را به چیزهایی که مدنظر سازندگان نبود تفسیر کنند.
میدانید، این چیز چندان مهمی نبود که طرفداران تا این اندازه بزرگش کردند. این فقط قرار بود یک ادای احترام کوچک باشد اما مردم با دیدن آن ناگهان انتظار ساخته شدن Bloodborne 2 را داشتند و همه چیز به طرز دیوانهواری از کنترل خارج شد.
بنا بر توضیحات میازاکی، با توجه اینکه سونی صاحب امتیاز ساخت بازیهایی از سری Bloodborne است، تصمیم ساخته شدن یا ساخته نشدن نسخهی دیگری از این مجموعه فقط بر عهدهی آنها است و نه هیچکس دیگر؛ نه حتی فرام سافتور. به همین خاطر میازاکی توضیح داد که او از این مسئله حس بدی دارد؛ چرا که ناشر بازی یعنی سونی به نوعی در یک موقعیت کار انجام شده قرار گرفته. به این ترتیب ما برای سونی اسباب زحمت فراوانی را فراهم کردیم که در حقیقت اصلا چنین قصدی نداشتیم.
در کنار این موضوع، میازاکی از اینکه با قرار گرفتن این راز در بازی Déraciné، صحبتها و گفتوگوها پیرامون آن زیاد شده ابراز خوشحالی کرد. این مسئله توانست این بازی کوچک واقعیت مجازی را برای مدتی در صدر اخبار قرار دهد و این برای تیم بازاریابی فرام سافتور خبر چندان بدی هم نیست. میازاکی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که به خاطر سیاستهای متناقض ناشرها، نمیتوانیم شاهد هیچگونه ارتباطی میان بازیهای قبلی او و بازی جدیدش یعنی سکیرو باشیم. بر خلاف سری دارک سولز که توسط Bandai Namco منتشر شد، سکیرو توسط اکتیویژن عرضه میشود. حالا با قضایایی که اخیرا دربارهی رازهای به کار رفته در بازیهای فرام سافتور به وجود آمده، آنها در روند ساخت سکیرو بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد که برای طرفداران چندان خوشآیند نیست اما منطقی به نظر میرسد. در واقع میازاکی کاملا روشن کرد که قرار نیست شمشیر Moonlight را در Sekiro هم مشاهده کنیم! در هر صورت اینکه بازی Bloodborne 2 ساخته شود یا نشود، کاملا بستگی به سونی دارد. سونی حتی میتواند این پروژه را با استودیوی دیگری بسازد و فرام سافتور را کنار بگذارد. در حال حاضر تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد، مشخص نیست سرنوشت دنبالهی این بازی بسیار پرطرفدار چه خواهد شد. بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲۲ مارچ سال جاری (دوم بهمنماه سال ۱۳۹۸) برای پلتفرمهای پی سی،ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
بنا بر توضیحات میازاکی، با توجه اینکه سونی صاحب امتیاز ساخت بازیهایی از سری Bloodborne است، تصمیم ساخته شدن یا ساخته نشدن نسخهی دیگری از این مجموعه فقط بر عهدهی آنها است و نه هیچکس دیگر؛ نه حتی فرام سافتور. به همین خاطر میازاکی توضیح داد که او از این مسئله حس بدی دارد؛ چرا که ناشر بازی یعنی سونی به نوعی در یک موقعیت کار انجام شده قرار گرفته. به این ترتیب ما برای سونی اسباب زحمت فراوانی را فراهم کردیم که در حقیقت اصلا چنین قصدی نداشتیم.
در کنار این موضوع، میازاکی از اینکه با قرار گرفتن این راز در بازی Déraciné، صحبتها و گفتوگوها پیرامون آن زیاد شده ابراز خوشحالی کرد. این مسئله توانست این بازی کوچک واقعیت مجازی را برای مدتی در صدر اخبار قرار دهد و این برای تیم بازاریابی فرام سافتور خبر چندان بدی هم نیست. میازاکی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که به خاطر سیاستهای متناقض ناشرها، نمیتوانیم شاهد هیچگونه ارتباطی میان بازیهای قبلی او و بازی جدیدش یعنی سکیرو باشیم. بر خلاف سری دارک سولز که توسط Bandai Namco منتشر شد، سکیرو توسط اکتیویژن عرضه میشود. حالا با قضایایی که اخیرا دربارهی رازهای به کار رفته در بازیهای فرام سافتور به وجود آمده، آنها در روند ساخت سکیرو بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد که برای طرفداران چندان خوشآیند نیست اما منطقی به نظر میرسد. در واقع میازاکی کاملا روشن کرد که قرار نیست شمشیر Moonlight را در Sekiro هم مشاهده کنیم! در هر صورت اینکه بازی Bloodborne 2 ساخته شود یا نشود، کاملا بستگی به سونی دارد. سونی حتی میتواند این پروژه را با استودیوی دیگری بسازد و فرام سافتور را کنار بگذارد. در حال حاضر تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد، مشخص نیست سرنوشت دنبالهی این بازی بسیار پرطرفدار چه خواهد شد. بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲۲ مارچ سال جاری (دوم بهمنماه سال ۱۳۹۸) برای پلتفرمهای پی سی،ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
دیدگاه ها